کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۵۶۸
تاریخ خبر:

رژیم تازه مد شده‌ای که می‌تواند خطرناک باشد

رژیم تازه مد شده‌ای که می‌تواند خطرناک باشد

سه روز فقط میوه؟ حرفش را نزن!

هفت صبح| رژیم میوه ۳روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده، اما این رژیم نیز همانند هر سیستم دیگری، فواید و محدودیت‌های خاص خود را دارد. تبلیغ‌کنندگان این رژیم می‌گویند که پیروی از یک رژیم غذایی منحصر به مصرف انواع میوه‌ها برای چند روز متوالی، بهترین راه حل برای دست‌یابی به کاهش وزن و همچنین پاکسازی بدن از سموم مختلف باشد.

 

این رژیم چیزی نیست که بتوان در درازمدت به آن پایبند بود و این موضوع بزرگترین عیب آن به شمار می‌رود. در واقع هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند تا پایان عمر خود با میوه زندگی کند. از طرفی دیگر برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که باید از مصرف برخی میوه‌ها در این رژیم پرهیز کرد، زیرا دارای محتوای فروکتوز بالایی هستند که در واقع می‌تواند بیشتر آسیب‌رسان باشد تا سالم. این یک واقعیت خیلی مهم است که پروتئین‌ها برای یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم هستند و در عین‌حال به سیری طولانی‌تر هم کمک می‌کنند.

 

درحالی‌که میوه‌ها مقداری پروتئین در ساختار خود دارند، این میزان برای حفظ بدن، طی تمام ساعات روز کافی نیست. این موضوع ممکن است سبب شود که فرد حتی بیشتر از حدمعمول احساس خستگی کند. به علاوه اگر پروتئین کافی از طریق رژیم غذایی دریافت نکنیم، ممکن است توده عضلانی خود را به مرور از دست بدهیم. ضمن این‌که مصرف صرفا میوه به قدری‌که انرژی لازم برای فعالیت روزانه شما را تامین کند، به معنی دریافت قند فراوان است و این کار می‌تواند فشار زیادی به کبدتان وارد کند.  بنابراین این دسته از رژیم‌های غذایی با عوارض جانبی ناخوشایند متعددی همراه هستند.

 

درصورت مصرف بیش از حد میوه‌ها، حتی آن‌هایی که مجاز به خوردن آن‌ها در این رژیم غذایی خاص هستیم، با مشکلات معده و احساس نفخ رو‌به‌رو خواهیم شد. درحالی‌که میوه‌ها، عموما برای ما مفید هستند، مصرف زیاد هر چیزی می‌تواند مضر باشد. زیاده‌روی در مصرف میوه و عدم رعایت تعادل میان سایر گروه‌های غذایی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد مانند کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شود.

 

یکی دیگر از معایب این رژیم این است که اگر بخواهیم صرفا وعده‌های غذایی خود را به مصرف میوه محدود کنیم، گزینه‌های زیادی در اختیار نداریم. مطمئنا میوه‌های متنوعی در دسترس ما وجود دارند، اما باز هم پس از چند روز نسبت به آن‌ها تمایل خود را از دست می‌دهیم.

 

کدخبر: ۵۵۷۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر