کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۷۲
تاریخ خبر:

راز سر به مهرِ سحرگاه خونین همدان| قتل‌ ۵جوان ‌در روستای قزلجه

راز سر به مهرِ سحرگاه خونین همدان| قتل‌ 5جوان ‌در روستای قزلجه

جسد غرق در‌خون 5جوان همدانی در ارتفاعات‌ کوهستانی یک روستا کشف شد

هفت صبح| ‌ در گرگ‌ومیش سحرگاهی جمعه 8تیرماه امسال مرد چوپانی در حال بردن گله گوسفندان خود به چراگاه بود که در ارتفاعات کوهستانی روستای قزلجه از توابع شهرستان رزن استان همدان با صحنه هولناکی روبه‌رو شد.مرد چوپان با جسد غرق در خون 5جوان روبه‌رو شد که در نزدیکی همدیگر افتاده و جان خود را از دست داده بودند.

 

Screenshot (963)

مرد چوپان در حالی‌که به شدت وحشت زده بود، فورا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام کرد و به این‌ترتیب، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. ساعتی بعد ماموران برای رازگشایی از ماجرا وارد صحنه وقوع جنایت شده و با اجساد در حالی مواجه شدند که بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن داشت که ساعتی از مرگ آنها می‌گذرد.

 

قتل با اسلحه

در همان مشاهدات ابتدایی مشخص شد که 5مرد جوان که بین 25 تا 40سال سن داشتند با ضرب گلوله از پای در آمده‌اند. در ادامه تحقیقات، اسلحه‌ای از زیر پیکر یکی از جان‌باختگان کشف شد و در اولین تحقیقات تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد 4نفر از کشته‌شدگان توسط شلیک گلوله شخص دیگر به قتل رسیده‌اند اما عامل جنایت همان نفر پنجم بوده که بعد از شلیک به سمت 4نفر دیگر با انگیزه نامعلوم به سمت خود نیز شلیک کرده و به این‌ترتیب، با خودکشی راز انگیزه هولناک خود را از این قتل‌عام سر به مهر باقی گذاشت.

 

مقتولین که بودند؟

 

مصطفی، محمد و سهیل بخشی به همراه دو برادر به نام‌های داوود و روح‌الله نام کسانی است که در این قتل‌عام جان خود را از دست دادند. یکی از آشنایان مقتولین که از اهالی روستای قزلجه است در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: «داوود و روح‌الله، برادر بودند و سه نفر دیگر از اقوام نزدیک آنها بودند. هر 5نفر اصالتا اهل روستای قزلجه بودند و پدران آنها از اهالی اینجا و ساکن همین‌جا بودند اما چندین سال می‌شد که همه این قربانیان به تهران کوچ کرده و در آنجا زندگی می‌کردند.»

Screenshot (964)

این فرد در ادامه می‌گوید: «آنها افراد پرتلاشی بودند که در یکی از قسمت‌های بازار تهران برای خودشان کسب‌وکاری داشته و صاحب اسم و رسم بودند. وضع مالی همگی آنها خیلی‌خوب بود و ثروت خیلی زیادی داشتند. به‌جز مصطفی که از همه آنها کوچکتر بود، ‌4نفر دیگر متاهل و صاحب همسر و زندگی بودند.»

 

چرا به کوهستان رفتند؟

 

قربانیان هر وقت فرصت پیدا می‌کردند، برای تفریح به منطقه خوش آب‌وهوای روستای خودشان می‌رفتند و در سفری هر چند کوتاه در کنار هم استراحت و خوش‌گذرانی می‌کردند.فرد آشنای مقتولین در ادامه گفت: «قربانیان با اینکه از سال‌ها قبل در تهران خانه و زندگی داشتند اما هر زمان تعطیلی یا فرصتی پیش می‌آمد به روستا می‌آمدند و برای تفریح به ارتفاعات کوهستان می‌رفتند. آنها ارتباط خیلی نزدیک و خوبی با یکدیگر داشتند و هرگز ندیده یا نشنیده بودیم که بین آنها، خصومتی باشد.»

 

علت چه بود؟

 

او در ادامه در مورد شب حادثه گفت: «آن شب هم مثل خیلی وقت‌های دیگر این 5نفر با همدیگر برای تفریح آمده بودند که صبح روز بعد خبر هولناکی به اهالی روستا رسید اما مشخص نیست، علت این فاجعه چه بوده است.» دادستان رزن با اشاره به اینکه بر اساس ظواهر موجود به نظر می‌رسد علت و انگیزه قتل، مسائل شخصی است، گفت: «در خصوص چگونگی و عامل یا عوامل این قتل نظر قطعی وجود ندارد.»

 

طاها نجفی احسان در تشریح این خبر گفت: «صبح روز جمعه بر اساس اخبار مردم بومی منطقه مطلع شدیم، جسد 5نفر جوان از اهالی روستای قزلجه در ارتفاعات مشرف به این روستا یافت شده است.» دادستان رزن افزود: «شخصا با همراهی بازپرس پرونده، نیروهای انتظامی و پزشکی قانونی، در صحنه کشف اجساد حاضر شدیم و پس از بررسی‌های اولیه، هویت اجساد، احراز و تحقیقات مقدماتی آغاز شد.»

 

به گفته نجفی احسان، در معاینات اولیه مشخص شده است که هر 5نفر از ناحیه سر با سلاح گرم مضروب شده‌اند. دادستان رزن با اشاره به اینکه بر اساس ظواهر موجود به نظر می‌رسد علت و انگیزه قتل مسائل شخصی است، گفت: «در خصوص چگونگی و عامل یا عوامل این قتل نظر قطعی وجود ندارد و تحقیقات در پلیس آگاهی بی‌وقفه و شبانه‌روزی ادامه دارد.»

 

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان نیز در تشریح این موضوع گفت: «با دریافت خبری مبنی بر فوت مشکوک 5نفر در یکی از روستاهای شهرستان رزن بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی پلیس از صحنه جرم، تحقیقات میدانی، معاینات پزشکی قانونی و همکاری‌ مقامات قضایی برای کشف راز این قتل صورت گرفت.

 

نتیجه این بررسی‌ها مشخص کرد که قتل توسط یکی از فوت‌شدگان به دلیل اختلافات شخصی صورت گرفته و در نهایت قاتل نیز اقدام به خودکشی کرده است.»

 

کدخبر: ۵۶۱۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر