کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۸۱
تاریخ خبر:

فشار مناسب و استاندارد پمپ دیافراگمی چقدر است؟

فشار مناسب و استاندارد پمپ دیافراگمی چقدر است؟

رپورتاژ آگهی| پمپ دیافراگمی جزو پمپ‌های جابجایی مثبت است که با استفاده از نیروی هوایی که فشرده شده است، حرکت رفت و برگشت را انجام می‌دهد. این مدل پمپ‌ها بسیار انعطاف پذیر هستند و نصب و راه‌اندازی آن ها در هر محیط و شرایطی بسیار آسان صورت می‌گیرد.

 

این مدل پمپ‌ها هنگام کار با فشار معین هوا یا مایع که توسط تولید کنندگان پمپ برای آن ها در نظر گرفته می‌شود، محدودیت‌های فنی را ایجاد می‌کنند. به همین دلیل باید توجه لازمی به فشار مناسب آن داشته باشید. درصورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد فشار مناسب پمپ مدل دیافراگمی کسب کنید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

 

پمپ دیافراگمی - تصویر 1

 

انواع مدل پمپ دیافراگمی

پمپ‌های دیافراگم یکی از کاربردی‌ترین پمپ‌هایی هستند که امروزه کاربردهای بسیار متنوع را به خود اختصاص داده‌اند. این مدل پمپ‌ها در انواع مدل‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • پمپ دیافراگمی که در یک طرف دیافراگم سیال پمپاژ می‌شود و در قسمت دیگر آن سیال هیدرولیک قرار می گیرد. انعطافی که این دیافراگم دارد، موجب می‌شود که حجم محفظه افزایش یا کاهش پیدا کند. در این مدل پمپ‌های یک جفت شیر یک طرفه وجود دارد که باعث می‌شود سیال برگشت نخورد و جریان معکوس ایجاد نشود.
  • پمپ‌های دیافراگمی با جابجایی مثبت حجمی که در این مدل پمپ‌ها محرک اصلی دیافراگم به‌صورت الکتریکی مکانیکی است و با استفاده از یک الکتروموتور که به میل لنگ اتصال دارد به‌صورت مکانیکی به حرکت در می‌آید. در این مدل دیافراگم‌ها با استفاده از یک عمل مکانیکی ساده عملیات شروع می‌شود و یک طرف دیافراگم به سمت هوا باز است.
  • پمپ دیافراگمی که یک یا چند دیافراگم با سیالی که به‌صورت پمپاژی است در دو قسمت در تماس قرار می‌گیرد در نهایت کارکرد آن باعث می‌شود که حجم تغییر پیدا کند.

 

نحوه عملکرد پمپ دیافراگمی

پمپ‌های دیافراگمی با استفاده از حرکت و رفت و برگشتی دیافراگم، عملیات خود را انجام می‌دهند. همچنین از طریق این حرکت مداوم رفت و برگشت، دیافراگم‌ها مایع را منتقل می‌کنند. این حرکت رفت و برگشت با استفاده از یک شیر یک طرفه که در داخل پمپ قرار داده شده است، مواد را از درون به داخل شیر منتقل می‌کند.

این مکشی که صورت می‌گیرد، باعث می‌شود شیر ورودی که در قسمت جلو قرار دارد باز شده و شیر خروجی بسته شود. این حرکت رو به جلو که صورت می‌گیرد باعث می‌شود مواد به خارج از پمپ انتقال پیدا کنند.

محرک این پمپ نیروی فشرده شده هوا است که با استفاده از سیستم توزیع هوا به داخل محفظه پشت دیافراگم وارد می‌شود. می‌توان گفت که پمپ‌های دیافراگمی تقریباً مانند پمپ پیستونی عمل می‌کنند. تنها تفاوت آن ها این است که یک دیافراگم قابلیت انعطاف دارد، در این پمپ‌ها مشغول به کار است و به جای پیستون عملیات را انجام می‌دهد.

همچنین این دیافراگم‌ها قادر هستند با استفاده از پیستونی که بدون واسطه به آن اتصال پیدا کرده است، به حالت مکانیکی با یک سیال مانند روغن یا هوای فشرده حرکات را انجام دهد.

 

خرید پمپ دیافراگمی - تصویر 2

 

فشار مناسب برای پمپ دیافراگمی

پمپ‌های دیافراگمی فشار هوا را تقریباً تا ۱۲۵ psi یا ۸.۶ بار را تحمل می‌کنند. درصورتی که پمپ دیافراگم در خارج از این محدوده فشار شروع به کار کند، باعث خرابی و اختلال آن می‌شود. برای اینکه بتوانید روی فشار هوای پمپ خود نظارت کامل داشته باشید و آن را به‌طور کامل کنترل کنید، توصیه می‌شود که روی آن یک تنظیم کننده هوا نصب و راه‌اندازی کنید.

با استفاده از این تنظیم کننده هوا شما می‌توانید فشار هوا و جریان را تحت کنترل خود داشته باشید. درصورتی که نمی‌توانید از تنظیم کننده هوا استفاده کنید، باید از یک شیر بر روی ورودی هوا استفاده کنید که می‌تواند جریان را کنترل کند؛ اما توجه داشته باشید که از این طریق نمی‌توانید فشار هوا را تنظیم کنید.

 

اگر فشار هوا بیش از محدوده فشار پمپ دیافراگم باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

پمپ دیافراگمی یکی از حساس‌ترین مدل پمپ است که در بازار در دسترس قرار دارد و تنظیم فشار جریان در آن بسیار اهمیت است. درصورتی که فشار ورودی برای پمپ دیافراگم شما از محدوده‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، بالاتر باشد می‌تواند مشکلات متعدد را ایجاد کند که برخی از مهم‌ترین این مشکلات عبارت است از:

  • توپی پمپ دیافراگم در نزدیک مکش است که در این صورت به شدت تحت فشار قرار داده می‌شود و در نتیجه صندلی پمپ دیافراگمی آسیب می‌بیند. در این شرایط حتی ممکن است دیافراگم پمپ دیافراگمی هم خراب شود. پس با توجه به اینکه قیمت پمپ دیافراگمی و قطعات آن بسیار بالا است، به این محدوده فشار توجه بسیار زیادی داشته باشید.
  • درصورتی که فشار استاندارد پمپ دیافراگمی از محدوده خود خارج شود و شروع به کار کند، امکان دارد که مشکلات متعدد ایجاد شود. در این شرایط چون پمپ با مایع پر نشده است؛ به همین دلیل شیر به نحو درستی مسدود نمی‌شود، در نتیجه خلأ را متوقف می‌کند.
  • درصورتی که به‌طور مداوم در این شرایط با پمپ دیافراگمی کار کنید، آسیب ماندگاری به پمپ دیافراگم و سایر اجزای درونی آن وارد می‌شود.

 

قیمت پمپ دیافراگمی - تصویر 3

 

نحوه خرید پمپ دیافراگمی

امروزه انواع برندهای مختلف در زمینه تولید پمپ دیافراگمی فعالیت دارند که هر یک محصولات خود را با کیفیت و شرایط ویژه‌ای به بازار مصرف عرضه می‌کنند. در این شرایط شما باید با مشخصات کامل یک پمپ دیافراگرافی آشنایی کامل داشته باشید تا در نهایت بتوانید برای خرید بهترین محصول اقدام کنید. در این زمینه توصیه می‌شود با مجموعه آگما برای خرید پمپ، گیربکس و تجهیزات صنعتی در ارتباط باشید.

از طریق پشتیبانی‌های رایگانی که از مجموعه آگما در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید محصول مورد نظر را به‌طور کامل مورد بررسی قرار دهید و در نهایت با توجه به شرایط خود بهترین پمپ دیافراگمی را خریداری کنید.

این مجموعه با خدمات متنوع پس از فروش و عرضه انواع محصولات وارداتی می‌تواند کیفیت محصولات خود را تضمین کند. به همین دلیل هنگام خرید از این مجموعه می‌توانید از محصول انتخابی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین قیمت پمپ در این مجموعه بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌تر از سایر عرضه کنندگان دیگر است.

 

 

کدخبر: ۵۵۵۳۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر