کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۷۵۴۴
تاریخ خبر:

معرفی سامانه‌های آنلاین ثبت برند و انحلال شرکت

رپوتاژ آگهی| در ابتدا می‌توان گفت ثبت برند در قانون جمهوری اسلامی به صورت اجباری نبوده و افراد به اختیار خود می‌بایستی اینکار را انجام دهند. اما این موضوع باعث اعتبار بیشتر یک شرکت تجاری شده و مشتریان به شرکت‌های تجاری که برند خود را ثبت کرده‌اند بیشتر اعتماد خواهند کرد. برای اینکار می‌بایستی وارد سایت و یا سامانه مالکیت معنوی ثبت برند تجاری گردیده و به صورت اینترنتی در مراحل اول نسبت به ثبت برند خود اقدام نمایند.

سامانه ثبت برند، مرکز مالکیت معنوی، سامانه‌ای است که از زیر مجموعه‌های اصلی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد. سامانه ثبت برند، علاوه بر اینکه امکان ثبت برند یا علائم تجاری را برای مالکین این برندها و علامت‌های تجاری فراهم نموده است، استعلام برندها و علائم تجاری موجود را نیز برای اشخاص امکان پذیر ساخته است.

مدارک لازم جهت استفاده از سامانه ثبت برند :

مدارک لازم برای ثبت برند که به شرح زیر می‌باشد را در سایت ثبت برند بارگذاری کرده و هزینه اولیه ثبت اظهارنامه را واریز نمایید:

  • تهیه کپی شناسنامه و کپی کارت ملی شخص حقیقی (اشخاص حقیقی)
  • ارائه کپی شناسنامه و کپی کارت ملی مدیرعامل شرکت (اشخاص حقوقی)
  • ارائه کپی روزنامه تأسیس شرکت به همراه آخرین تغییرات شرکت
  • ارائه کپی کارت بازرگانی
  • ارائه کپی مجوز کسب (جواز تأسیس، جواز فعالیت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و …)
  • ارائه نمونه لوگوی تجاری مربوطه در ابعاد ۱۰*۱۰

مراحل ثبت برند تجاری :

۱ . انتخاب نام برند :

این نام نباید قبلا ثبت شده باشد و قابلیت ثبت داشته باشد.

۲ . استعلام نام قبل از ثبت .

۳ . آماده کردن مدارک مورد نیاز .

تنها بعد از تایید اولیه برند در سایت، باید نسخه فیزیکی مدارک را تحویل اداره ثبت بدهید و تا قبل از آن نیاز نمی‌باشد.

۴ . ثبت اظهارنامه در سایت اداره مالکیت .

بعد از نام نویسی اولیه جهت تایید حساب کاربری برگه‌ای را که سایت مالکیت معنوی اداره به شما می‌دهد باید به یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی مراجعه و گواهی امضا جهت تایید حساب دریافت نمایید. سپس با بارگذاری آن در سایت، نام کاربری و کلمه عبور دریافت نمایید.

بعد از تایید حساب کاربری، به بخش ثبت اظهارنامه برند مراجعه و در اینجا لازم است برخی مدارک از جمله کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، جواز فعالیت، نمونه برند پیشنهادی در اندازه ۶*۶ سانتی متر و در صورت ثبت برند لاتین، کارت بازرگانی خود را در سیستم آپلود نمایید.

۵ . پرداخت هزینه اظهارنامه در سایت

۶ . چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

پس از بررسی اظهارنامه شما در مدت ۱۰ الی ۱۵ روز، در صورتی که ثبت برند شما بلامانع تشخیص داده شود، درخواست ثبت برند شما به روزنامه رسمی ارسال می‌شود.

۷ . مراجعه حضوری به اداره مالکیت :

در صورتی که شخصی نسبت به ثبت علائم تجاری شما اعتراض نداشته باشد، بعد از گذشت ۳۰ روز از چاپ روزنامه رسمی، اظهارنامه ثبت شده از طرف کارشناسان مورد تایید واقع می‌شود. پس از دریافت پیامک تایید لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایید.

۸ . پرداخت حق الثبت برند :

پس از تایید ثبت علامت تجاری و تحویل اصل مدارک یا کپی برابر اصل آن به اداره، در سامانه ثبت برند به شما اجازه داده می‌شود که حق الثبت را پرداخت نمایید.

هزینه حق الثبت برای یک طبقه به شرح زیر است:

  • ثبت برند حقیقی ۱۲۰ هزار تومان + هر طبقه اضافه ۱۰ هزار تومان
  • ثبت برند حقوقی ۲۴۰ هزار تومان + هر طبقه اضافه‌تر ۲۰ هزار تومان

یعنی اگر شما یک برند شخصی را در ۳ طبقه ثبت می‌کنید هزینه حق الثبت آن اینگونه محاسبه می‌شود.

۱۲۰ هزار تومان ( به ازای یک طبقه پایه ) + ۲۰ هزار تومان ( دو طبقه اضافه‌تر ) در مجموع ۱۴۰ هزار تومان برای ۳ طبقه.

۹ . پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم

۱۰ . تصدیق ۱۰ ساله ثبت برند

در نهایت نیز گواهی ۱۰ ساله برند خود را دریافت می‌کنید. پس از چاپ دو روزنامه رسمی، یک نسخه از این دو روزنامه را بایستی به همراه اظهارنامه ثبت برند و نمونه برند ۶*۶ (۱۰ تصویر در یک صفحه) به اداره مالکیت معنوی ببرید و با ارائه رسید، سند برند ثبت شده را تحویل بگیرید.

در حال حاضر به دلیل تعداد تقاضای بالا برای ثبت شرکت و ثبت برند و اهمیت بالای وقت و هزینه‌ای که صرف تهیه مدارک و هزینه‌های ابتدایی کرده‌اید باید دقت کافی را در روند ثبت شررکت و برند تجاری خود داشته باشید. به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت شرکت و برند از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه آسان ثبت در این راه به شما کمک بسزایی می‌کند. سامانه ثبت برند و ثبت شرکت آسان ثبت به شما این امکان را می‌دهد با حداقل مراجعه و تماس تلفنی برند و شرکت خود را ثبت کنید.

Brand2

سامانه آنلاین انحلال شرکت

باید دقت داشته باشید نحوه و مراحل ثبت درخواست انحلال شرکت، با توجه به نوع شرکت و هر علتی که به واسطه آن، شرکت منحل می‌شود، متفاوت خواهد بود. برای نمونه، اگر یک شرکت سهامی، بخواهد با تصمیم و موافقت اعضای شرکت و سهامداران، منحل شود، در ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد. مدیر تصفیه، انتخاب شود و سپس اکثریت دو سوم افراد حاضر در جلسه، بر انحلال شرکت رای دهند.

در نهایت هر نوع شرکتی، با هر علتی که منحل شود، باید مطابق مراحل خاصی، اقدام به ثبت این انحلال کند که این مراحل، به شرح زیر هستند:

  • پس از وارد شدن به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و قسمت ثبت درخواست انحلال شرکت، گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب نمودید، یکی از دو گزینه با شناسه ملی یا بدون شناسه ملی را در قسمت شیوه درخواست انتخاب کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز از قبیل شناسه ملی شرکت، یا نام، استان و واحد ثبتی شرکت را وارد کرده و پس از وارد کردن تصویر امنیتی، به مرحله بعد بروید.
  • در این مرحله، اطلاعاتی نظیر خوشه و گروه شخصیت حقوقی، تاریخ جلسه، نصاب جلسه از حیث تعداد سهام داران حاضر در جلسه، اطلاعات شخص متقاضی و شخص امضا کننده دفتر و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد نمائید و پس از وارد کردن تصویر امنیتی، به مرحله بعد بروید.
  • سپس از قسمت نوع تصمیم، گزینه انحلال را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی و پس از تصمیمات مربوط به انحلال شرکت، باید نام افراد حاضر در جلسه و سمت آن‌ها در کادر مربوطه، وارد نمایید.
  • در این قسمت از نحوه مراحل انحلال شرکت، باید نوع ارتباط اشخاص نام برده شده در مرحله قبل، با شخص حقوقی مشخص گردد.
  • بعد از آن شما باید متن صورتجلسه انحلال شرکت خود را عینا، وارد کنید و گزینه ثبت نهایی را بزنید تا به شما کد رهگیری داده شود.
  • با طی نمودن نحوه و مراحل ثبت درخواست انحلال، درخواست شما، به اداره ثبت شرکت‌ها، فرستاده خواهد شد و یک نماینده، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، باید به صورت حضوری، برای پیگیری‌های نهایی، به اداره ثبت شرکت‌ها برود.

از طریق سامانه ثبت و پیگیری انحلال شرکت ‌های آسان ثبت شما می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به انحلال شرکت خود اقدام نمایید. با دنبال کردن راهنمای ثبت شرکت آسان‌ثبت می‌توانید به راحتی این روند قانونی را به انجام برسانید. شما می‌توانید مراحل انحلال شرکت‌ را با کمک و پشتیبانی تیم آسان ثبت انجام دهید.

چه اقداماتی پس از انحلال شرکت باید صورت بگیرد؟

همانطور که پس از ثبت شرکت، لازم است تا اقداماتی، توسط نماینده قانونی شرکت ثبت شده، صورت گیرد، پس از ثبت انحلال شرکت، در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها نیز نماینده شخص حقوقی، باید اقداماتی را انجام دهد. لذا، در این قسمت، قصد داریم، درباره اقدامات پس از انحلال شرکت صحبت کنیم که عبارتند از:

  • تسویه حساب کلیه بدهی‌های شرکت
  • تقسیم دارایی‌های باقی مانده شرکت، بین شرکا
  • پلمپ دفاتر شرکت
کدخبر: ۵۱۷۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر