کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۸۲۱
تاریخ خبر:

بررسی ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ فوتبال ۳۶۰ / محفل جذاب عادل، محمد و هوتن

بررسی ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ فوتبال ۳۶۰ / محفل جذاب عادل، محمد و هوتن

درباره چهارمین قسمت از ویژه‌برنامه اینترنتی «فوتبال 360» برای یورو 2024 ‌ با ‌حضور هوتن شکیبا ‌

هفت صبح|  ‌حالا دیگر به‌طور کامل عادت کرده‌ایم که باید عادل فردوسی‌پور را در جایی خارج از قاب تلویزیون ملاقات کنیم. او مدت‌هاست برنامه‌سازی را در بستر اینترنت و با «فوتبال 360» پی گرفته ‌ و هر بار به مناسبت رویدادهای مهم فوتبالی، محصولش را به شکل ویژه آماده می‌کند. این بار و همزمان با جام ملت‌های اروپا 2024 ، «فوتبال 360» رنگ و بویی متفاوت گرفته و باز هم امضای خاص عادل فردوسی‌پور و همکاران را پای خود دارد. تمرکز گزارش امروز بر چهارمین قسمت این ویژه‌برنامه است و گریزی به قسمت‌های قبل نیز زده‌ایم.

 

مورد اول| فضای کلی

 

عادل فردوسی‌پور در برنامه «نود» و همچنین ویژه‌برنامه‌های فوتبالی، همواره پیوندی میان این رشته ورزشی با هنر به‌ویژه سینما می‌زد. هر‌چند در تولید آیتم‌ها و دعوت از مهمانان، مسائل غیرسینمایی نیز سهم داشتند اما وزن سینما در محصولات تلویزیونی او بالاتر بود. فردوسی‌پور در «فوتبال 360» همین رویکرد را به شکل پخته‌تر اجرایی کرده ‌ که از مصاحبه‌های او با اهالی هنر اطلاع دارید... . پس از حضور امیر‌مهدی ژوله و احسان عبدی‌پور در ویژه‌برنامه یورو 2024، پنجشنبه شب برگ برنده رو شد و هوتن شکیبا مقابل فردوسی‌پور و محمد بحرانی نشست.

 

مورد دوم| هوتن شکیبا

 

نیاز به معرفی ندارد و همان آیتمِ مرورِ کارنامه‌اش که پیش از مصاحبه با او در «فوتبال 360» پخش شد، کفایت می‌کند تا یادمان بیاید هوتن شکیبا چه بازیگر و صداپیشه موفقی است. او فروتنانه گفت که با حضور در برنامه فردوسی‌پور به آرزویش رسیده. در پایان باز هم بر این نکته تاکید کرد و از شبی گفت که رامبد جوان، سروش صحت و حبیب رضایی مهمان «نود» بوده‌اند و او در دل آرزو کرده روزی مهمان عادل شود.

 

هوتن شکیبا اینگونه می‌خواست جایگاه ویژه فردوسی‌پور را یادآور شود و ابایی نداشت که حرف دل را به زبان آورد. او از علاقه‌مندی خود به فوتبال و تیم هلند گفت و در عین حال نقبی به محرومیت‌های فوتبالی در زادگاهش کردستان زد. بحث هواداری، معجزه فوتبال و ... نیز به میان آمد که بخشی از این حرف‌ها برای طیف زیادی از مخاطبان همچنان جذاب است. شکیبا هم با شوخی‌ها همراه شد و هم در مباحث جدی، نظراتش را مطرح کرد.

 

مثلا از خاطره لو دادن رمز گوشی خود توسط محمد بحرانی در «کلاه قرمزی» گفت و از آن سو دو اشاره قابل تامل درباره «لیسانسه‌ها» و «صبحانه با زرافه‌ها» داشت. او گفت: «امیدوارم تبدیل به فیلم کوتاه نشود!» این یعنی فیلم جدید سروش صحت با ممیزی فراوان مواجه است. نکته دیگر شکیبا درباره «لیسانسه‌ها» بود: « این سریال می‌توانست ادامه داشته باشد. یک سال ممنوع‌الکار شدم؛ فقط بابت غر زدن بابت سانسور «لیسانسه‌ها» . در بارپخش خیلی از سکانس‌ها که آن موقع حذف می‌شد الان پخش می‌شود و معلوم است سلیقه‌ای با مسائل برخورد می‌شود.»

 

 

 

او در تجربه‌ای تازه، کنار عادل فردوسی‌پور قرار گرفته و مجری ویژه‌برنامه «فوتبال 360» است. در قسمت چهارم اشاره کرد که برخی گفته‌اند محمد بحرانی را چه به فوتبال‌ و ادامه داد اگر من هم جای مخاطب بودم دوست داشتم یک کارشناس فوتبالی در برنامه حاضر شود؛ اما اینجا خود عادل و کارشناسان دیگر نیز هستند.

 

واقعیت این است که بحرانی در «فوتبال 360» نشان داده برفوتبال اشراف دارد و مهم‌تر اینکه کمک خوبی برای فردوسی‌پور است؛ وقتی بحث از فوتبال به سوی مسائل دیگر می‌رود. فراتر از همه اینکه محمد بحرانی بداهه می‌داند و اهل بذله است. اصلا در همین قسمت، شوخی او با پیراهن نو هوتن شکیبا تبدیل به موتیف شد و خنده گرفت. یا او بود که سر شوخی را با قد بهرام افشاری باز کرد و باعث مفرح‌تر شدن فضا شد! 

 

مورد چهارم| عادل فردوسی‌پور

 

انرژی و انگیزه بالا هیچگاه از عادل فردوسی‌پور جدا نمی‌شود. او در «فوتبال 360» ویژه جام ملت‌های اروپا نیز سر حال است و قبراق. نتیجه مصاحبه او با هوتن شکیبا خوب بود و سراغ مواردی رفت که باید. فردوسی‌پور همان ابتدا خاطره‌ای از تماشای «شبی که ماه کامل شد» در کاخ جشنواره فجر تعریف کرد تا یخ مهمان بشکند.

 

او به دعوت هوتن شکیبا به جشنواره رفته بود اما هیجان بازی بارسلونا اجازه نداده از زیر کاپشن مسابقه را با گوشی دنبال نکند! در این برنامه خاطره «نود» و ماجرای ابوالحسن جعفری که بخش اول اسم خود یعنی «ابول» را برداشته زنده شد و شاهد خنده‌های ممتد عادل و نکته‌سنجی‌اش بودیم.

 

مورد پنجم| نکات دیگر

 

«فوتبال 360» یک بسته کامل است که در کنار رفتن سراغ لایه‌های فراتر از فوتبال، به خود فوتبال هم می‌پردازد. نمونه‌اش مصاحبه تصویری با فریدون زندی یا تحلیل بازی‌ها توسط آرش حقیقی و پویان عسگری. آیتم‌های اختصاصی از آلمان به همراه لیگ پیش‌بینی با حضور خود فردوسی‌پور و 19 هنرمند از دیگر جذابیت‌های برنامه است. این لیگ را می‌توان محک محبوبیت فردوسی‌پور و قدرتنمایی او نیز تفسیر کرد. 

 

کدخبر: ۵۶۱۸۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر