کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۴۲
تاریخ خبر:

قتل زن و شوهر جوان مقابل چشم کودک خردسال

قتل زن و شوهر جوان مقابل چشم کودک خردسال

درگیری خونین در خیابان کارگر جنوبی به قتل زن و شوهر جوان ختم شد

هفت صبح| ‌صبح روز شنبه، دوم تیرماه امسال اهالی یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان کارگر جنوبی وقوع درگیری خونین در خانه یکی از همسایه‌های خود را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دادند.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری برای رسیدگی به موضوع در محل وقوع حادثه حاضر شدند. این در حالی بود که همسایه‌ها با مشاهده پیکر غرق در خون، زن و مرد جوان در یکی از واحدهای مسکونی، برای کمک به آنها، اورژانس را هم خبر کرده بودند اما هر دو نفر جان خود را از دست داده بودند و کار از کار گذشته بود.

با تایید خبر فوت هر دو نفر، رسیدگی به موضوع، وارد فاز جنایی شد و به این‌ترتیب، تیم جنایی به همراه بازپرس کشیک قتل پایتخت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع در محل وقوع جنایت حاضر شده و تحقیقات جنایی برای رازگشایی از ماجرا کلید خورد.

بررسی‌های تیم تشخیص هویت حکایت از آن داشت که مرد جوان با اصابت 14ضربه چاقو و همسرش با اصابت 3ضربه چاقو به قتل رسیده‌اند. در حالی‌که اجساد قربانیان با دستور بازپرس جنایی به سردخانه پزشکی‌قانونی منتقل می‌شد، تلاش برای تکمیل تحقیقات و رازگشایی از ماجرا ادامه پیدا کرد.

   قتل مقابل چشم کودک خردسال

در اولین بررسی‌ها، فرزند خردسال مقتولین که دو و نیم سال بیشتر ندارد، ‌در کنار جسد مادرش در حالی مشاهده شد که آغوش خونین مادرش، لباس‌های او را نیز غرق خون کرده بود.همین موضوع نشان می‌داد که در زمان وقوع جنایت، کودک خردسال در کنار مادرش و شاهد قتل بوده است. همچنین این کودک به شدت وحشت زده بود و گریه امانش را بریده بود.

اولین افرادی که هدف تحقیقات جنایی قرار گرفتند، همسایه‌هایی بودند که متوجه وقوع جنایت شده بودند. یکی از آنها گفت: «اول صبح بود که از خانه مقتولین، سر و صدای دعوا شنیدم. طولی نکشید که صدای درگیری بالا رفت و وقتی از خانه‌ام بیرون آمدم و سمت واحد همسایه‌مان رفتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده است، همان موقع دیدم که در خانه همسایه نیمه‌باز است و صدای جیغ‌وگریه کودک خردسال شنیده می‌شد. چند همسایه دیگر هم سر رسیدند که با هم داخل خانه را نگاه کردیم و با پیکر غرق در خون زن و شوهر جوان مواجه شدیم. خیلی سریع اورژانس را خبر کردیم و امید داشتیم که هنوز بشود برای نجات جان این زوج جوان کاری کرد اما دیگر هر دو نفر فوت کرده بودند.»

‌رد پای همسایه در دو فقره قتل عمد

در حالی‌که تحقیقات از همسایه‌ها ادامه داشت، چند نفر از همسایه‌ها اظهار داشتند که مرد جوان از مدتی قبل با یکی دیگر از همسایه‌ها، اختلافات و درگیری‌های زیادی داشته است که در لحظه کشف اجساد، او غیبش زده بود.یکی دیگر از همسایه‌ها در مورد این اختلافات به ماموران گفت: «مدتی قبل، مرد جوانی که در طبقه پایین مقتول زندگی می‌کرد، وارد این ساختمان شد اما از همان ابتدا، با مقتول اختلاف داشت. آن‌ها چندبار در ساختمان با هم دعوا کرده بودند و صدایشان بالا رفته بود که بقیه همسایه‌ها هم متوجه درگیری‌شان شده بودند. حالا هم بعد از اینکه زن و شوهر جوان به قتل رسیدند از همسایه طبقه پایین خبری نیست.»

با توجه به تحقیقات ابتدایی، نوک پیکان اتهام به سمت همسایه فراری چرخید و تلاش برای یافتن ردی از او آغاز شد. کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، رصد اطلاعاتی در مورد همسایه را آغاز کرده و متوجه شدند که او هنوز در همان حوالی محل وقوع قتل پرسه می‌زند. به این‌ترتیب، رد او را در نزدیکی محل وقوع جنایت یافته و متهم را در حالی‌که ساعتی از قتل نگذشته بود، شناسایی و دستگیر کردند.

در ادامه این گزارش گفت‌وگوی خبرنگار ما با متهم پرونده را بخوانید.

   گفت‌وگو با متهم:

 چه مدت بود همسایه مقتولین بودی؟

کمتر از یک سال قبل بود که این خانه را اجاره کردم و با آن‌ها همسایه شدم.

 اختلافات تو با آن‌ها از چه زمانی شروع شد؟

من با زن جوان اختلافی نداشتم ولی از همان اوایل که به این خانه آمده بودم، چندبار با شوهرش درگیر شدم.

 علت این درگیری‌ها چه بود؟

به‌خاطر مسائل مختلف مربوط به ساختمان؛ مثل محاسبه پول آب و برق و رفت‌وآمدها و نظافت و این‌طور چیزها.

 سعی نکردید این مشکلات را حل کنید؟

جروبحث‌ها بین ما این‌قدر بالا گرفته بود که کار به شکایت هم رسید و حتی در دادسرای محل خودمان پرونده قضایی هم تشکیل شد و در حال رسیدگی بود.

 از روز حادثه بگو.

آن روز صبح زود دوباره به خاطر اختلاف حساب در مورد شارژحساب می‌خواستم با مقتول صحبت کنم که مقابل در آپارتمانش رفتم اما باز هم، بحث بین ما بالا گرفت و هردوی ما عصبانی شدیم. به همین‌خاطر، چاقویی از خانه‌ام برداشتم و دوباره مقابل خانه‌اش رفتم. همان موقع، از خانه‌اش بیرون آمد و با هم درگیر شدیم که در جریان درگیری، من به او چند ضربه چاقو زدم.

 گفتی با همسرش مشکلی نداشتی، پس چرا او را کشتی؟

وقتی با مرد جوان درگیر بودم، همسرش در حالی‌که بچه بغل داشت، چاقویی برداشت و برای نجات جان شوهرش به سمت من آمد. من هم برای اینکه جلوی حمله او را بگیرم با چاقویی که در دست داشتم، چند ضربه به او زدم.

بنا بر این گزارش، پس از پایان بررسی صحنه جرم و اخذ اظهارات تکان‌دهنده متهم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا با اقدامات فنی و اطلاعاتی، تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

همچنین با دستور قضایی و جهت روشن‌شدن زوایای پنهان پرونده، متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

کدخبر: ۵۶۱۴۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر