کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۳۳۳
تاریخ خبر:

جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار امروز ۲۱ اردیبهشت

 جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار امروز 21 اردیبهشت

ریزش قیمت پژو ۲۰۶، آریسان، دنا و اطلس

‌قیمت خودرو در سومین هفته اردیبهشت ریزشی بود. در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و کاهش قیمت آنها نسبت به هفته گذشته (۱۴ اردیبهشت) را بخوانید. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده ‌ که نسبت به هفته گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۹۵ میلیون تومان شده ‌ که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای ارتقا‌یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۵۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۵۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ ، ۹۷۵میلیون تومان شده ‌ که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است.قیمت تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۰ میلیون تومان است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده ‌  . قیمت تارا دنده‌ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۶۰ میلیون تومان است که طی یک هفته گذشته تغییر نکرده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان رسیده ‌ که طی یک هفته ۲۰ میلیون گران شده است. قیمت اطلس G دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۸۷میلیون تومان رسید که طی یک هفته گذشته ۲ میلیون ارزان شده است.قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۴۰ میلیون تومان شده ‌ که طی یک هفته گذشته ۲ میلیون ارزان شده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیارد و۸۳۰ میلیون تومان شده ‌ که ۷۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. ، عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند.

اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است‌ اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.به نظر می‌رسد ‌ این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا‌که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

هفته آینده نیز به نظر می‌رسد ‌ رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.نخستین عامل تعیین کننده قیمت خودرو تورم است. به عبارتی دیگر، در شرایطی که تمام عوامل تاثیرگذار در قیمت‌ها ثابت باشند، تورم به تنهایی می‌تواند نرخ خودرو را به سمت صعودی نمودار ببرد.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین
کدخبر: ۵۵۸۳۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر