کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۶۸
تاریخ خبر:

تصادف در جاده قدیم شمیران

تصادف در جاده قدیم شمیران

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۱۰

هفت صبح|  شنبه 29 فروردین 1343. برای چندمین بار عکس و خبری درباره خروشچف در صفحه اول کیهان است و در کنارش باز هم خبرها و تیترهایی از بلایای طبیعی و سیل و کشته شدن روزی 20 هزار دام در کشور.

 

خبر جالب‌تر دستگیری 14 هزار مسافر قاچاق در آبادان بوده طی شش ماه گذشته. این مسافران همگی عازم کویت و یا دیگر کشورهای خلیج فارس بودند و نشان می‌دهد که در اوایل دهه چهل هنوز وضع اقتصادی کشور در چه شرایط بحرانی قرار داشته است. 

 

در صفحات داخلی ادامه سفرنامه خبرنگار کیهان در کویت منتشر شده که با آب و تاب از رفاه مردم کویت برای ایرانی‌ها صحبت کرده از جمله بهداشت رایگان و خوراک و لباس مجانی.

 

گروهی از مردم گلپایگان با درج یک آگهی از یک  نظامی به نام سروان نصرت‌الله رضاخانی ابراز رضایت کرده و خواهان تشویق او شده‌اند. کسی از سروان رضا خانی خبر دارد؟‌

 

آگهی‌های لوفت‌هانزا و پان آمریکن در صفحات مختلف روزنامه منتشر شده‌اند. در صفحه 4 آگهی جالب دیگری منتشر شده.

 

روح‌الله فرهنگی و کربلایی فرهنگی ساکن قریه عباس کلا در نزدیکی آمل در نامه‌ای به حسنعلی منصور نخست وزیر خواهان محاکمه هرچه سریعتر محمدعلی عباسپور قاتل پسر خود شده‌اند.

 

در صفحه شش گزارشی کار شده از یک چهارقلوی مشهور تهرانی که سه خواهر به نام‌های فریبا و سهیلا و شیوا و یک برادر به نام رضا هستند و حالا بیستمین ماه  عمر خود را پشت سر گذاشته‌اند. این چهارقلوها  در حال حاضر باید شصت ساله باشند. کاش از احوالاتشان خبر داشتیم.

 

در صفحه هشت، آگهی کولر کریر و کره پاک هم منتشر شده. کره پاک محصول کمپانی آمریکایی فورموست ذکر شده است.

 

آگهی کاغذ دیواری هم در صفحات مختلف به چشم می‌خورد. از قرار در حال مد شدن بوده است.

 

صفحه 9 عکسی کار شده از غلامرضا برادر ناتنی محمدرضا  در فرودگاه مهرآباد که در حال عزیمت به سمت اروپاست.

 

درچند  حادثه رانندگی تقریبا همزمان در آخر هفته در جاده قدیم شمیران، ‌در جاده پهلوی، در جاده سلطنت‌آباد  و جاده کرج سه نفر کشته شده‌اند. دوتا از تصادف‌ها را برایتان شرح می‌دهیم: ‌

 

در جاده قدیم یک استیشن حاوی 22 کودک دبستانی به خاطر بی‌احتیاطی راننده و سرعت زیاد به درخت‌های حاشیه جاده برخورد می‌کند و راننده و 22 کودک عازم بیمارستان می‌شوند که 19 کودک بعد از پانسمان ترخیص و راننده و سه کودک بستری هستند. نام راننده سید جلال ذکر شده است.

گزارش با عکسی تاثیرگذار از کیف و وسایل کودکان که در کف خیابان ریخته شده همراه  شده است.  در جاده پهلوی یک گروهبان 22 ساله آمریکایی به نام جونیور بی‌کانس که در 4 بامداد جمعه از شمیران به سمت تهران در حرکت بوده احتمالا به علت مستی به درخت برخورد می‌کند و در دم  می‌میرد.

 

آگهی فیلمی از هیچکاک با نام اضطراب هم درج شده که همان فیلم سوء ظن محصول 1941 است.


صفحه ده گزارشی کار شده از آغاز پروژه تامین آب لوله کشی برای اصفهان.

 

در صفحه 12 گزارشی کار شده از نتایج تیم ملی کشتی در جام تفلیس در شوروی که محمدعلی موحد و حیدری به  قهرمانی رسیده بودند و خدابنده برنده نقره شده بود و سیف‌پور و معزی‌پور هم برنده مدال برنز شده بودند.

 

هیچ صفحه مجزایی برای اخبار ورزشی وجود ندارد و خبرها در چند صفحه پخش شده‌اند.

 

برنده بلیت اعانه ملی این هفته هم معرفی شده. آقایی به نام محمد پلنگی که در یک بنگاه مسافربری در همدان کار می‌کند و برنده 200هزار تومان شده بود. پلنگی سی‌ساله است و زن و دوتا بچه دارد و گفته است که با این دویست هزار تومان یک خانه قشنگ برای خانواده‌اش می‌خرد.

 

فینال مسابقات قهرمانی والیبال دختران هم برگزار شده و فرح هم در ورزشگاه حاضر بوده و تهرانجوان دو بر یک تاج را شکست داده.

خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۵۶۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر