کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۶۷۲
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- ۳۷| قتل‌ برای‌ ۱۸۰۰‌ تومان

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- 37| قتل‌ برای‌ 1800‌ تومان

درباره نزاع صدیقه و عباس آقا زن و شوهر تهرانی‌بر‌سر خرید مایو، ‌مرد یک وجبی دارای سه زن و...

هفت صبح| چهارم خرداد 1343. خبر جالب تهیه 20 طاق نصرت در مناطق مختلف تهران برای استقبال از تیم ملی فوتبال است که با شکست هند به المپیک صعود کرده است. از قرار کلی از سازمان‌های دولتی و شهری دست‌اندرکار مراسم استقبال از فوتبالیست‌ها هستند که شنبه عصر وارد تهران خواهند شد. فیلمی با نام دنیای مریلین مونرو به سینماهای تهران آمده که از قرار یک فیلم تدوین شده از آثار هنرپیشه مرحوم است. 

تبلیغ فیلم‌های شکوه علفزار و جایزه هم در صفحات مختلف به چشم می‌خورند. آگهی بزرگی از سفارت ترکیه منتشر شده که ایرانی‌ها را به بازدید از استانبول فراخوانده است! در گزارشی نوشته شده که تعداد کارمندان دولت طی 30 سال اخیر 80 برابر شده و دولت در حال حاضر دو میلیون نفر نان خور دارد. گزارشی کار شده از مرد یک وجبی اهل مریوان که به تازگی به سنندج آمده و اسمش فرج‌الله است و 65 سال دارد و بسیار کوتاه قامت است و از قرار زمانی ثروتمند بوده و سه تا زن داشته است.

فرزندان متعددش مرده‌اند و سه تا زنش هم از او طلاق گرفته‌اند. گزارش مفصلی کار شده با تیتر بزرگ مایوی باریک سواحل آمریکا را به آتش کشید! یک گزارش دیگر کار شده که طبق آن صدیقه و عباس آقا زن و شوهر تهرانی بر سر خرید مایو کارشان به نزاع می‌کشد و به کلانتری می‌روند اما دست آخر با هم آشتی می‌کنند.

این از آن خبرهاست که احتمالا حاصل تخیل نویسنده در تحریریه روزنامه بوده است! تئاتر نصر هم فهرست برنامه‌های تابستانی خود را به روز کرده است و همان چهره‌های همیشگی: ‌دلکش و روانبخش و دلیله و مادام ژنیک و سامیه! شرکت ایران ناسیونال آگهی کوچکی کارکرده در مورد استحکام و زیبایی اتوبوس‌های مسافربری ساخت این شرکت و این که کشورهای همسایه هم مشتری آنها هستند. 

شنبه ششم خرداد 1343. یک تصفیه خانه جدید برای  آب تهران افتتاح شده و محمدرضا و فرح و دکتر اقبال و ارتشبد زاهدی در مراسم افتتاح حاضر بوده‌اند. «محمد بالا شاه آبادی» جوان بیست ساله به قتل رمضانعلی بیدخوری پیرمرد 65 ساله که شوهر خاله محمد بالا بوده اعتراف کرده و گفته که او را در خواب  با تیغ مخصوص کفاشی کشته و هزار و هشتصد تومان از پول‌های او را به سرقت برده است.

این اتفاق در باغ‌های منطقه مجیدیه رخ داده است و مقتول در زمین‌های یک مرد ارمنی، ‌به باغبانی مشغول بوده است. عکس خانم افسانه مفیدی به عنوان شاگرد اول کلاس اول دبستان شیوا منتشر شده است. کسی از خانم افسانه مفیدی اطلاعی دارد؟‌ گزارش جالبی کار شده از استاد شایسته نقاش مقیم شیراز که 90 سال دارد و شاگرد کمال‌الملک بوده است. گزارش جالبی کار شده که طبق آن تعداد دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور، چهار برابر کل دانشجویان دانشگاه‌های ایران (به جز دانشگاه تهران) است!

3500 دانشجو در آلمان و 5600 دانشجو درآمریکا. در کل  17 هزار دانشجو در خارج از کشور مشغول تحصیلند در حالیکه کل دانشجوهای دانشگاه‌های مشهد و تبریز و شیراز و اصفهان و اهواز  در مجموع  4700 نفر هستند! گزارشی هم کار شده از دو نمونه از تراکتورهای خاص برند تویوتا! آن دوران حرفی از ماشین‌های تویوتا نیست. گزارشی کار شده از شکایت یک زن میانسال لهستانی که حدود بیست سال است در ایران زندگی می‌کند.

او از دختر نوجوانش شکایت کرده که مدام در حال ترقص است و کتاب‌های ضاله می‌خواند! قاضی حکم داده که این دختر توسط یک مددکار اجتماعی به نام خانم ازهاری مورد مشاوره و معالجه قرار بگیرد! جسد دختری پنج‌ساله به نام صدیقه  حیدرلو که نوزده خرداد گم شده بود در چاه‌های منطقه سعیدآباد در قلعه‌مرغی پیدا شده است. در پنجشنبه و جمعه‌ای که گذشت هم در تهران سه نفر براثر حوادث رانندگی مرده‌اند و دونفر به خاطر سقوط از پشت‌بام و یک نفر هم به خاطر مسمومیت.

این تلفات تهرانی‌ها درآخر هفته بوده است. هوای ششم تیرماه در شصت سال پیش حداکثر 34 و حداقل 23 بوده است. (هوای تهران در 6 تیر 1403 حداکثر 36 و حداقل 24 پیش‌بینی شده است.) 121 نفر از دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا هم دیروز وارد فرودگاه مهرآباد شده‌اند تا تعطیلات تابستان را در کنار خانواده‌هایشان بگذرانند. از این تعداد 111 نفر پسر و ده نفر دانشجوی دختر بوده‌اند. 23 نفر دانشجوی راه و ساختمان و معماری و یازده نفر دانشجوی پزشکی و...محمدرضا و فرح هم دولت را پیچانده‌اند رفته‌اند نوشهر برای تعطیلات تابستانی. خداحافظ. 

 

 

کدخبر: ۵۶۱۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر