کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۷۲۲
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای ‌سریال ‌ماده تاریک‌

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای ‌سریال ‌ماده تاریک‌

مجموعه ۹ قسمتی ‌بر‌اساس رمان‌ محبوب ماده تاریک با قصه‌ای پیچیده و در عین حال لذتبخش

هفت صبح| مجموعه تلویزیونی «ماده تاریک» بر‌اساس رمانی محبوب به همین نام از بلیک کراوچ ساخته شده است. این مجموعه همانند سریال «صورت فلکی» از یک پیرنگ علمی‌تخیلی برای بیان داستان پر پیچ و تاب زندگی شخصیتی خاص بهره می‌برد. سریالی با قصه‌ای پیچیده و در عین حال لذتبخش که فیزیک کوانتوم را مبنای خود قرار می‌دهد و در عین حال یک درام هیجان‌انگیز محسوب می‌شود.

این مجموعه ۹ قسمتی با پخش دو قسمت اولش در اردیبهشت همین امسال نمایش خود را آغاز کرد و خیلی زود هم محبوب شد. «ماده تاریک» از آن دست سریال‌های تخیلی است که به‌خوبی توانسته ‌ گزاره‌های علمی را به بازی بگیرد و در عین حال منطقی را برای روایت خود بنا می‌کند که مخاطب را تا انتها به‌واسطه تعلیق‌هایش به چالش می‌کشد.

 

درباره داستان

داستان «ماده تاریک» درباره مردی به نام جیسون دسن است که با یک خانواده معمولی زندگی خود را می‌گذراند. او یک شب در خیابان‌های شیکاگو ربوده می‌شود و پس از بیدار شدن پی می‌برد که بر مبنای تصمیماتی که در گذشته خود گرفته، به نسخه‌ای دیگر از خودش تبدیل شده است.

در حالی‌که جیسون سعی دارد به واقعیت خودش بازگردد از جهان‌های موازی دیگری که همگی از تصمیم‌های گذشته‌اش ایجاد شده‌اند، سر‌در می‌آورد. او برای برگشتن پیش همسر و خانواده‌اش، باید با گذشته خود روبه‌رو شود و در دنیاهای متغیر زنده بماند. همانطور که از خلاصه داستان پیداست، این سریال بر اساس نظریه جهان‌های چندگانه در مکانیک کوانتومی، نشان می‌دهد که چگونه در نتیجه هر تصمیمی که در زندگی می‌گیریم، واقعیتی موازی پدید می‌آید که ما را در مسیری دیگر قرار می‌دهد.

 

نگاه منتقدان

منتقد «رادیو تایمز» درباره این سریال معتقد است: «یک قصه علمی-تخیلی کاملا جذاب و گیرا که علی‌رغم پیچیدگی‌های جهان‌های موازی آن در نهایت به یک داستان عاشقانه تبدیل کرده است. دو اپیزود پایانی با اجرای قدرتمند و در اوج اجرتون و یک غافلگیری هیجان‌انگیز، جذابیتی واقعا نفسگیر و دلهره‌آور به داستان تزریق می‌کنند.»

پلی لیست هم درباره این سریال نوشت: «شاید ماده تاریک هر از گاهی تزلزل از خود نشان دهد، اما نگاه احساسی و تامل‌برانگیز آن نسبت به موضوعاتی مانند پشیمانی و اینکه چرا تصمیمات اشتباهی می‌گیریم، لحظاتی به یاد ماندنی و چشمگیر به ارمغان می‌آورد.»‌ منتقد امپایر اما می‌گوید: «اگرچه ماده تاریک جاه‌طلبانه و پیچیده نیست، اما در نهایت عملکرد رضایت‌بخشی دارد و جایگاه اپل را به‌عنوان کانون اصلی سریال‌های علمی-تخیلی متفکرانه حفظ می‌کند.»

 

* سریال «ماده تاریک»/ فیلیمو

نمای کلی

کارگردان: یاکوب وربرگن، روکسن داوسون

نویسنده: بلیک کراوچ

تهیه‌کننده: داستین برنارد

 

بازیگران: جنیفر کانلی، اوکس فگلی، آلیس براگا، جیمی سیمپسون، دایو اوکینی

محصول: آمریکا/ 2024

زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس

زمان: 50 دقیقه

 

 

کدخبر: ۵۶۱۷۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر