کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۵۹
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، زندانبان زن فاسد، مرد خندان ترکیه‌ای و...

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، زندانبان زن فاسد، مرد خندان ترکیه‌ای و...

رسوایی ارتباط جنسی زندانبان زن انگلیسی با زندانیان، علی توتار، مناظره بایدن و ترامپ در هواپیما

هفت صبح|  روز دویست و شصت و نهم جنگ غزه؛ حمله دوباره اسرائیل به شجاعیه در شمال غزه؛ ارتش اسرائیل از جنگ شدید در محله شجاعیه در غزه خبر داده است. حدود ۸۰ هزار نفر از چهار روز پیش با تشدید جنگ محله شجاعیه و اطراف آن شمال این باریکه را ترک کرده‌اند و شماری هم کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد هشدار داد که شرایط فلسطینی‌ها در این مناطق «طاقت‌فرسا» است.

عکس 1

در روزهای اخیر در محله شجاعیه در شمال نوار غزه درگیری‌های شدیدی بین ارتش اسرائیل و نیروهای حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در جریان بوده است. دیروز، ارتش اسرائیل از حمله به برخی از مراکز حماس در محله شجاعیه در شمال باریکه غزه خبر داده است.

 

ارتش اسرائیل می‌گوید تله‌های انفجاری در این مراکز و ساختمان‌ها کار گذاشته شده بود. گزارش‌ها از کشته شدن شماری از فلسطینیان در این مناطق حکایت دارد. امدادگران می‌گویند از روز پنجشنبه که این درگیری‌ها به اوج خود رسیده است، ۸۰ هزار نفر دوباره در شمال نوار غزه آواره شده‌اند. ساکنان فلسطینی این مناطق می‌گویند هدف حمله هواپیمای جنگی و تانک‌ و پهپاد قرار گرفته‌اند. همچنین، هفته گذشته منابع محلی در غزه گفتند که بر اثر حملات اسرائیل دو مدرسه اسکان آوارگان تخریب شد و دستکم ۳۰ نفر کشته شدند.

 

روز گذشته لوئیز واتریج، سخنگوی آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (اونروا) که از طریق ویدئو با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت «تمام تاسیسات اونروا، اعم از مدرسه، انبار، مرکز توزیع مواد غذایی» به شدت آسیب دیده یا تخریب شده‌اند و «شما تصور نمی‌کنید که اینها تاسیسات سازمان ملل است که تحت حمایت قوانین بین‌المللی است.» لوئیز واتریج که پس از یک ماه به خان یونس در جنوب نوار غزه بازگشته است، این شهر را شبیه «شهر ارواح» توصیف کرد.

 

او شدت ویرانی شهر را «شوکه‌کننده» خواند. اسرائیل پیش از حمله به رفح، به شهر خان یونس حمله کرده بود، جایی که در ماه‌های نخست جنگ میزبان بسیاری از آوارگانی بود که از شمال به این مناطق آمده بودند. این امدادگر سازمان ملل گفت ‌ مردم بدون آب و غذا و سرویس بهداشتی و حمام رها شده‌اند و اضافه کرد که «هوا به شدت گرم است، زباله‌ها در همه جا جمع شده‌اند و مردم زیر چادرهایی که با پلاستیک درست کرده‌اند، زندگی می‌کنند.»

 

اونروا در ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) هم در گزارشی نسبت به بحران مدیریت زباله‌ها هشدار داده بود. بنابر گزارش این سازمان، آوارگان فلسطینی به ناچار در میان کوه‌هایی از زباله‌های متعفن زندگی می‌کنند و انباشت نزدیک به ۳۵۰ هزار تن زباله جامد در ۸ ماه گذشته (از زمان آغاز جنگ) خطراتی را برای سلامتی ایجاد کرده است. بسیاری از خانواده‌های جنگزده و آواره چادرهای خود را در میان این تل زباله‌ بر پا کرده‌اند.

 

کمبود داروهای پزشکی، اورژانس، بیهوشی و بخش مراقبت‌های ویژه، مراکز درمانی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. آژانس امور آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) هفته گذشته اعلام کرد ‌ روزانه دستکم ۱۰ کودک، یک یا هر دو پای خود را در غزه از دست می‌دهند. فیلیپ لازارینی، مدیر اونروا‌ نیز پیش از این گفته بود حدود دو هزار کودک از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر متحمل چنین جراحاتی شده‌اند. او گفت قطع عضو کودکان در غزه گاهی بدون بیهوشی و در شرایطی «وحشتناک» انجام می‌شود. سازمان «نجات کودکان» نیز برآورد کرده است که ۲۱ هزار کودک در حدود ۸ ماه جنگ در غزه مفقود شده‌اند. (آسوشیتدپرس)

 

 

یک کودک چینی در نمایشگاه اکسید به غرفه ربات‌های انسان‌نمای تسلا رفت و انگشت یکی از ربات‌ها را با انگشتانش گرفت. این تصویر به عنوان نویدی بر پیوند عاطفی بین انسان‌ها و ربات‌ها، بسیار مورد توجه قرار گرفت. (گتی ایمیجز)

عکس 2

 

اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر کسی پوشیده نیست. این قاب تازه منتشر شده از مناظره بایدن و ترامپ در هواپیما، نشان می‌دهد که این ادعا چندان هم بیراه نیست. (رویترز)

عکس 3

 

یک بمب ارتش روسیه به یک خانه مسکونی در خارکیف اوکراین برخورد کرده اما منفجر نشده است. (رویترز)

عکس 4

 

علی توتار، شهروند ۴۲ ساله ترکیه‌ای و معروف به «مرد خندان» است که از یک بیماری نادر رنج می‌برد و نمی‌تواند جلوی خنده‌اش را بگیرد.  علی توتار ۴۲ ساله، یکسره می‌خندد و خنده‌هایش توقف ندارد. توتار می‌گوید حتی هنگام حرف زدن هم نمی‌تواند جلوی خنده‌اش را بگیرد و به خاطر همین وضعیت که علت آن مشخص نیست، هیچ وقت نمی‌تواند در مراسم تشییع جنازه یا ترحیم آشنایان شرکت کند. او در منطقه خود به «علی خندان» معروف است و با خنده‌های یکسره خود ‌ حین کار، حتی در دمای شدید، توجه همه را به خود جلب می‌کند. (العین)

عکس 5

 

گروه موسیقی متال «ویس آو باچپروت» که اعضای آن شامل مارسیا، اویس سیتی عایشه، درامر‌ و ویدی رحماواتی، نوازنده گیتار الکتریک هستند، روز جمعه در گلاستنبری اجرا داشتند. باچپروت در زبان سوندایی، یکی از رایج‌ترین زبان‌های اندونزی، به معنای «سر و صدا» است. این سه دختر در دبیرستان شروع به ساختن موسیقی متال کردند‌ اما هرگز فکر نمی‌کردند بتوانند در جشنواره گلاستنبری برای اندونزی تاریخ‌ساز شوند. این سه دختر محجبه، در کنار کلدپلی و دوآ لیپا، آثار خود را در این جشنواره اجرا کردند و بسیار مورد توجه قرار گرفتند. (گتی ایمیجز)

عکس 6

 

انتشار ویدئویی جنجالی از رابطه جنسی یک مأمور زن زندان با یک زندانی در سلول زندان واندزورث لندن، باعث رسوایی دستگاه قضایی و امنیتی بریتانیا و دستگیری زن خاطی شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پلیس متروپولیتن لندن یک زن را در ارتباط با این رسوایی دستگیر کرده است. این زن که به تازگی هویتش فاش شده، لیندا دی سوزا آبرئو نام دارد و به اتهام سوء‌رفتار در مقام عمومی بازداشت شده است. در ویدئوی منتشر شده‌ که گفته می‌شود به تازگی ضبط شده، این مأمور زن با لباس فرم رسمی در حال انجام اعمال جنسی با یک زندانی دیده می‌شود.

عکس 7

این فیلم توسط هم‌سلولی زندانی با تلفن همراه ضبط شده که خود نشان‌دهنده نقض جدی قوانین امنیتی زندان است. نکته قابل توجه دیگر، پیشینه جنجالی خانم دی سوزا آبرئو است. او و همسرش پیش‌تر در یک برنامه تلویزیونی به نام «خانه باز: آزمایش بزرگ جنسی» شرکت کرده بودند که در آن زوج‌ها مرزهای روابط خود را می‌آزمودند. این زوج همچنین در پلتفرم‌های مجازی و جنسی، حساب کاربری داشته و محتوای جنسی منتشر می‌کردند. خواهر لیندا در مصاحبه‌ای اظهار داشت که به خواهرش هشدار داده بود سبک زندگی شخصی‌اش را با کارش درهم نیامیزد‌ اما او اکنون باید با عواقب این تصمیم روبه‌رو شود. (العین)

 

کدخبر: ۵۶۱۹۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر