کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۴۷
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، دیوید و ویکتوریا، اسنوپ‌داگ‌ و کارداشیان‌ها

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، دیوید و ویکتوریا، اسنوپ‌داگ‌ و کارداشیان‌ها

تولد 40‌سالگی کلوئی کارداشیان، دعوت‌نامه‌های نفیس عروسی انانت امبانی و سالگرد ازدواج دیوید و ویکتوریا بکهام

هفت صبح|  روز دویست و هفتادم جنگ غزه؛ آیا جنین حمله ۷ اکتبر را تکرار می‌کند؟  رهبران رژیم صهیونیستی اذعان می‌کنند که منطقه جنین در شمال کرانه باختری از نظر تاریخی مرکز مقاومت علیه استعمار بیگانگان حتی قبل از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل بوده ‌ و از نظر آنها این منطقه اکنون مقر مقاومت در شمال کرانه باختری است. به گزارش ایسنا، «مئیر بن‌شابات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل در مقاله‌ای در روزنامه یسرائیل هیوم نوشت: در حالی که بادهای جنگ در شمال می‌وزد و ارتش به عملیات در رفح و شرق شهر غزه ادامه می‌دهد، جبهه جنین یادآوری دردناک دیگری از واقعیت امنیتی چالش‌برانگیز در شمال کرانه باختری است.

عکس 1

تعداد بمب‌ها و استفاده از آن علیه سربازان اسرائیلی در محورهای مواصلاتی شهرک‌های فلسطینی و اردوگاه‌های آوارگان در شمال کرانه باختری افزایش یافته ‌ و این نشان‌دهنده افزایش قدرت و مهارت نیروهای مسلح فلسطینی در این منطقه و تهدیداتی است که برای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این مناطق دارند. وی گفت: افزایش رشد مقاومت در جنین و منطقه اطراف آن احتمالا سناریوی هفت اکتبر را تکرار می‌کند اما این بار از کرانه باختری.

 

مسیر تبدیل به غزه که از منطقه کرانه باختری می‌گذرد، قبل از هفت اکتبر آغاز شد اما با الهام از جنگ و پس از انطباق با روش‌های ارتش اسرائیل، ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و اگر به سرعت ریشه‌کن نشود، چالش‌های جنگ چندجبهه‌ای را افزایش می‌دهد. جنین یک محیط جغرافیایی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. در جریان انتفاضه دوم این منطقه قلعه مقاومت بود. جنگ در اردوگاه آوارگان جنین یکی از حوادث مهم در جریان عملیات «دیوار دفاعی» بود.

 

از آن زمان همکاری بین گروه‌های مختلف در این اردوگاه و همچنین استفاده از بمب‌ها و کمک گرفتن از ساکنان و تاسیسات غیرنظامی برای آزمایش و انبار ابزارهای جنگی افزایش یافته است. ایده مقاومت در جنین به نماد گروه‌های مسلح فلسطینی تبدیل شده و الهام‌بخش نیروهای مقاومت فلسطین در تمام مناطق شد. وی گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی با ریاست «خلیل الشقاقی» استاد علوم سیاسی و مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی فلسطین در رام‌الله که اواخر ماه میلادی گذشته منتشر شد، جایگاه حماس در کرانه باختری بعد از حمله هفت اکتبر حماس تقویت شده است.

 

برای همین باید دستگاه امنیتی روشی جدی‌تر را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری در پیش بگیرد. اگر جنین تصمیم بگیرد مانند غزه رفتار کند، شبیه غزه خواهد شد. منطقه کرانه باختری به عنوان عرصه دومی برای جنگ چند‌جبهه‌ای شناخته می‌شود. پیشتر شبکه «کان» به نقل از مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله اعلام کرد گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری ظرف یک سال می‌توانند موشک‌هایی را از این منطقه به اراضی اشغالی شلیک کنند و این موشک‌ها مثل ده‌ها هزار موشکی است که از غزه شلیک می‌شود. این شبکه مدعی شده بود که حماس و جهاد اسلامی مواد منفجره و تجهیزات ساخت بمب را از لبنان به کرانه باختری از طریق اردن منتقل می‌کنند. (آسوشیتدپرس)

 

 

دیوید و ویکتوریا بکهام، با انتشار این عکس، بیست و پنجمین سالگرد ازدواج‌شان را جشن گرفتند. (اینستاگرام)

عکس 2

 

مسابقات ویمبلدون ۲۰۲۴ لندن آغاز شده است و یکی از هواداران این رشته ورزشی، با این آرایش مو در میان تماشاچیان حاضر شد. (پی‌ای)

عکس 3

کریس مارتین، خواننده گروه محبوب کلدپلی را می‌بینیم که در جشنواره مهم گلستونبری انگلیس به روی صحنه رفت و قطعاتی اجرا کرد. (گاردین)

عکس 4

 

ریشی سوناک، نخست‌وزیر راستگرای انگلیس که در نظرسنجی‌های انتخاباتی ‌ از کی‌یر استارمر، نامزد حزب کارگر عقب‌تر است، به تماشای بازی انگلیس و اسلواکی در یورو ۲۰۲۴ نشست و هنگام گل پیروزی این تیم، به این شکل خوشحالی کرد. (دفتر نخست‌وزیر انگلیس)

عکس 5

 

دعوت‌نامه‌های نفیس عروسی انانت امبانی و رادیکا مرچنت در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده و بسیاری از کاربران در حال بررسی دقیق نشانه‌های آن هستند. این زوج که ۱۲ ژوئیه پس از جشن‌های بی‌شمار ازدواج خواهند کرد، دعوتنامه چندین چهره مشهور، سیاستمدار و ورزشکار را شخصا به آنها داده‌اند. همانطور که در ماه‌های قبل دیدیم، همه چیز مربوط به امبانی‌ها لوکس و اغراق‌شده است و این موضوع در مورد دعوتنامه‌های عروسی نیز صادق است.

عکس 6

این زوج برای دعوت کردن مهمانان‌ به بزرگ‌ترین عروسی سال، دو دعوتنامه متفاوت داشتند. یکی از دعوتنامه‌ها که به تعداد کم و برای مهمانان خیلی خیلی مهم (VVIP) و خیلی مهم (ٰVIP) ارسال شد، جعبه موزیکال قرمزی است که داخل آن یک معبد نقره‌ای خیره‌کننده قرار دارد و در آن مجسمه خدایان هندی گانشا و رادا کریشنا از طلا گذاشته شده است. علاوه بر معبد، یک جعبه نقره‌ای دیگر نیز داخل جعبه قرمز وجود دارد که حاوی کارت دعوت اصلی است. کنار این کارت دعوت، شیرینی‌ها و میوه‌های خشک نیز قرار داده شده‌اند.

 

امبانی‌ها همراه با آن، یک یادداشت دست‌نویس هم برای همه مهمانان ارسال کرده‌اند. به گزارش ایندیا تودی، دعوتنامه دوم که برای چهره‌هایی چون آمیتاب باچان، شاهرخ خان، سلمان خان، عامر خان و رانبیر کاپور و دیگر مهمانان ارسال شده، یک جعبه طلایی کوچک‌تر است که معبدی از نقره در ابعاد کوچک‌تر و قابل‌حمل با مجسمه‌های طلای خدایان هندو در آن قرار دارد. این دعوتنامه صفحات مختلفی دارد که هر کدام از آنها به یکی از آیین‌های هندو اشاره می‌کند و دست‌نوشته امبانی‌ها نیز در یکی از صفحات آن قرار دارد. (اینستاگرام)

 

تولد 40‌سالگی کلوئی کارداشیان با حضور اسنوپ‌داگ و کیم؛  روز گذشته‌ کلوئی کارداشیان ۴۰ ساله شد و با حضور رپرها، اعضای خانواده و دوستانش این روز را جشن گرفت. خواهران کارداشیان و جنر، ستارگان شوی واقعیت‌نمای آمریکا به حساب می‌آیند و از این طریق به شهرت و ثروت فراوانی رسیده‌اند. کیم کارداشیان در کلیپی که در صفحه اجتماعی خود به اشتراک گذاشت، فاش کرد که خواهرش نمی‌دانست که این جشن قرار است یک مهمان ویژه داشته باشد و در میانه جشن، ناگهان اسنوپ داگ، رپر سیاه‌پوست و محبوب آمریکایی روی صحنه ظاهر شد و برای جشن تولد کلوئی، قطعاتی را اجرا کرد.

عکس 7

سپس اسنوپ داگ به عنوان حسن‌ختام، قطعه «تولدت مبارک» را خواند و مهمانان در اجرای این قطعه با او هم‌نوایی کردند. تصاویری که از این جشن در فضای مجازی منتشر شد، نظر کاربران را به خود جلب کرد و به سبک و سیاق گذشته، افرادی دوباره به مسئله شهرت و ثروت بادآورده این خانواده پرداختند و آن را مایه ناامیدی خواندند. (دیلی‌میل)

 

کدخبر: ۵۶۲۰۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر