کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۷۶
تاریخ خبر:

آنالیز | مروری برکارنامه زنده‌یاد پردیس افکاری

آنالیز | مروری برکارنامه زنده‌یاد پردیس افکاری

درباره ‌فعالیت‌های تلویزیونی‌ و سینمایی‌ افکاری

روزنامه هفت صبح| پردیس افکاری بازیگر سینما و تلویزیون پنجشنبه هفته گذشته از میان ما رفت. این بازیگر در دهه 60 فعالیتش را به عنوان بازیگر در سینما شروع کرد. در تلویزیون هم با بازی در سریال پر مخاطبی چون «فکر پلید» به شهرت رسید. او مدتی هم از ایران مهاجرت کرد و در شبکه جم به فعالیت پرداخت.

 

منظر اول | فعالیت‌های تلویزیونی‌: ‌ دهه شصت از تئاتر شروع کرد و با عروسک‌گردانی در بعضی برنامه‌های خاطره‌انگیز آن دوره مثل «هادی و هدی» و «بزبز قندی» به تلویزیون راه پیدا کرد. در دهه 70 حضورش را به عنوان بازیگر در تلویزیون و سینما تثبیت کرد و چند نقش مهم از خود به یادگار گذاشت.

 

پردیس افکاری تا سال 1395 در ایران فعالیت می‌کرد و سپس مهاجرت کرد و جزو بازیگرانی بود که قصد داشت با شبکه جم فعالیت کند که البته همکاری‌اش موفقیت‌آمیز نبود.یکی از مهمترین بازی‌های پردیس افکاری سال 1377 در سریال «فکر پلید» به کارگردانی محسن شاه‌محمدی رقم خورد. در آن سریال با دانیال حکیمی، محمود پاک‌نیت و اکرم محمدی هم‌بازی بود؛ سریالی که در دهه 70 مخاطبان زیادی داشت و افکاری هم به واسطه آن به شهرت رسید.

 

منظر دوم | فعالیت‌های سینمایی : او از اواخر دهه 60 در سینما با کارگردان‌هایی مثل امرالله احمدجو، محمدعلی سجادی، علی ژکان، سیروس الوند و ... همکاری کرده بود. «بانی‌ چاو» به کارگردانی احمدرضا گرشاسبی که در قالب فیلم- مجموعه تولید شد یکی از کارهای مهم کارنامه این بازیگر است. او در این فیلم در نقش یک زن کرد به ایفای نقش پرداخت.

 

او توانست در این فیلم شمایلی درست از یک زن کرد را به تصویر بکشد. اواخر دهه 80 و ابتدای دهه 90 در فیلم‌های «کیفر» ساخته حسن فتحی، «شور شیرین» جواد اردکانی، «قلاده‌های طلا»ی ابوالقاسم طالبی و «گیرنده» مهرداد غفارزاده بازی داشت. یکی از کارهای پرفروش تجاری کارنامه زنده‌یاد افکاری بازی در فیلم اکشن «پنجاه روز التهاب» است که در آنجا نقش یک زن گروهک منافقین را بازی می‌کرد. انجام چند حرکت رزمی در این فیلم موجب دیده شدن او شد.

 

کدخبر: ۵۵۴۰۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر