کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۸۱۳
تاریخ خبر:

یادداشت‌های روزانه| پینگ پونگ زوال عقل با دروغ

یادداشت‌های روزانه| پینگ پونگ زوال عقل با دروغ

درباره افول فوتبال، مناظره بایدن و ترامپ، نقل و انتقالات فوتبال و روزهایی که پرهیجان نبود!

هفت صبح| یک: ‌همین یک ماه پیش می‌گفتیم که چه روزهای پرالتهاب و پرهیجانی در پیش است. مناظرات انتخاباتی‌،‌ جام ملت‌های اروپا‌، مسابقات والیبال  لیگ جهانی و بعد هم انتخابات. خب حساب و کتاب‌ها اشتباه درآمد. مناظرات با اقل هیجان برگزار شدند، ‌والیبال چیزی جز سرخوردگی به همراه نداشت و جام ملت‌های اروپا هم یکی از بدترین دوره‌های خود به لحاظ کیفی را تجربه کرده است.

 

حالا امیدها به این هفته‌ای است که در پیش روست. اگر انتخابات به دور دوم بکشد شاید هفته داغی را پشت سر بگذاریم. مشابه آن هفته عجیب خرداد سال 1384. در آن دو قطبی هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد. شاید کمی هیجان و التهاب به زندگی ما تزریق کند به جای آنکه خبرهای مناظره ترامپ و بایدن را مرور کنیم. البته که الان که این مطلب را می‌نویسم از نتایج انتخابات بی‌خبرم. فقط می‌دانم که میزان مشارکت تا ساعت هفت بعدازظهر خیلی کمتر از برآوردهای قبل بوده است. در مورد جام ملت‌ها هم شاید در مرحله حذفی، ‌دو سه تا بازی خوب ببینیم و به زندگی امیدوار شویم. 

 

دو:  در هفته گذشته چند بار از افول فوتبال گلایه کرده بودم. بخصوص از نسل جدید که به نظر نمی‌رسد ثبات و هوش قبلی‌ها را داشته باشند. برای  این که مرا به بدبینی متهم نکنید این آمار را نگاه کنید: در مرحله مقدماتی 5 بازیکن دوبار به عنوان بهترین چهره بازی‌ها انتخاب شدند. کوین دی بروینه بلژیکی،‌کریستین اریکسون دانمارکی، انگولو کانته فرانسوی،‌گرانیت ژاکا و اسلووان لوبوتکای اهل اسلواکی. دی بروینه 33 ساله است، ‌اریکسن 32 ساله،‌ ژاکا 31 ساله،‌کانته 33 ساله و لوبوتکا29ساله. تقریبا همگی متعلق به نسل قبل. به آخرین نسل فوتبالیست‌های واقعی !

 

سه: این انصراف دکتر زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی نکته‌ها و حرف‌ها در خودش داشت. خواستم در موردش بنویسم دیدم خیلی‌ها نوشته‌اند . 

 

چهار: مناظره بایدن و ترامپ نشانه افول نیست؟‌ نشانه خرابی نیست؟ نشانه زوال نیست؟ هیچ عداوت خاصی با آمریکا ندارم جز همان عداوت‌های معمول اما این که  کاندیدای سالخورده مناظره خود را در پینگ پونگ زوال عقل و دروغ پی می‌گیرند برای کشور فرانکلین روزولت و کندی و آیزنهاور نشانه اضمحلال نیست؟‌

 

پنج: در نقل و انتقالات فوتبال چه هرج و مرجی حاکم است. پرسپولیس یک دفعه سه تا ستاره‌اش را از دست داد و حالا حرف بر سر رفتن عبدالکریم حسن هم هست. امیدوارم مدیریت پرسپولیس متوجه باشد که مدافعان چپ در فوتبال ایران چقدر کم هستند و فقدان عبدالکریم و (و البته در پست دیگر اورونوف) به این سادگی‌ها قابل جبران نیستند. استقلال هم می‌داند که اگر یامگا و یا بلانکو را از دست بدهد با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

کدخبر: ۵۶۱۸۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر