کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۳۷۹
تاریخ خبر:

خودروهای وارداتی؛ هیاهو برای هیچ

خودروهای وارداتی؛ هیاهو برای هیچ

نتا GT محصول برقی گروه بهمن به نمایشگاه شیراز می‌رود در حالی که زیرساخت برقی نداریم

هفت صبح| واقعیت این است که حدود سه سال از ماجرای باز شدن مجدد واردات خودرو می‌گذرد. بازار وعده و وعیدها داغ است اما تنها ۵ درصد از میزان خودروی وعده داده شده وارد کشور شده است. حالا حساب کنید در حالی که ورود خودروهای بنزینی اوضاع مناسبی ندارد؛ شرکت‌ها به دنبال واردات خودروهای برقی هستند. شرکت‌های مختلف، خودروهای خوش آب و رنگ و پر زرق و برق را وارد کرده اما کسی به طور دقیق درباره زیرساخت این خودروها سخن نمی‌گوید. در کیفیت این ماشین‌ها یک بار نوشتیم؛ شکی وجود ندارد اما واقعا چرا وقتی زیرساخت لازم نیست باید شرکت‌ها چنین خودروهایی را وارد کنند که فقط نشان دهند واردات خودرو در جریان است و صدای کسی هم به گوش نرسد که این شکل واردات اصلا به چشم نمی‌آید.

 

یکی از همین شرکت‌ها که هر روز یک خودروی جدید را رونمایی می‌کند، گروه بهمن است. حال باید پرسید این ماشین برقی جدید که اتفاقا لقب پرشتاب‌ترین خودروی ایران را به آن داده‌اند، زیرساخت لازم را برای شارژ دارد؟ چه تعداد وارد شده؟ به تازگی نشان بی‌ام اسپیس BM Space  به عنوان شاخه فناورانه خودروهای وارداتی گروه بهمن فعالیت خود‌ را آغاز کرده است. بی‌ام اسپیس گروه بهمن برنامه دارد تا محصولات برقی و پلاگین هیبرید نشان نتا، بی‌وای‌دی، هونگچی، DFSK و… را به ایران بیاورد.

 

ولی همچنان مشخص نیست وقتی خودروی برقی وارد می‌شود اگر وزیر صمت برود وزیر بعدی ماجرای خودروی برقی را پیگیری خواهد کرد یا شاهد ماجرای جدیدی در صنعت خودرو خواهیم بود. مشخصات نتا GT به این شرح است:

 

مشخصات فنی خودرو

 

آخرین خودرو، درباره مشخصات ماشین برقی بهمن موتور نوشته است؛ نتا جی‌تی با نسخه تک‌موتوره در برخی بازارها حضور دارد. اما بی‌ام اسپیس نمونه دو موتوره و چهار چرخ محرک این خودرو را به شوروم خود آورده است. مجموع دو موتور الکتریکی نتا جی‌تی بی‌ام اسپیس ۴۵۶ اسب بخار با گشتاور ۶۴۰ نیوتن متر اعلام می‌شود. این خودرو یک باتری ۷۸ کیلووات ساعتی دارد که با فناوری آب خنک همراه بوده و می‌تواند در شرایط ایده‌آل، ۵۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. اما می‌توان توقع داشت که در شرایط روزمره، با هر بار شارژ کامل باتری‌ها حدود ۴۶۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نتا GT در شرایط مطلوب 7/3 ثانیه است. همچنین ضریب پسا این سوپر اسپرت برقی 21/0 اعلام شده و از سویی حساسیت عملگرهای فنی این خودرو ۲۰۰ میلی ثانیه است.

  

مشخصات ظاهری

 

سپر عقب و رکاب خودرو، به مقدار قابل توجه از پلاستیک سیاه ارزان‌قیمت استفاده می‌کند. این موضوع برای محصولی در کلاس اسپرت، ناامید کننده است. حتی حفره‌های طرفین بدنه که طبیعتا باید برای خروجی اگزوز باشند، برای خودرویی تمام برقی، نصب شده و تعجب‌آور هستند. نمای پشت نتا GT با حالت ساده و فاقد خطوط حجم‌دهنده، همراه چراغ‌های باریک غیرپیوسته، ترکیبی قابل قبول با کمترین هزینه را نشان می‌دهد.طول ۴۷۱۵ و عرض ۱۹۷۹ و ارتفاع ۱۴۱۵ با فاصله محوری ۲۷۷۰ میلی‌متر، ابعاد نتا جی‌تی را تشکیل داده است. این خودرو، یک مدل اسپرت نسبتا بزرگ محسوب می‌شود و طول بدنه‌‌ای تقریبا برابر با تویوتا کمری ۲۰۱۵ دارد.

 

به هرحال درباره این خودرو مانند تمام خودروهای وارداتی باید گفت اگر خدمات پس از فروش مناسب ارائه شود و اگر هم تداوم عرضه داشته باشد در فروش موفق خواهد بود. قیمت احتمالی این خودرو هم همچنان مشخص نیست.شاید شبیه سایر خودروهای وارداتی گروه بهمن شود. مثلا تفاوت قیمت عجیب هونگچی در سامانه و بازار آزاد!

 

کدخبر: ۵۶۰۳۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر