کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۴۹۵
تاریخ خبر:

۱۰ سریال رازآلود و مرموز جذاب که حتما باید ببینید

۱۰ سریال رازآلود و مرموز جذاب که حتما باید ببینید

از نیلوفر آبی سفید و برودچرچ تا سریال Lost و ‌تریلر علمی تخیلی Dark

سریال‌های تلویزیونی اسرارآمیز زیادی وجود دارد که بینندگان را تا انتهای داستان همواره در حال حدس زدن نگه داشته و هر ایده و سوء ظن اولیه را کاملاً غافلگیر می کنند. ژانر رازآلود و معمایی با استفاده از قالب سریالی برای فاش کردن آرام آرام سرنخ‌ها، کارگذاری نخود سیاه‌ها، انگیزه‌ها و موارد دیگر در طول هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها، به جذابیت خود روی صفحه‌های کوچک نمایشی خانه‌ها ادامه داده است و بدین ترتیب، کیفیتی اعتیادآور ایجاد کرده است که در فیلم‌های بلند در دسترس نیست. برخلاف فیلم‌های پلیسی و کارآگاهی که به مدت زمان دو ساعت محدود می‌شوند، سریال‌های اسرارآمیزی مانند Lost به شخصیت‌ها، روابط و مظنونان اجازه می‌دهند تا در حالی که تحقیقات اصلی با تنش بالا در جریان است، در حال پرورش یافتن مانده و انتظار برای افشای نهایی را فراهم کنند.

۱۰- The White Lotus (2021-)

The White Lotus

نیلوفر آبی سفید یا وایت لوتوس یک مجموعه آنتالوژی غیرقابل پیش بینی و پر پیچ و خم است که در دو فصل خود مخاطبان را دائماً در حال حدس زدن نگه داشته است. این سریال ساخته شده توسط مایک وایت، در هر فصل داستان مهمانان و کارمندان مختلف در استراحتگاه‌های لوکس لوتوس سفید را دنبال می کند و نشان می دهد که چگونه رفتارهای ناکارآمد و شخصیت‌های آنها بر یکدیگر تأثیر می گذارد، موضوعاتی که اغلب منجر به مرگ‌های مرموزی می شود.

 

۹- Only Murders In The Building (2021-)

سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان یک سریال معمایی در مورد قتل با داستانی غیرقابل پیش‌بینی است که داستان سه کارآگاه آماتور عجیب و غریب را دنبال می‌کند. این سریال بر روی سه همسایه در ساختمان آرکونیا در نیویورک تمرکز دارد که برای بررسی مرگ‌هایی که در محل زندگی‌شان اتفاق می‌افتد، به یکدیگر ملحق می‌شوند و در هر فصل مظنونان و پیچیدگی‌های جدیدی را کشف می‌کنند. این روایت یک داستان سرگرم کننده از یک دوستی بعید و متفاوت سه نفره است.

۸- Broadchurch (2013-2017)

سریال برودچرچ داستان دو کارآگاه با بازی استادانه دیوید تننت و اولیویا کولمن را دنبال می کند که در مورد قتل تکان دهنده یک پسر جوان در یک شهر ساحلی کسل کننده تحقیق می کنند، شهری که همه ساکنانش یکدیگر را می شناسند. معما و رازآلودگی داستان که بسیار جذاب نیز هست، هیچ احتمالی را نادیده نمی گیرد و داستان هر مظنون به نحوی تراژیک تر از مظنون قبلی است. این سریال یکی از بهترین سریال‌های با موضوع معمای قتل ساخت بریتانیا با داستان‌های جنایی مربوط به شهری کوچک و محزون است که در این ژانر بسیار محبوب شده است.

۷- Cruel Summer (2021-2023)

سریال معمایی نوجوانانه تابستان بی رحم داستان گروهی از نوجوانان را دنبال کرده و عواقب پس از گم شدن یا مرگ یکی از گروه را بررسی می‌کند. داستان فصل اول بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ اتفاق می‌افتد و ماجرای ناپدید شدن کیت والیس و بهبود مشکوک موقعیت اجتماعی ژانت ترنر در طول غیبت او را روایت می کند. فصل دوم که در سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ روایت می‌شود، با قتل یک دختر نوجوان آغاز می‌شود و تحقیقاتی را نشان می دهد که اسرار زشتی را در مورد قربانی و دوستانش فاش می‌کند

۶- Lost (2004-2010)

Lost (2004-2010)

زمانی که سریال Lost برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ پخش شد، رویکرد جدیدی را در ژانر درام معمایی ارائه کرد. سریال لاست داستان گروهی از شخصیت‌ها در جزیره‌ای اسرارآمیز پس از یک سانحه هوایی را دنبال می کرد، جزیره ای که در آن با پدیده‌ها و تهدیدهای عجیب و غریبی روبرو می‌شوند. با پیشرفت داستان، مشخص می شود که این جزیره یک مکان معمولی نیست و اسرارآمیزی آن زمانی بیشتر می شود که بازماندگان متوجه می شوند تنها آنها در جزیره نیستند.

۵- Severance (2022)

آنچه که به نظر می رسد یک سناریوی ساده در مورد مردی است که تحت یک روش “جداسازی” شرکتی قرار می گیرد تا خاطرات او را بین کار و زندگی شخصی اش تقسیم کند، در سریال جداسازی به یک تریلر معمایی پیچیده تبدیل می شود. این سریال در زیر نمای بیرونی ساده اش، به طور خلاقانه ای به موضوعات هویت، واقعیت، و تعادل بین کار و زندگی می پردازد که همگی از دریچه یک روایت علمی-تخیلی مرموز، توطئه محور دیده می شوند.

۴- Dark (2017-2020)

تریلر علمی تخیلی آلمانی بسیار پیچیده تاریک یا دارک، در طی سه فصل مملو از رمز و راز در زمینه تعلیق چند نسلی به بالاترین کیفیت ممکن می رسد. معمای اصلی داستان در سال ۲۰۱۹ شروع می شود، وقتی که کودکانی در شهر ویندن، آلمان ناپدید می شوند، که یادآور ناپدید شدن‌های سال‌های گذشته است. آنچه آشکار می‌شود شبکه‌ای درهم از توطئه است که چهار خانواده را به غاری متصل می کند که سفر در زمان را امکان‌پذیر می‌کند و در نهایت اسرار و دروغ‌های شوم مدفون در گذشته، حال و آینده ی این جامعه منزوی را افشا می‌کند

 

۳- Manifest (2018-2023)

مانیفست که با نام لیست پرواز و مسافران نیز شناخته می شود با معمای کانونی خود در سه فصل که از سال ۲۰۱۸ شروع می‌شود، بینندگان را مجذوب خود کرد، سریالی که در ابتدا در NBC پخش شد و در ادامه نتفلیکس آن را برای فصل آخر احیا کرد. داستان این درام ماوراءالطبیعه زمانی شروع می شود که پرواز ۸۲۶ مونتگو ایر فلایت پس از یک سفر پرتلاطم در نیویورک فرود می آید، اما در کمال ناباوری، از زمان بلند شدن این پرواز، پنج سال غیرقابل توضیح بر جهان گذشته است. این سریال مانند Lost است، از این جهت که زندگی افراد مختلفی را که تحت تاثیر همان پرواز عجیب و غریب قرار گرفته اند را بررسی می کند.

 

۲- Yellowjackets (2021-)

Yellowjackets

با Lost، Manifest و اکنون جلیقه زردها، به نظر می رسد سوار شدن به هواپیما شرایط را برای یک داستان رازآلود و مرموز فراهم می کند، پدیده ای که جذابیت این سریال‌ها تاییدی بر آن به نظر می رسد. سریال Yellowjackets که یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته می شود، نبرد ناامیدانه یک تیم فوتبال دخترانه اهل نیوجرسی برای بقا را در طول ۱۹ ماه در طبیعت وحشی بعد از سقوط هواپیمایشان، روایت می کند. در کنار آشکار شدن مشکلات و دشواری‌هایشان در گذشته، جلیقه زردها زندگی امروزی بازماندگان این سانحه را که اکنون بالغ شده‌اند، نیز به تصویر می کشد و نشان می‌دهد که ماه‌های اقامت در جنگل چطور آنها را تغییر داده و چه رازهای ترسناکی را در طی این سال‌ها بین خود نگه داشته اند.

 

۱- True Detective (2014-)

به عنوان یک سریال آنتالوژی، کارآگاه حقیقی هر فصل خود را از نو اختراع می کند، اما هیچ کدام از این فصول به موفقیت فصل اول در سال ۲۰۱۴ با بازی متیو مک کانهی و وودی‌هارلسون در نقش کارآگاهانی مشکل دار و ناکاملی که در حل یک پرونده قتل در لوئیزیانا با هم کار می کنند، نمی رسد. رمز و راز در جدول‌های زمانی تکه تکه‌ای نهفته است که به گذشته‌های معیوب کارآگاهان نگاه می‌کنند. در حالی که سریال بیشتر نگاهی به این دو مرد است، اما همزمان یک داستان معمایی نیز هست که به طرز بی نقصی فاش می شود و تئوری پردازی‌های بسیاری از طرفداران را در پی دارد.

 

منبع: روزیاتو
کدخبر: ۵۵۹۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر