کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۴۰
تاریخ خبر:

درآمد نمایشگاه ماشین: بررسی ۰ تا ۱۰۰ (آپدیت ۱۴۰۳)

درآمد نمایشگاه ماشین: بررسی 0 تا 100 (آپدیت 1403)

رپورتاژ آگهی|  با توجه به افزایش روز افزون قیمت خودرو، تنوع خودروهای ایرانی و خارجی و همچنین نوسان قیمت خودرو در کارخانه و بازار، نمایشگاه ماشین به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شده است. به نحوی که بسیاری از افرادی که نقدینگی قابل توجهی برای سرمایه گذاری دارند، متقاضی راه اندازی نمایشگاه ماشین هستند. البته باید گفت که میزان درآمد نمایشگاه ماشین به عوامل متعددی نظیر نوع و برند خودروها، جامعه هدف، نوسانات قیمت خودرو در کارخانه و بازار، فصول سال و ... وابسته است. از این رو به طور قطع نمی توان قیمت ثابتی را برای آن تعیین کرد. تنها می توان گفت که نمایشگاه های عرضه خودروهای خارجی در شهرهای بزرگ که با حجم قابل توجهی از تقاضا از سوی افراد ثروتمند روبرو می باشند، بیشتر از نمایشگاه های خودروهای ایرانی است. به لحاظ اینکه سود حاصل از خرید و فروش این دسته از خودروها بیشتر بوده و به طبع آن درآمد بیشتری عاید مالکان وسایل نقلیه و صاحبان نمایشگاه خواهد شد. از آنجایی که افراد زیادی به دنبال سطح درآمد نمایشگاه ماشین هستند، در ادامه به بررسی درآمد این دسته از مشاغل مربوط به وسایل نقلیه می پردازیم.

 

درآمد نمایشگاه ماشین_ بررسی 0 تا 100 (آپدیت 1403) - تصویر 1

بررسی میزان درآمد و سود اتوگالری

به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): «به طور میانگین برای برپایی یک نمایشگاه ماشین حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه لازم است و اجاره یک مغازه ۹۰ متری در محدوده خیابان عباس ‌آباد ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.» به گزارش ایسنا و به نقل از پول نیوز، «نمایشگاه ‌داری خودرو در ایران به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد و لوکس به حساب می ‌آید اما برای راه ‌اندازی این شغل لوکس و پردرآمد چه راه‌ هایی را باید سپری کرد؟ رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ داران اتومبیل در این باره معتقد است که اگر چه راه ‌اندازی یک نمایشگاه نیازمند سرمایه ‌ای قابل توجه است اما در ادامه راز ماندگاری در این صنف را اعتماد در بین مشتریان عنوان می ‌کند. به گفته او برپایی نمایشگاه ماشین علاوه بر سرمایه نیازمند تجربه کافی است؛ چرا که اگر کسی بدون تجربه کسی این عرصه شود، نمی ‌تواند موفق باشد.

سرمایه اولیه برای شروع کار نمایشگاه ماشین

سرمایه اولیه برای شروع کار شامل اجاره نمایشگاه ماشین و یک خط ثابت موبایل و یک خط کاری نمایشگاهی و هزینه های داخلی نمایشگاه می باشد. بهتر است که حتماً رهن کامل کنید و از دادن اجاره امتناع ورزید. چرا که اصلاً برای این کار و برای شروع اجاره دادن کار درستی نیست و صرفاً باعث ضررهای شروع کار برای شما خواهد شد. از طرف دیگر دکوراسیون داخلی چندان مهم نیست، اما در حد معقول یک مبلمان مناسب برای حضور مراجعه کنندگان داشته باشید.

به هر حال به طور قطع نمی توان گفت سرمایه اولیه برای نمایشگاه ماشین چقدر است. اما برای شروع حداقل 400 میلیون تومان کافیست. که اگر نتوانستید مغازه موردنظرتان را رهن کنید، در صورتی که موقعیت مکانی نمایشگاه خوب باشد، توان پرداخت کرایه چندین ماه را داشته باشید.

اما برای شروع خرید و فروش هم باید حداقل سرمایه ای بین 400 میلیون تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان داشته باشید . البته این مبالغ در حالت خوب کاری در نظر گرفته شده و ممکن است میزان آن افزایش یابد. در حالت دیگر این است که شما دو میلیارد تومان سرمایه دارید و این سرمایه برای شروع کار نمایشگاه بسیار عالی است.

به نقل از اقتصاد سنج: امروزه بازار ماشین و خودرو یکی از بازارهای مهم در کشور ماست. نیاز به ماشین و اتومبیل و به کلی هر گونه وسایل حمل و نقل در سطح جامعه بیش از پیش نمایان شده است و به همین دلیل روند خرید و فروش ماشین، اجاره و … دچار تحولات جدی شده است. به گونه ‌ای که برای هر عملی وجود متخصصین این حوزه لازم و ضروری است، امروزه در خصوص خرید و فروش ماشین نیز افرادی تحت همین عنوان در نمایشگاه ماشین یا نمایشگاه اتومبیل به فعالیت می ‌پردازند. در هر صورت نمایشگاه ماشین از جمله مشاغل پرسود و با درآمد بالاست.

خاطر نشان می شود درآمد نمایشگاه ماشین در ایران و در هر شهری می تواند به مکان نمایشگاه شما هم بستگی داشته باشد. پس مکان نمایشگاه یک فاکتور بسیار مهم برای پیشرفت شما در زمینه خرید و فروش انواع خودروهای ایرانی و خارجی محسوب می شود. بدین جهت به این مورد توجه ویژه داشته باشید و ضمن مدنظر قرار دادن تمامی جوانب یک مکان مناسب برای راه اندازی نمایشگاه ماشین انتخاب کنید.

سود و درآمد نمایشگاه ماشین چقدر است؟

همان طور که مستحضر هستید سود حاصل از خرید و فروش ماشین در مورد خودروهای مختلف ایرانی و خارجی بسیار متغیر است. درآمد نمایشگاه داران ماشین به گفته بسیاری از فروشندگان در ماه تقریباً بین 40 تا 200 میلیون تومان متغیر است و این یعنی اگر شما نمایشگاه ماشین دارید، این درآمد شما در ماه خواهد بود. البته این یک حد متوسط برای فروش بود و این درآمد برای اکثر نمایشگاه داران چیزی در حدود ماهانه ۵۰ میلیون تومان سود خالص است. البته همان گونه که در ابتدا نیز بیان شد برای برند فروشان (خودروهای خارجی و خودروهای ایرانی پر فروش) این درآمد بسیار زیادتر خواهد بود. به هر حال در این زمینه درآمد ثابت و مشخص نیست. اما حداقل درآمد شما در ماه در بدترین حالت ممکن چیزی در حدود ماهانه 25 تا 40 میلیون تومان سود خالص است.

درآمد نمایشگاه ماشین_ بررسی 0 تا 100 (آپدیت 1403) - تصویر 2

بازار کار شغل نمایشگاه ماشین چگونه است؟

امروزه صنعت خودرو یکی از صنایع پر سود و مهم در جهان است، که نقش پر رنگی در رشد اقتصادی هر کشور دارد. در ایران نیز این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از کسب و کارهای مرتبط با آن نیز رونق خوبی دارند. نمایشگاه ماشین یکی از کسب و کارهایی است که به دلیل ارتباط با این صنعت از بازار کار مطلوبی برخوردار می باشد. چرا که نیاز به ماشین و هر گونه وسیله نقلیه و حمل و نقل در سطح جامعه بیش از پیش نمایان شده است. از این رو راه اندازی بنگاه‌ ها و نمایشگاه‌ های ماشین جهت خرید و فروش تخصصی ماشین به دلیل سود بالا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. به عبارتی می توان گفت بازار کار نمایشگاه ماشین با توجه به افزایش روز افزون قیمت خودرو و نوسان قیمت قابل توجهی خودروهای ایرانی و خارجی در کارخانه و بازار عالی خواهد بود. به نحوی که صاحبان بنگاه ها و نمایشگاه های ماشین زندگی مطلوب و ایده آلی دارند. 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۶۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر