کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۳۵
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۴۷| شب‌های خیام کنار استخر

 روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 47| شب‌های خیام کنار استخر

شیوع بیماری گواتر در شهریار و کرج و علیشاه عوض

هفت صبح| سه‌شنبه 30 تیرماه 1343. مطلب خاص صفحه اول کیهان مرگ دختر سفیر ایران در نروژ به هنگام دوچرخه سواری در شهر اسلو بوده است. دختر 17 ساله عبدالحسین مفتاح هنگام دوچرخه سواری با یک تراموا تصادف کرده و فوت می‌کند. خبر جالب دیگر انتصاب یک خانم به عنوان معاون استاندار خوزستان است. خانم حشمت یوسفی از کارشناسان وزارت فرهنگ که حالا معاون استانداری خوزستان شده است.

 

احمدرضا انتظاری برای معامله اتومبیل از تهران به اصفهان رفته بود و در ادامه سفر قبل از عزیمت به سمت مسجد سلیمان دوتا بلیت اعانه ملی (بخت‌آزمایی) می‌گیرد و حالا برنده 200 هزار تومان شده است. یک آقای متشخصی آگهی کرده و اعلام کرده که نام فامیلی‌اش را از کارخانه به صفا‌دل تغییر داده است. یک مرد آبادانی به نام فریدون فرخ که دو زن و شش فرزند داشت بعد از طلاق گرفتن هردو همسرش مجبور شد بعد از تقسیم بچه‌های بزرگ‌ترش در بین فامیل، ‌دوکودک نوزاد خود را به  شکل رسمی به دو مرد غریبه به مبلغ 30 هزار ریال بفروشد.

 

چهارشنبه 31 تیرماه  1343. شورایعالی فیلم و نمایش تشکیل جلسه داده. اعضای این شورا عبارتند از احسان نراقی، ابراهیم گلستان، ‌دکتر مصاحب، دکتر عدل، ‌دکتر ابراهیم خواجه نوری،‌ دکتر راسخ و آقای امیرانی. در این شورا تصمیم گرفته شد که از نمایش فیلم‌های کاباره‌ای جلوگیری شود. در یک تصمیم دیگر قرار شده صفحات موسیقی هم از این پس کنترل شوند چرا که برخی ترانه‌های زننده در این صفحات به چشم خورده‌اند.

 

هتل هیلتون در یک آگهی وعده احیای شب‌های خیام را در کنار استخر بزرگ این هتل داده. در قریه بلقه تیمور از توابع میانه پسر 25 ساله‌ای به نام اسماعیل محمدی زن و پدر زن خود را به شکل فجیعی سلاخی کرده است. او به هنگام بازداشت آلوده بودن دامن همسر خود را دلیل این جنایت دیوانه‌وار قلمداد کرده است. او گفته که همسر 19 ساله‌ام به نام فرنگیس به وسیله خاله خودم به فحشا کشانده شده بود.

 

مرضیه، خواننده، دیروز در سر راه رفتن به رادیو و در خیابان مقابل دادگستری با خانمی به نام خورشید بانکی تصادف کرده و او را چند متری در روی آسفالت پرت کرده است. مرضیه بدون توقف از محل دور می‌شود اما بعدا برای عیادت از خانم بانکی که در بیمارستان سینا بستری بوده خودش را می‌رساند. وی در کلانتری 13 جلب شد و به قید کفیل آزاد شد. خانم بانکی آموزگار هستند. عکس‌ها و تصاویری از ستوان قبادی عامل حزب توده که چند روز قبل اعدام شد در کیهان چاپ شده است. 

 

پنجشنبه اول مردادماه 1343 . در قریه حاجی آباد  فشرآباد یزد در جنایتی فجیع دو مادر و دو کودک به شکلی وحشیانه کشته شده‌اند. اطلاعات دیگری فعلا در دست نبوده است. گزارشی درباره زندگی در کرمان نوشته شده که این سوتیتر را در وسط مطلب داخل کادر گذاشته‌اند: ‌مردم کرمان شش ماه سال را در میان گل و لای و  شش ماه دیگر را در وسط توفان گردوخاک به سر می‌برند.

 

گزارشی هم کار شده درباره شیوع بیماری گواتر در شهریار و کرج و علیشاه عوض. در سلسبیل در خانه پلاک 752 مردی جوان به نام اکبر دبیرمقدم (یا امید مقدم!) که روز قبل با دختری به نام پروین طی مراسمی نامزد کرده بود، در بامداد امروز با خوردن سم به زندگی خود پایان داده است! کاروان ایران برای مسابقات المپیک هم اعلام شده که شامل 78 ورزشکار است. خبرنگار کیهان هم رفته امین‌آباد و آمار گرفته که 12 مهندس و 7 پزشک در میان بیماران روانی این مرکز وجود دارد . 

 

کدخبر: ۵۶۳۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر