کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۶۷۵
تاریخ خبر:

افسرده‌ای؟ ب۶ بخور

افسرده‌ای؟ ب۶ بخور

این ویتامین تولید‌کننده هورمون شادی است

هفت صبح| برای تولید هورمون‌های شادی آور مثل دوپامین و سرتونین وجود ویتامین B ۶ ضرورت دارد و ویتامین B ۶ در تنظیم خلق و خو نقش مهمی دارد. طبق گفته محققان این ویتامین در ایجاد انتقال دهنده‌های عصبی و تنظیم احساسات نقش دارد.

 

برای تولید هورمون‌های شادی آور مثل دوپامین و سرتونین وجود این ویتامین ضرورت دارد. اما یکی از کاربرد‌های مهم ویتامین ب۶ برای حالت تهوع کودکان است. حتی کمبود این ویتامین هم می‌تواند عامل اصلی حالت تهوع و ناخوشی صبحگاهی در بارداری باشد.

 

به طور کلی ویتامین‌های گروه ب برای احساس ناخوشنودی کمتر و کاهش افسردگی تجویز می‌شوند مثلا برای زنانی که  از افسردگی و اختلال خلق پیش از قائدگی رنج می‌برند هم گروه ویتامین ب مخصوصا ویتامین ب۶ تجویز می‌شود و می‌تواند تا اندازه زیادی علائم ناخوشایند آنها را کاهش دهد. جالب اینکه این گروه ویتامین‌ها می‌توانند در درمان مشکلات روان تنی هم نقش مهمی ایجاد کنند یعنی مشکلات جسمی که در پی مشکلات مربوط به روان بروز می‌کنند می‌توانند تا اندازه‌ای با دریافت منظم و به اندازه گروه ویتامین ب به سمت بهبودی حرکت کنند پس از تامین ویتامین ب مورد نیاز بدنتان از راه‌های مختلف غافل نشوید.

 

 

کدخبر: ۵۵۸۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر