کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۵۱۸
تاریخ خبر:

سرقت چند صد دلاری صاحب مسافرخانه از مسافر

سرقت چند صد دلاری صاحب مسافرخانه از مسافر

مرد میانسال برای وصول طلب خود، اقدام به تشکیل باند آدم‌ربایی و سرقت کرد

هفت صبح| هفته گذشته مرد جوانی با مراجعه به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران شکایت خود را با موضوع آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار در خیابان پیروزی تهران به ثبت رساند.

 

شاکی در اولین اظهارات خود در برابر بازپرس غلامحسین صادق‌زاده در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «مدتی قبل از منزل خود در کرج به سمت تهران آمدم و در یک مسافرخانه واقع در خیابان پیروزی ساکن شدم. قرار بود یک هفته تهران بمانم و بعد، فردی ایرانی و ساکن کشور ترکیه برای من شغل تامین کند. من هم می‌خواستم تا مهیاشدن شرایط سفر حدود یک هفته در تهران بمانم و هر لحظه گوش به زنگ بودم که سریع به سمت استانبول بروم.»

 

این فرد در ادامه گفت: «در همان روزهایی که در مسافرخانه ساکن بودم با فردی به نام میلاد دوست شدم که او هم مسافر همان مسافرخانه بود و چند روزی می‌خواست آنجا بماند. او از من علت سفرم را پرسید و من گفتم که همه زندگی‌ام را تبدیل به دلار کرده‌ام تا به ترکیه بروم. میلاد خیلی علاقه نشان می‌داد که او هم همراه من به ترکیه بیاید. به او گفتم اگر کار خودم درست شود، او را هم راهنمایی می‌کنم.»

  

نقشه آدم ربایی

 

شاکی در ادامه گفت: «حدود یک هفته گذشت و خبری از فردی که قرار بود در ترکیه کارهایم را انجام دهد، نشد؛ برای همین از مسافرخانه بیرون رفته و به کرج برگشتم تا دوباره کارهایم را پیگیری کنم. همان موقع بود که میلاد به من زنگ زد و گفت او یک نفر را پیدا کرده که می‌تواند خیلی سریع هر دوی ما را به ترکیه ببرد. گفت همان‌موقع بار سفر ببندم و سر قرار با او بروم. من هم قبول کردم و راهی قرار با میلاد شدم. محل قرار ما در نزدیکی همان مسافرخانه‌ای بود که هفته قبل آنجا ساکن بودم.»

 

شاکی در مورد لحظه حادثه گفت: «وقتی آنجا رسیدم، منتظر میلاد بودم که چند نفر ناشناس از راه رسیدند و در ابتدا خودشان را مامور معرفی کرده و از من خواستند همراهشان بروم اما من از آنها خواستم کارت شناسایی به من نشان دهند که یکدفعه با سلاح سرد به من حمله کردند. آنها من را با تهدید و ارعاب داخل یک خودرو بردند و بعد به حاشیه شهر منتقل کردند. سپس دلارها و 11میلیون پول نقد به همراه گوشی و ساعت و هر چیز قیمتی که همراه داشتم از من ربوده و رهایم کردند.»

  

دستگیری آدم ربایان

 

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار ماموران پلیس قرار داد، ‌ردیابی متهمان آغاز شد و با دستور بازپرس پرونده دوربین های مدار بسته محل آدم‌ربایی مورد بازبینی قرار گرفت.

 

در بررسی تصاویر به دست آمده از این دوربین‌ها، پلاک خودروی آدم‌ربایان به ثبت رسید و به این ترتیب این افراد شناسایی شده و در کمترین زمان بعد از وقوع جرم دستگیر شدند. سه متهم بعد از دستگیری اقرار کردند که از سوی صاحب مسافرخانه با همدستی میلاد اجیر شده بودند تا شاکی را ربوده و از او سرقت کنند. به این ترتیب صاحب مسافرخانه و میلاد نیز بازداشت شدند.

 

صاحب مسافرخانه که به عنوان طراح نقشه آدم‌ربایی و سرقت متهم ردیف اول محسوب می‌شود، در تشریح جزئیات این نقشه گفت: «شاکی پرونده به مدت یک هفته در مسافرخانه من اقامت داشت اما موقع خروج، تسویه حساب نکرد و بدون پرداخت کرایه اتاق از مسافرخانه خارج شد. دیده بودم که با یکی از مسافران به نام میلاد صحبت می‌کند؛ برای همین با میلاد تماس گرفته و از او خواستم با ترفندی او را سر قرار بکشد تا از او سرقت کرده و حقش را کف دستش بگذاریم. بعد هم برای عملی کردن این نقشه از سه دوست خود کمک گرفتم.»

 

ادعای متهم در حالی در دست بررسی است که شاکی در برابر این ادعا گفت: «صاحب مسافرخانه دروغ می‌گوید. من با او تسویه کردم؛ چون مدارک هویتی من در دست او بود و اگر تسویه نمی‌کردم، نمی‌توانستم آن را پس بگیرم. از طرفی، من کرایه 3شب اول را همان ابتدا یکجا پرداخت کرده بودم. با فرض اینکه من به او بدهکار بودم هم، بدهی من یک صدم میزانی که او از من سرقت کرد، نمی‌شود. برای همین تصور می‌کنم که او و میلاد، با فهمیدن میزان دلارهای من وسوسه شده بودند تا آنها را از چنگم در بیاورند و بقیه حرف‌هایی که می‌زنند، بهانه‌تراشی است.»

 

بنابر این گزارش، رسیدگی به این پرونده برای روشن‌شدن ابعاد پنهان ماجرا در شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

 

کدخبر: ۵۵۹۵۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر