کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۵۰۲
تاریخ خبر:

مهندس کوتاه بیا‌!

مهندس کوتاه بیا‌!

چگونه تلاش نکونام برای کنترل همه چیز‌،‌ از شیوه امتیاز تا واکنش‌های طرفداران و افکار عمومی گاه به نتایج اشتباهی ختم می‌شود

هفت صبح| ۱- هنوز هم شانس استقلال از پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است. دو تیم گل‌گهر و پیکان در هشت بازی قبلی خود به ترتیب سه و شش امتیاز به دست آورده‌اند. یعنی از مجموع 48 امتیاز این دو تیم در مجموع 9 امتیاز گرفته‌اند. در حالیکه شمس آذر و مس رفسنجان از هشت بازی قبلی خود به ترتیب14 و10 امتیاز دشت کرده‌اند. یعنی از 48 بازی 24 امتیاز که کاملا تفاوت کیفیت دو تیم را نشان می‌دهد.

 

۲- مسئله اصلی در بازی کسالت بار نساجی و استقلال این بود که وقتی استقلال خوزستان سه بر صفر از پرسپولیس جلو افتاد، نکونام ترجیح داد بازی را ببندد تا شکست نخورد و با همان یک امتیاز و در صورت برخورداری از اقبال بلند با یک سه امتیاز سخت به تهران باز گردد و از آن سو نساجی که شاهد سه امتیاز حساس استقلال خوزستان بود ترجیح داد تا از حریف قدر خود حداقل یک امتیاز کسب کند تا از کورس فرار از سقوط خیلی عقب نیافتد. ولی حوادث عجیب و در حالیکه پرسپولیس تا دقیقه 75 بازی را سه بر صفر باخته بود، ‌به شکلی رقم خورد که پرسپولیس درآخرین لحظه بازی را 4 بر سه کند و استقلال فرصتی برای بازگشت به یک بازی هجومی پیدا نکرد.

 

در واقع حسابگری و مهندسی بیش از حد در ذهنیت نکونام موجب شد تا با غافلگیری شاهد عقب افتادن از حریف باشد و بعد گفتن جملاتی یکسان و مشابه که انگار از روی یک متن پلی‌کپی اقتباس شده بود درباره ناداوری و اراده پشت پرده و این طور چیزها که این دفعه مضحک از آب درآمد و در مقابل بازی کسالت بار استقلال در قائمشهر حتی طرفداران این تیم را نیز خشمگین ساخت. در ذهن نکونام همه چیز را می‌شود پیش‌بینی کرد و به آن شکل مورد نظر را داد که خب این‌گونه نشد و حوادث به شکلی رقم خورد که حالا استقلال باید با دلهره دو هفته پایانی را پی بگیرد هرچند باز هم می‌گویم هنوز هم شانس آنها بیشتر است.

 

۳-  و بالاخره یادی کنیم از امید عالیشاه که در بازی جمعه شب هم همچنان لنگرگاه اعتماد و ثبات در پرسپولیس بود. کاری که نه سروش رفیعی و نه مهدی ترابی قادر به آن نیستند. و این عالیشاه است که با سبک کلاسیک فوتبال ایرانی با مهارت در سانتر و شوت و پاس و تلاش برای یک بازی تکنیکی و کم اشتباه، سرخ‌ها را از گرداب نیمه اول خارج کرد. و خب  از ترفند تاکتیکی اوسمار هم غافل نشویم که با فرمان پیشروی کنعانی زادگان و اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن، یک بازی هجومی پر از ریسک را به نمایش گذاشت.

 

۴- آقای نکونام همچنان قهرمانی در مشت شماست اگر کمی از این زیرک بازی، ‌از این مهندسی افکار عمومی‌، از این فرار به جلوهای بی‌حاصل کسل کننده دست برداری و کمی هم  به خود فوتبال و دنیای آن و رب‌النوع آن اعتماد کنی.

 

کدخبر: ۵۵۹۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر