کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۸۲۴
تاریخ خبر:

آخرین سفیرِ ۱۴۰۲

آخرین سفیرِ 1402

‌ هوندا CR-V ‌ با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان | اجازه دهید این گزارش را با یک سوال آغاز کنیم. شما با شنیدن نام «هوندا» به یاد چه چیزی می‌افتید؟ اگر پاسخ‌تان «موتور‌سیکلت» است، حق با شماست! واقعیت این است که هوندا را در ایران با موتورهایش می‌شناسند. به‌خصوص مدل CG125 که دهه‌هاست با اسامی مختلفی در ایران تولید شده و می‌شود و احتمالا خواهد شد!

Honda-CR-V_EU-Version-2023-1024-26

اما به جز محصولات «دو‌چرخِ» هوندا، خودروهای هوندا نیز چندان با بازار ایران غریبه نیستند. اوایل دهه 70 خورشیدی بود که انواع هوندا آکورد و هوندا CR-V به کشورمان وارد شدند و در کنار محصولاتی چون «اوپل»، «نیسان» و «میتسوبیشی»، بخشی از بازار خودروهای لوکس ایران را در دست گرفتند. بعد از دو دهه وقفه، اوایل دهه 90 خورشیدی بود که هوندا با همکاری یک هلدینگ بزرگ و مطرح ایرانی به ایران بازگشت و سعی کرد جایگاه از دست رفته قبلی را بازیابد.

Honda-CR-V_EU-Version-2023-1024-05

این شرکت سه محصول  CR-V، آکورد و CR-V را برای بازار کشورمان در نظر گرفت که به ترتیب در کلاس سدان‌های خانوادگی و کراس اوورهای سایز متوسط قرار داشتند. اما به تازگی و پس از آزادسازی مجدد واردات خودرو به کشور، این برند کهنه‌کار عزم خود را برای حضور در بازار تشنه ایران جزم کرده و مدل‌های گوناگونی را در دور جدید واردات خودرو به ایران عرضه خواهد بود. جدیدترین عضو خانواده هوندا در ایران که به تازگی ثبت سفارش شده، نسل نو CR-V بوده که در این گزارش بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد.

 

این CR-V آن CR-V نیست!

اوایل سال 1394 بود که هوندا CR-V در نسل چهارم خود وارد ایران شد. با این حال این کراس‌اوور خوشنام به دلیل سیاست‌های غلط واردکننده وطنی هرگز نتوانست آنگونه که باید و شاید در کشورمان موفق عمل  کند و همواره زیر سایه سنگین کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 قرار گرفت. اما CR-V جدید که قرار است به‌زودی راهی ایران شود، با آنچه قبلا از این خودرو به یاد داشتیم کاملا متفاوت است.

Honda-CR-V-2023-1024-18

نسل جدید CR-V که نسل ششم این خودرو محسوب می‌شود را می‌توان یکی از خاص‌ترین و جوان‌پسندترین محصول تاریخ هوندا دانست. این کراس‌اوور بیشتر از پول پرداختی در بازارهای جهانی، به شما آش سِرو می‌کند! از برند خوشنام گرفته تا طراحی بسیار شکیل و پیشرانه کم‌مصرف اما قدرتمند. با نگاهی به تصاویر این خودرو درمی‌یابیم که طراحی ظاهری CR-V مدل 2024 یک سروگردن بالاتر از رقبای کره‌ای و چینی خود است. همچنین با سابقه‌ای که از هوندا سراغ داریم، احتمالا کیفیت ساخت CR-V جدید نیز بهتر از رقبای هم قیمت خود باشد.

Honda-CR-V-2023-1024-0a

هرچند روی کاغذ از CR-V نباید انتظار یک شاسی‌بلند فول‌سایز آفرودی را داشت اما هرچه باشد انتظارها از یک محصول ژاپنی آن هم با برند هوندا، همیشه بالا بوده و خواهد بود. CR-V جدید مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید 148 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را داراست. مشتریان CR-V می‌توانند از بین جعبه‌دنده اتوماتیک CVT یا 6 سرعته دستی یکی را سفارش دهند که نمونه‌های وارداتی به ایران از نوع دنده اتوماتیک خواهند بود. ضمن آنکه شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 5/9 ثانیه اعلام شده است.

 

معمای قیمت‌گذاری

با توجه به نوسانات اخیر در بازار ارز و همچنین تغییر برخی قوانین مالیاتی در سال آینده، به هیچ عنوان نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو با چه قیمتی روانه بازار خواهد شد. اگر قیمت‌ها مثل دوره قبل و مشابه قیمت نسل پیشین CR-V باشد که هیچ، این خودرو نیامده قافیه را باخته! اما اگر این بار کمی انصاف و منطق چاشنی قیمت‌گذاری شود، تردید نکنید که کار رقبای چینی و کره‌ای هوندا در ایران دشوار خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم که هوندا CR-V در بازارهای جهانی با قیمت پایه 28هزار دلار عرضه می‌شود.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۸۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر