کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۷۶۶
تاریخ خبر:

مثل ابروهای سوفیا لورن‌!

مثل ابروهای سوفیا لورن‌!

روزنامه خوانی در شصت سال پیش(۳۳)، پاورقی روزهای زوج روزنامه هفت صبح

هفت صبح| 19 خرداد 1343. صفحه یک سه تا عکس دارد. عکس اصلی محمدرضا و فرح کنار لیندن جانسون و زنش در کاخ سفید. عکس دوم کلنگ زنی پروژه خانه‌های سازمانی نیروهای شهربانی در نازی‌آباد توسط حسنعلی منصور نخست وزیر و سومی هم حضور ویلیام هولدن بازیگر مشهور هالیوودی در تهران.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش

 

سرخک در تهران و بین کودکان رایج شده و به گفته مسئولین یک سوم بیماری‌های این روزهای کودکان تهرانی به خاطر سرخک است. در صفحه 3 آگهی شده که کاباره مولن‌روژ از شب جمعه افتتاح می‌شود.

 

استاندار فارس اعلام کرده که مردم شیخ نشین‌های جنوب خلیج فارس این اجازه را دارند که در شیراز ویلا و باغ بخرند!

 

پرونده قتل آپارتمان شماره 64 خیابان خانقاه نیز مورد بررسی قرار گرفته که در آن یک زن پیر به نام امیره دوب با نوکر جوانش که پوراقدم نام دارد پسر 24‌ساله‌ای را به نام محمود سلطانی‌نژاد کشته است. در محاکمه اعلام شده که خانم امیره دوب به نوعی سادیسم خطرناک دچار است.

 

اشرف و همسرش مهدی بوشهری هم که در شوروی هستند دیروز از لنینگراد عازم ولگاگراد شده‌اند.

  

20 خرداد 1343. چهارشنبه. خبر مهم صفحه اول پروژه احداث پارک و زمین بازی در منطقه جلالیه تهران است که احتمالا همان پروژه پارک لاله است.

 

آگهی فیلم‌های سه پدرخوانده، گوشه‌نشینان آلتونا، تمشک داغ، کله الماس، فراری و جایزه در صفحات مختلف به چشم می‌خورد. همین‌طور فیلم دزد شهر با شرکت حسین مدنی و پوری بنایی. و همین‌طور عروس فرنگی با شرکت وحدت و پوری بنایی که در توصیف پوری بنایی نوشته شده: ‌چهره جدید سینمای ایران.

 

گزارشی در صفحه 9 کار شده که بر طبق آن هر ساله 250 نفر در تهران بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی می‌میرند. مشروبات الکلی توسط دو باند جداگانه هدایت می‌شدند. یکی توسط مرد 60 ساله‌ای به نام سیمون که بطری‌های خالی مشروبات خارجی را از سفارتخانه‌ها جمع می‌کرده و داخل آنها را با مشروبات تقلبی پر می‌کرده است. دسته دوم هم توسط مردی به نام امیر زکی، رهبری می‌شد. هردو باند گیر افتادند اما هیچ کدام از روسا و اعضای این دوباند حکم بالاتر از شش ماه حبس نگرفتند. 

 

ویلیام هولدن هم در دومین روز اقامتش در تهران رفته چلوکبابی رقابی و دلی از عزا درآورده.

روزنامه خوانی در شصت سال پیش ۲

 

یک جوان تبریزی به نام یونس هم با مشروب دچار مسمومیت شدید شده که بعد از ترخیص از بیمارستان گفته که به خاطر آنکه نتوانسته بود به تهران برود و بازی تیم ملی ایران مقابل هند را ببیند تصمیم به خودکشی با مشروب گرفته بود! آقا یونس جوان زیرکی بوده است!

 

پیرمرد ورزشکاری به نام پهلوان اکبر احسانی هم در 110 سالگی درگذشته است که از او به عنوان قدیمی‌ترین پهلوان پایتخت یاد کرده‌اند. او در ضمن رئیس صنف جگرفروش‌های تهران هم بوده است.

 

21 خرداد 1343. آرایشگاه‌های یوسف‌آباد و امیرآباد از امروز توافق کردند که روزی دو ساعت و نیم را برای وقت ناهار و استراحت تعطیل کنند. بین ساعت یک تا سه و نیم. از قرار آن دوران مسئله تعطیلی و ساعات فراغت و این طور چیزها تازه داشته جا می‌افتاده است.

 

18 فوتبالیست هم برای انجام بازی برگشت مقابل هند انتخاب شده‌اند: اصلی، ‌برزمهری، حبیبی، رنجبر، ‌لطیفی، شاهرخی، عرب،  امیرآصفی، حاج نصرالله،  عزت‌الله وطنخواه، ‌میرزایی،‌  نوریان، ‌ساعدی، ‌نیرلو، طالبی، ‌بهزادی، ‌برمکی، شیرزادگان. خانم دبیر اعظم، شهردار بابلسر با اعضای شورای شهر به مشکل برخورده و از قرار برکنار شده اما زیر بار نمی‌رود.

 

خبرنگار کیهان کشف کرده که ویلیام هولدن دو سال پیش هم که از ایران عبور کرده بود همان کتی را در تن داشته که در اقامت دو روزه فعلی‌اش بر تن داشته است.

 

در صفحه یازده مقاله جالبی کار شده و نویسنده با توجه به شور عمومی حاصل از موفقیت فوتبال خواستار این شده که بخشی از بودجه سنگینی که به ورزش‌هایی مثل کشتی و وزنه‌برداری اختصاص می‌یابد به فوتبال و بازیکنان فداکارش تخصیص داده شود!

 

اشرف و شوهر و بچه‌هایش دیروز وارد دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان شده‌اند که آن دوران یکی از جمهوری‌های شوروی بوده است. عکسی هم از بازدید اشرف از یک باله در مسکو منتشر شده است.

 

20 مغازه کرایه دوچرخه و موتور هم به خاطر احتمال فریب دادن بچه‌ها و نوجوانان توسط برخی از مالکین این کسب و کار، توسط پلیس پلمب شده است. از قرار  پسر بچه‌ها خیلی در خطر بوده‌اند.

 

یک داستان هم از کلانتری ده تهران روایت شده که درآن یک زن  و شوهر کارشان به طلاق کشیده شده چون مرد از زن خواسته که ابروهایش را حتما باید به سبک سوفیا لورن درست کند!

خداحافظ.

پاورقی روزنامه خوانی در شصت سال پیش را اینجا دنبال کنید. 

کدخبر: ۵۶۰۷۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر