کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۰۶۳
تاریخ خبر:

هدی؛ در امتداد موفقیت / بررسی مسیر حرفه‌ای بازیگر درانتهای شب

هدی؛ در امتداد موفقیت / بررسی مسیر حرفه‌ای بازیگر درانتهای شب

بازخوانی کارنامه هدی زین‌العابدین به مناسبت انتشار سریال خانگی «در انتهای شب»

هفت صبح|‌ دو قسمت از سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده و استقبال خوبی هم به دست آورده است. یکی از امتیازات سریال، به بازی هدی زین‌العابدین و پارسا پیروزفر برمی‌گردد که نقش یک زوج را بازی کرده‌اند که حالا کارشان به جدایی ختم شده است. به همین بهانه، گزارش امروز هفت‌صبح به کارنامه بازیگری زین‌العابدین اختصاص یافته.

 

مورد اول| شروع بازیگری

 

هدی زین‌العابدین با سریال «سقوط یک فرشته» ساخته بهرام بهرامیان به شهرت رسید. این مجموعه تلویزیونی رمضان سال 1390 از شبکه یک پخش شد و رضایت پیگیران را به دست آورد. او نقش دختری به اسم فاطمه را برعهده داشت و توانست در جدی‌ترین آزمون بازیگری، سربلند باشد. زین‌العابدین پیش از آن به عنوان نریتور و بازیگر با تیزرهای تبلیغاتی همکاری کرده بود و در ادامه نقش‌هایی کوتاه در چند پروژه بازی کرد؛ مثل سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند و تله‌فیلم «چمدان» به کارگردانی مانی حقیقی. او بعد از «سقوط یک فرشته»  سریال «همه خانواده من» ساخته داریوش فرهنگ را بازی کرد که آورده چندانی برایش نداشت. زین‌العابدین از سال 92 به بعد بر سینما و شبکه خانگی متمرکز شد.

  

مورد دوم| آثار سینمایی

 

«عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست، جزو فیلم‌های متاخر زین‌العابدین است که این هفته اکران عمومی می‌شود. او برای این فیلم نامزد دریافت سیمرغ نقش اول زن شده‌؛ اتفاقی که با «عرق سرد» هم رخ داد، با این تفاوت که برای این یکی نامزد سیمرغ مکمل شده بود. «جاده قدیم»، «اسرافیل»، «طلا»، «سمفونی نهم»، «دست‌انداز»، «زالاوا»، «دسته دختران» و ... جزو شاخص‌ترین فیلم‌های این بازیگر است. زین‌العابدین باوجود عملکرد خوب، نتوانست یک ستاره تمام‌عیار سینما لقب بگیرد.

  

مورد سوم| سریال‌های خانگی

 

یکی از نقاط عطف کارنامه هدی زین‌العابدین، سریال «رهایم کن» است که در آن نقش پرستاری به نام مارال حصارکی را برعهده داشت. ملودرام شهرام شاه‌حسینی محصول پلتفرم فیلیمو داستانی از تاریخ معاصر ایران را برگزید که بخشی از داستان آن دوئل دو برادر (محسن تنابنده و هوتن شکیبا) بر‌سر یک عشق بود.

 

آنچه این اتفاق را باورپذیر کرد، به بازی خوب زین‌العابدین برمی‌گردد؛ همان پرستار مهربانی که ظرایف زنانه و آغشته به حجب و حیا در رفتار و گفتار داشت. اهمیت کار بازیگر حرکت دقیق روی مرزی حساس بود و اجازه نداد نقش تبدیل به کلیشه ‌شود. در مرور کارنامه هدی زین‌‌العابدین عملکرد موفق در سریال «کرگدن» را نباید فراموش کرد. او در این سریال معمایی و پرماجرا ایفاگر نقش گیسو؛ دختری عاشق هیجان بود که زندگی‌اش دستخوش حوادثی می‌شود. سریال ناتمام «رقص روی شیشه» و همچنین سریال‌های «قلب یخی 3» و «شوخی کردم» دیگر تجربیات خانگی زین‌العابدین هستند که حکم دست‌گرمی برایش داشتند.

  

مورد چهارم| و حالا ماهرخ

 

«در انتهای شب» تازه‌‌ترین سریال خانگی هدی زین‌‌العابدین است. او در نقش «ماهرخ» زنی است که پس از یک دوره زندگی عاشقانه حالا به انتهای خط رسیده و از همسر (پارسا پیروزفر) جدا شده. این زن را در حالی ملاقات کردیم که داشت برای زندگی متوسط خود، همسر و فرزند از جان مایه می‌گذاشت. در نهایت توسط همسر متهم شد و او نیز بی‌آنکه جار و جنجال به پا کند، چمدان بست و رفت. در قسمت دوم طی یک مقدمه طولانی، طلاق انجام شد و ماهرخ رویی دیگر از احساسات خود را نشان داد. اوج کار زین‌العابدین لحظه خواندن صیغه طلاق است که آرام‌آرام به‌هم ریخت و در نهایت اشک چهره‌اش را پوشاند. این واکنش درست عکس تصویر قبلی از یک زن قدرتمند است که حتی همسرش را به واکنش و تعجب واداشت.

 

برای پی بردن به اهمیت کار زین‌‌العابدین، قسمت اول و دوم سریال را قیاس کنیم. آن زن آرام کجا و این زن آشفته کجا؟ حسی که در چهره ماهرخ نقش بست، به خوبی تلخی و درد جدایی را منتقل می‌کند. این حس جاری در سریال پس از ماجرای جدایی هم نمود داشت؛ جایی که ماهرخ با حال بد پشت ماشین می‌نشیند و مهربانانه از همسر خداحافظی می‌کند و بعد از آن شوک‌ ناشی از تصادف خفیف با ماشینی دیگر، چهره‌اش را می‌پوشاند... هدی زین‌العابدین تا اینجا امتیاز مهم «در انتهای شب» است که با هدایت آیدا پناهنده خالق یک کاراکتر ملموس شده است.

 

کدخبر: ۵۶۰۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر