کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۴۴
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش ۲۶ | پیژامه بر پا و کلت در دست

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش ۲۶ | پیژامه بر پا و کلت در دست

کدخدا با یک دست گرگ را کشت!

هفت صبح| دوم خرداد 1343. عکس صفحه اول درباره چگونگی برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا بود. یکسال قبل مراسم این روز به تظاهرات بزرگ 15 خرداد ختم شده بود. حالا عکسی از حضور محمدرضا و جمعی از افسران و ژنرال‌ها در مراسم عزاداری در کاخ گلستان منتشر شده است. در پایین صفحه عکسی منتشر شده از نگهبان بانک بیمه بازرگانان در شعبه خیابان بوذرجمهری  که دیشب در حرکتی عجیب مقداری پول و اسناد را از گاوصندوق دزدیده و آنها را در اتاق مدیر بانک  به همراه مقداری قالی نفیس آتش زده و بعد با اسلحه‌ای که داشته به پای خودش شلیک کرده و مجروح شده است! پلیس که به خاطر دود و آتش وارد بانک شده بودند او را در زیرزمین بانک در موقعیتی عجیب در حالیکه یک زیرپیرهن سفید و یک پیژامه بر پای داشت و یک اسلحه کمری در دست و درحالیکه از پایش خون فراوانی خارج شده بود، پیدا می‌کنند! یک فولکس کارمن در ابتدای جاده کرج کشف شده که جسد زنی درون آن قرار داشت و یک یادداشت با این مضمون که: ‌هاشم تو را دوست داشتم...به نظر می‌رسد زن خودکشی کرده. پدر زن به خبرنگارها گفته که دخترم 33 ساله است و چهارتا فرزند دارد و  با شوهر و مادرشوهرش دچار مشکلات جدی شده بود...گزارش پر از عکس و جزئیات این حادثه جنایی و مرموز است. اشرف و شمس هم از سفر مراکش  و تونس به تهران بازگشته‌اند. محمدرضا و فرح هم با آغاز فصل گرما از کاخ گلستان به کاخ ییلاقی سعدآباد رفته‌اند.

 

 

سوم خرداد1343. مطلب جالب صفحه اول وارد کردن پنیر از بلغارستان و رومانی است. در صفحه 3 تبلیغ فیلم ترانه‌های روستایی با بازی فردین و شهین و فریده نصیری کار شده و فیلم مشهور 9 ساعت به راما با بازی هورست بوخهولتس‌. در صفحه 9 آمده که بانک جهانی با دادن هجده و نیم میلیون دلار به ایران به صورت وام بلند مدت موافقت کرده است. علی رضایی‌نسب به قتل نصرت احمدیان روسپی الکلی شهرنو اعتراف کرده است. او از 4 ماه پیش بازداشت شده بود اما به قتل اعتراف نکرده بود و حالا به خبرنگاران گفته است که عاشق نصرت شده بود و نمی‌توانست حرفه او را هضم کند و در نهایت او را می‌کشد و تا صبح بالای جسد او سیگار می‌کشد. علی رضایی‌نسب سال پیش به عنوان مستخدم در خانه نصرت مشغول به کار شده بود. او هنوز نمی‌تواند انگیزه خود را از این قتل توضیح بدهد و می‌گوید در حین یک شام دونفره  و در یک لحظه جنون با قندشکن به سر نصرت ضربه زدم و او در دم جان می‌بازد. درتهران و در  اردیبهشت ماه 29 نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده‌اند و 9 نفر به قتل رسیده‌اند و 5 نفر خودکشی کرده‌اند. هتل هیلتون هم میزبان گروهی از هنگ‌کنگ است. خانمی به نام دیانا کروز و گروه سیکس نوتز که قرار است سه شب در هتل هیلتون برنامه اجرا کنند در حالیکه تنها دو روز از عاشورا گذشته!

 

 

 

چهارم خرداد 1343. گزارش بالای صفحه احضار سران حزب توده به دادگاه نظامی است که خب همه آنها در خارج از کشور به سر می‌برند. رادمنش،‌کشاورز، مریم فیروز،‌آرداشس آوانسیان و احسان طبری از جمله احضارشدگان  هستند. فرح در یک حرکت تبلیغاتی رفته و طبق قولی که به یک کودک در بیمارستان پهلوی داده موقع عمل آپاندیس او در کنارش قرار گرفته و عکس انداخته است. اسم کودک احمد عبدل‌زاده است. رحمت‌الله عباسی کدخدای قریه اشلق میانه که از یک دست هم فلج است شب گذشته یک گرگ تنومند را کشته است و در واقع با یک دست او را خفه کرده است. تبلیغ فیلم عروس فرنگی از وحدت در صفحات منتشر شده که در هفته آینده اکران خواهد شد. تبلیغ اتومبیل‌هایی مثل تریومف و رامبلر هم منتشر شده است. در صفحه 11 تیتر زده شده که تهرانی‌ها  سالی 5 هزار تن پنیر می‌خورند که خب عدد عجیبی است! شهرداری تهران هم اعلام کرده که به زودی نیمکت‌های چوبی در دوطرف خیابان پهلوی جاسازی خواهند شد و همین طور چراغ‌های فلورسنت جدید در منطقه بهارستان تا خیابان ژاله و خیابان سعدآباد .

 

کدخبر: ۵۵۹۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر