کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۲۸
تاریخ خبر:

بینگو!

بینگو!

نگاهی به بازار داغ بلیت بخت‌‌آزمایی در آمریکا.

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی|‌ گاهی برای به‌دست آوردن پول نیازی به کار کردن نیست و تنها باید بخت بلندی داشت. دیر زمانی است که بازار بلیت‌های بخت‌آزمایی در جای‌جای دنیا گرم است و البته در آمریکا گرم‌تر. در برخی از موارد جایزه این بلیت‌های بخت‌آزمایی مبلغی است که از دورترین و دست‌نیافتنی‌ترین رویای قسمت عمده‌ای از مردمان جهان بزرگتر است و از این‌رو کمتر کسی می‌تواند وسوسه نشود و دست رد به خرید این بلیت‌ها بزند.

 

یکی از مشهورترین مجموعه‌هایی که در آمریکا بلیت بخت‌آزمایی می‌فروشد «مگا میلیون» نام دارد. مگا میلیون به‌طور مداوم و منظم در شب‌های سه‌شنبه و جمعه هر هفته قرعه‌کشی برگزار می‌کند و در بعضی از روزهای قرعه‌کشی، مقدار جایزه اصلی به رقمی می‌رسد که ورای تصور هر فردی است.

 

مبلغ جایزه بزرگ قرعه‌کشی مگا میلیون در جمعه شب گذشته به ۱۸۷ میلیون دلار رسید اما این قرعه‌کشی برنده‌ای نداشت. حال تمامی چشم‌ها به قرعه‌کشی سه‌شنبه شب و جایزه کم‌نظیر آن دوخته شده است. این قرعه‌کشی راس ساعت ۱۱ شب سه‌شنبه برگزار خواهد شد و اگر فردی که جایزه را ببرد، نحوه پرداخت نقدی را انتخاب کند، پس از کسر مالیات از جایزه، مبلغ خالص 3/91میلیون دلار را به خانه خواهد برد.


قاعده بازی 
قیمت هر بلیت مگا میلیون برای شرکت در قرعه‌کشی جایزه بزرگ، تنها ۲ دلار است اما می‌توان با پرداخت ۱ دلار اضافه در قرعه‌کشی جوایز جانبی نیز شرکت کرد. هر شرکت‌کننده در مسابقه مگا میلیون ۶ عدد را انتخاب و در بلیت خود ثبت می‌کند.


۵ عدد اول که به توپ‌های سفید مشهورند شامل ۵ عدد غیر‌تکراری بین اعداد ۱ تا ۷۰ می‌باشند و عدد ششم که به توپ طلایی مگا میلیون مشهور است یک عدد بین اعداد ۱ تا ۲۵ است. البته افرادی که خودشان تمایلی به انتخاب اعداد ندارند می‌توانند این وظیفه را به دستگاه‌های اتوماتیک فروش بلیت واگذار کنند‌. اگر در روز قرعه‌کشی تمام اعداد بلیت منطبق بر اعداد اعلام شده باشد، شما برنده خوشبخت جایزه مگا میلیون هستید.

 

زنگ‌ها برای چه کسی به‌صدا در‌می‌آید؟ 
برای قرعه‌کشی بزرگ سه‌شنبه بیش از ۳۰۳ میلیون بلیت فروخته شده است و در بهترین حالت تنها ۱ نفر برنده این جایزه خواهد بود. شرکت‌کنندگان این مسابقه بخت‌آزمایی می‌توانند بلیت‌های خود را از سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها، نمایندگی‌های فروش مگا میلیون و دستگاه‌های اتوماتیک فروش بلیت تهیه کنند. ساکنان ۴۵ ایالت آمریکا می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

 

اما خرید بلیت‌های بخت‌آزمایی مگا میلیون در ایالت‌های آلاباما، آلاسکا، هاوایی، یوتا و نوادا ممنوع است. جالب است بدانید این مسابقه مختص به شهروندان آمریکایی و ساکن این کشور نیست و هر فردی با هر ملیتی می‌تواند این بلیت‌ها را تهیه و در این مسابقه شرکت کند به شرطی که در زمان خرید و همچنین زمان قرعه‌کشی در مرزهای آمریکا و ساکن یکی از ۴۵ ایالتی باشد که شرکت در قرعه‌کشی مگا میلیون در آن آزاد است.

 

نقد یا اقساط؟ 
برندگان قرعه‌کشی بزرگ مگا میلیون برای دریافت جایزه‌شان ۲ راه پیش‌رو دارند؛ نقد یا اقساط. مبلغ اعلام شده جایزه در رسانه‌ها مبلغی است که به‌طور اقساطی و طی یک دهه به برنده پرداخت می‌گردد. اما در صورت انتخاب پرداخت نقدی، مبلغی کمتر از مبلغ اعلام شده در رسانه‌ها به برنده تعلق می‌گیرد ولی دیگر نیازی به یک دهه صبر پیشه کردن نیست و این جایزه به طور نقدی و طی یک مرحله به برنده منتقل می‌گردد.


برای مثال اگر قرعه‌کشی سه‌شنبه شب برنده‌ای در بر داشته باشد، او می‌تواند با انتخاب دریافت قسطی جایزه، مبلغ ۱۸۷ میلیون دلاری را طی یک دهه دریافت کند یا با انتخاب روش نقدی 91/3میلیون دلار پول نقد را طی یک فقره دریافت کند و از بقیه جایزه خود صرف‌نظر کند.

 

گرداب اعتیاد 
برگزارکنندگان این قرعه‌کشی به شرکت‌کنندگان پیشنهاد می‌کنند که این مسابقه را به چشم یک تفریح ارزان‌قیمت ببینند و پول هنگفتی را صرف خرید بلیت‌های بیشماری نکنند. ارائه این پیشنهاد در اعتیاد برخی از شرکت‌کنندگان به خرید تعداد انبوهی بلیت بخت‌آزمایی مگا میلیون برای هر دوره قرعه‌کشی ریشه دارد.

 

این افراد به امید برنده شدن یکی از بلیت‌ها در قرعه‌کشی جایزه بزرگ و یک جهش اقتصادی بزرگ، مبالغ قابل توجهی را برای شرکت در این مسابقه صرف می‌کنند و توجه نمی‌کنند با توجه به فروش ۳۰۳ میلیون بلیت برای هر قرعه‌کشی، بخت کمی برای برنده شدن وجود دارد. از این رو مخالفان برگزاری این قرعه‌کشی می‌گویند «یک شبه پولدار شدن و به دست آوردن میلیون‌ها دلار اتفاق جذاب و شگفت‌انگیزی است به شرط آنکه قبل از برنده شدن، میلیون‌ها دلار از جیبتان نرفته باشد.»

 

باشگاه خوشبخت‌ها 
بزرگترین جایزه تاریخ قرعه‌کشی‌های آمریکا مربوط به قرعه‌کشی پاوربال در ژانویه سال ۲۰۱۶ است. مبلغ این جایزه 1/586میلیارد دلار بود که ۳ شرکت‌کننده به طور همزمان از ایالت‌های کالیفرنیا، تنسی و فلوریدا برنده این جایزه شدند. دومین جایزه بزرگ تاریخ آمریکا مربوط به مگا میلیون و قرعه‌کشی اکتبر سال ۲۰۱۸ است.


جایزه 1/537میلیارد دلاری این قرعه‌کشی تنها یک برنده خوشبخت در ایالت کارولینای جنوبی داشت. سومین جایزه بزرگ این فهرست نیز مربوط به قرعه‌کشی مگا میلیون در ژانویه سال ۲۰۲۱ بود که طی آن شرکت‌کننده خوشبخت میشیگانی جایزه 1/05میلیارد دلاری را به خانه برد.

 

سرنوشت تلخ پاکبان خوشبخت  
مایکل کارول، پاکبان فقیری که برنده یکی از قرعه‌کشی‌ها شده بود و یک شبه، ۱۰ میلیون دلار به جیب زده بود و لقب «پادشاه چاوس» را به دوش می‌کشید، چندی پس از برنده شدن، مجبور شد دوباره به همان شغل سابقش بازگردد. زندگی او پس از برنده شدن، غرق در الکل و مواد مخدر و روابط بیش از حد جنسی شد و این امور ظرف چند سال 9/7میلیون دلار از پولش را بلعید. هر روز در خانه مایکل مهمانی‌های شلوغ و پر زرق و برقی برگزار می‌شد که هر کدام برایش بیش از ۵۰ هزار دلار آب می‌خورد و همین رویه یک تراژدی بزرگ را برای او رقم زد.

 

کدخبر: ۵۵۲۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر