کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۵۷
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| حمله شوروی به هلیکوپتر‌های ایران، پارک لاله و کمی درباره خوی و شوش

قاب تاریخ| حمله شوروی به هلیکوپتر‌های ایران، پارک لاله و کمی درباره خوی و شوش

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و...

هفت صبح| با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

 

چشم‌اندازی از شهر شوش – خوزستان- آرامگاه دانیال نبی - سال 1337. عکس: امیر بنی‌مسعود

شوش دانیال نبی

عکس یادگاری در ورودی پارک لاله (فرح سابق) و موزه فرش در ضلع شمالی پارک - دهه 50

پارک لاله

‌عکسی ‌‌جالب از قهوه‌خانه‌ای در شهرستان ‌خوی‌ - ‌ ‌59 سال قبل؛ عکاس هانس آلپول است و اصل عکس‌ در آرشیو موزه‌ای در هلند نگهداری می‌شود. ‌کمی درباره خوی: یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان آذربایجان غربی و از قدیمی‌ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران است‌؛ بازار تاریخی خوی اوج تمدن شهرنشینی و شهرسازی است. خوی با قدمتی ۷ هزار ساله و قرار گرفتن در مسیر جاده‌ ابریشم دارای تاریخ و تمدن پرفراز و نشیب و شاهد وقایع تاریخی مختلفی بوده ‌است.‌‌ پهلوان نامی ایرانی، پوریای‌‌ ولی از پهلوانان این دیار بوده و آرامگاهش نیز در این شهر قرار دارد. آرامگاه شمس تبریزی، شاعر بزرگ و نامی ‌نیز در این شهر واقع شده‌ است.(تاریخ در عکس)

خوی

حمله شوروی به هلیکوپتر‌های ایران - سال ۵۷؛ شاید کمتر کسی بداند که در سال ۵۷، شوروی در اقدامی دفاعی دو هلیکوپتر ایرانی را منهدم کرد. ‌ این خبر متعلق به روزنامه کیهان در تاریخ ۲۸ تیر تابستان ۵۷ ‌ ‌‌است؛ زمانی که دو هلیکوپتر ایرانی به اشتباه وارد شوروی می‌شوند و هواپیما‌های نظامی شوروی نیز حمله متقابل و سریعی را انجام می‌دهند که منجر به کشته شدن چند نظامی ایرانی می‌شود و ایران نیز در مقابل اقدام خاصی انجام نمی‌دهد. ‌/ انتخاب

سقوط هلیکوپتر

 

کدخبر: ۵۶۳۱۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر