کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۰۷
تاریخ خبر:

توضیحات بهرنگ علوی درباره جوکر؛ مردم نیاز به حال خوب و تفریح دارند

توضیحات بهرنگ علوی درباره جوکر؛ مردم نیاز به حال خوب و تفریح دارند

‌علوی ‌از تجربه حضور در رئالیتی‌شوها، اهمیت پلتفرم‌ها و ... می‌گوید

هفت صبح| رئالیتی‌شو «جوکر2 ؛ طبقه بیست و یک» محصول فیلیمو، تازه‌ترین فعالیت احسان علیخانی است. او این بار علاوه بر کارگردانی، مجری هم هست که درباره کم و کیف عملکردش پیش‌تر نوشتیم. فصل دوم «جوکر» مثل سری اول توجهات را جلب کرده اما خالی از جنجال نبوده است. یکی از آنها به بهرنگ علوی برمی‌گردد! این بازیگر در حاشیه حضور در ویژه‌‌برنامه «یورو 2024» که همزمان با بازی‌های جام‌ملت‌های اروپا از آپارات اسپرت پخش می‌شود، درباره «جوکر2» و چند موضوع دیگر صحبت کرده است که آنها را مرور می‌کنیم.


تلاش کردم خودم باشم

در «جوکر» به معنای واقعی خودم را رها کردم. هنرمندان درجه یکی در این فصل با من هم‌گروه بودند و به همین دلیل از ابتدا تصمیم گرفتم‌ فقط از حضور در این جمع، کیف کنم. از آنجایی که بدون هیچ گارد قبلی در برنامه حضور داشتم و هر کاری هم که انجام می‌دادم برآمده از دلم بود، فکر می‌کنم به همین دلیل حضورم به دل مردم هم نشست. در این برنامه واقعا تلاش کردم خودم باشم. 


ادای رقابت؟ نه!

(درباره شائبه از پیش طراحی ‌شدن برنامه‌هایی مثل «مافیا» و «جوکر» و اینکه بازیگران مقابل دوربین، ادای رقابت را درمی‌آورند) واقعیت این است که فرمت این برنامه‌ها یکسان نیست. مثلا «مافیا» بازی‌ای است که در آن برد و باخت بسیار مهم است اما «جوکر» مسابقه‌ای است که بردن و باختن در آن موضوعیت ندارد.

 

همه افراد حاضر در «جوکر» تلاش می‌کنند در زمان حضور خود، لحظاتی را خلق کنند که مخاطب با تماشای آن شاد شود و اساسا هدف این برنامه همین است. این برنامه معمولا تیم نویسندگان بسیار خوبی دارند اما هیچ الزامی وجود ندارد که حتما مطابق متن آنها پیش بروید. بخش زیادی از ماجرا به خود هنرمندان محول می‌شود و اگر کسی ایده خاصی نداشته باشد، می‌تواند از این ایده‌های پیشنهادی از طرف تیم نویسندگان استفاده کند. من خودم از آنجایی که اساسا بازیگر بداهه‌پردازی هستم، سعی کردم در این برنامه هم به‌طور کامل بداهه‌پردازی کنم و خودم باشم. 

 

چرا آمدم وسط؟

(درباره وایرال شدن بریده ویدئوی رقص جمعی در جوکر): اطرافیان گفتند انتظارشان از من بیشتر از اینها بوده است! غالبا می‌گفتند چرا بیشتر و کامل‌تر نرقصیدی و باید توضیح می‌دادم که این تصاویر تدوین شده است!(می‌خندد) تنها لحظاتی از رقص من در این قسمت بود. بالاخره رقص هم یک هنر است و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. رقص به نوعی تلفیقی از هنر و ورزش است و در کشور ما به آن حرکات موزون هم می‌گویند! به هر حال من آن را دوست دارم و واقعا حالم را خوب می‌کند. هر وقت تعارف بزنند هم می‌آیم وسط!

 

برای حال خوب مردم

(درباره اهمیت تولید برنامه‌های سرگرمی‌محور از جنس جوکر) بین تولید فصل اول و دوم «جوکر» فاصله زیادی افتاد و معتقدم می‌شد فصل دوم این برنامه زودتر هم به تولید برسد. مردم ما نیاز به حال خوب و تفریح دارند و این دست برنامه‌هایی که در پلتفرم‌ها تولید می‌شود، واقعا حال مردم را خوب می‌کند. باید نمونه‌های بیشتری از این تولیدات داشته باشیم چراکه این مردم، حق‌شان شادی بیشتر است.

 

حکایت پیراهن رنگارنگ

(درباره حواشی مربوط به پیراهن رنگانگی که در «جوکر» به تن دارد) از من خواسته بودند که لباس شاد بپوشم و من هم این پیراهن را پوشیدم. برایم هم بسیار جالب بود که این میزان مورد توجه و استقبال قرار گرفت. بالاخره من نامم بهرنگ است و تلاش کردم در این برنامه خوش‌رنگ هم باشم! واقعیت این است که این پیراهن را به عنوان هدیه روز تولد گرفته‌ام و از خارج از کشور برایم سوغاتی آورده‌اند. طبیعتا من هم قیمت آن را نپرسیده‌ام. 

 

اهمیت پلتفرم‌ها

(درباره فرصت پلتفرم‌ها برای بهتر دیده شدن) نه فقط برای من که برای خیلی از دوستانی که سال‌ها مشغول به کار در این حوزه بودند، بستری مانند پلتفرم‌ها در کنار سینما و تلویزیون، نیاز بود. این بستری است که به نوعی تکمیل‌کننده فضای کاری ما محسوب می‌شود. ما باید در بسترهای مختلف بتوانیم خودمان را ارائه کنیم و قطعا هر هنرمندی نیاز به دیده شدن دارد. البته من خودم را هنرمند نمی‌دانم و بیشتر طرفدار هنر هستم اما تلاش کرده‌ام به قواعد و چارچوب‌های فعالیت هنری هم متعهد باشم.

 

پیش از برنامه «جوکر» من در‌ «اسکار» هم حضور داشتم و در آنجا هم تلاش کردم به زمینه تولید برنامه وفادار باشم. پیش از آن در «زودیاک» هم همین جنس حضور را تجربه کردم. در همه این برنامه‌ها تلاشم این است که امضای خودم را داشته باشم. اینکه گاهی مردم در خیابان به من می‌گویند اگر برنامه‌ای را نخواهیم ببینیم، به صرف حضور تو آن را تماشا می‌کنیم، چون مطمئنیم لحظات شاد و جذابی دارد، این برایم بسیار ارزشمند است. یعنی من امروز در برنامه‌های رئالیتی‌شو به یک امضایی رسیده‌ام که حضورم می‌تواند برای گروهی از مخاطبان متضمن یک حال خوب باشد. هر چه بستر تولید این جنس برنامه‌ها بیشتر باشد، طبیعتا مردم هم بیشتر از این دست حضورها از ما خواهند دید.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۹۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر