کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۹۳۴
تاریخ خبر:

نبرد با وینچستر در مشهد!/ جزئیات درگیری مسلحانه در احمدآباد

نبرد با وینچستر در مشهد!/ جزئیات درگیری مسلحانه در احمدآباد

در درگیری مسلحانه گروهی از اشرار که بر سر یک دختر آغاز شده بود 28 نفر مجروح شدند‌!

هفت صبح| در میانه اردیبهشت مردم منطقه احمدآباد صحنه‌ای عجیب را به چشم می‌دیدند. تیراندازی گروهی از اشرار جوان با وینچستر و دولول به سمت یکدیگر. البته با گلوله های سساچمه ای . اشرار سنگر می‌گرفتند و دیوانه‌وار به سمت هم و حتی عابرین پیاده و حتی پلیس شلیک می کردند.

 

ششم خرداد امسال با حضور 15 نفر از نزاع‌کنندگان، بازسازی صحنه جرم این نزاع ترسناک انجام شد. ماجرا از این قرار بود که اهالی شهر ملک‌آباد (بخش احمدآباد، این شهر نزدیکترین شهر به مشهد از سمت جاده مشهد به تهران است و فاصله اش با مشهد ۳۲ کیلومتر است) گزارش یک نزاع مسلحانه در این منطقه را به ماموران پلیس دادند.

 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی نیز درباره این ماجرا اعلام کرد:‌ «چندی قبل، نیرو‌های انتظامی بخش احمد‌آباد گزارشی از تیراندازی خونبار عاملان نزاع مسلحانه دریافت کردند که برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه، لوله‌های سلاح را به سوی مردم گرفته بودند. به همین دلیل بلافاصله اولین گروه گشت انتظامی عازم میدان لاله شد، اما وحشت‌آفرینان شرور، به طرف خودروی پلیس نیز آتش گشودند و یکی از افسران فراجا را هم هدف اصابت گلوله قرار دادند و 19نفر از شهروندان و 8 تن از طرفین نزاع مسلحانه خونبار با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای از سلاح‌های وینچستر و دولول نقش بر زمین شده بودند. در این درگیری مسلحانه که بین دو گروه بوده یک مامور پلیس نیز از ناحیه چشم با تفنگ ساچمه‌ای مصدوم می‌شود.»

 

 

ماجرای نزاع چه بود؟

 

طبق بررسی دوربین‌های مداربسته که در محل نزاع وجود داشت انگار داستان از مزاحمت برای یک دختر آغاز شده بود. بررسی‌های مقدماتی نشان داد وقتی ادعای ایجاد مزاحمت جوانی به نام «علیرضا-و» برای دختری از طرف‌های مقابل بازگو می‌شود دو تن از آنان با شمشیر و قمه به سوی آن جوان حمله می‌کنند و او را درون یک خواروبار فروشی هدف ضربات هولناک شمشیر قرار می‌دهند.

 

دقایقی بعد با انتقال پیکر مجروح این جوان به بیمارستان یکی از اطرافیان نزدیک آن پسر که متوجه ماجرا شده بود گروهی از نزدیکانش را فرا می‌خواند. بدین ترتیب با حضور تعدادی از طرف‌های مقابل، نزاع مسلحانه خونبار در حالی آغاز می‌شود که آن‌ها برای ایجاد رعب و وحشت به سوی شهروندان نیز تیراندازی می‌کنند که در اطراف محل درگیری (میدان لاله) تجمع کرده بودند و گروهی از آنان نیز از شدت ترس به اطراف می‌گریختند.

 

در واقع  پسر مورد علاقه آن دختر با دو نفر دیگر از رفقای خود در حالی که قمه همراه داشتند سراغ جوانی که مزاحمت ایجاد کرده بود رفته و او را به شدت مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.در نتیجه درگیری خونین این افراد با جوان مزاحم، این جوان به حدی دچار جراحت شد که به بیمارستان منتقل شده و تحت معالجه قرار گرفت.اما جوان مجروح در همان حالی که روی تخت بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته بود، با دوستان خود تماس گرفته و موضوع را اطلاع داد.رفقای جوان مجروح هم به قصد انتقام گیری به محله احمدآباد(منطقه‌ای بین میدان تقی‌آباد (شریعتی)، کوه‌سنگی و ملک‌آباد مشهد) رفته و سد راه ضاربین قرار گرفتند و در حالی که اسلحه دولول و وینچستر و همچنین شمشیر همراه داشتند، با آنها درگیر شدند.در نهایت این درگیری دسته‌جمعی منجر به زخمی شدن ۱۹ شهروند عادی، زخمی و قطع عضو 8 نفر از طرفین دعوا و زخمی شدن یک مامور پلیس از ناحیه چشم شد.گفته می‌شود انگشت دو نفر از شرکت‌کنندگان در نزاع به علت اصابت گلوله قطع شده است.

 

 

دستگیری متهمان

 

ماموران پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۸ تن از متهمان به شرارت و ایجاد رعب و وحشت را در چندین عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهر مشهد به دام انداختند و یک نفر دیگر از آنان را هم در منطقه مُلک آباد دستگیر کردند.در این عملیات گسترده، ۳ قبضه سلاح شکاری وینچستر و دولول نیز کشف شد و ۵ فروشگاهی که عاملان شرارت از آن مکان‌ها برای وحشت آفرینی و درگیری استفاده کرده بودند نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

 

کدخبر: ۵۵۹۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر