کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۸۳
تاریخ خبر:

درخشش در همان اولین گام

درخشش در همان اولین گام

بازیگرانی‌که‌ با‌ همان‌ نخستین فیلم‌ خود‌ علائم‌ ستاره‌ بودن را نشان دادند

هفت صبح| داریوش ارجمند در ناخدا خورشید. بازیگر چهل ساله تئاتر مشهد که تحصیلاتش را در فرانسه تکمیل کرده بود قرار بود نقش کوچک جنگلی را برای تقوایی بازی کند اما وقتی پروژه به هم خورد با تقوایی به بندر لنگه آمد و در اولین بازی سینمایی‌اش کاری کرد که هنوز هم همه با حیرت و شگفتی از توان او در ایفای این نقش بسیار سخت یاد می‌کنند. در نقش ناخدا خورشید. البته که دوبله زیبای منوچهر اسماعیلی و هدایت ناصر تقوایی در این موفقیت بی‌تاثیر نبودند. ارجمند همان سال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فجر را نیز به دست آورد.

 

 

لیلا حاتمی در دلشدگان. علی حاتمی در واپسین پروژه سینمایی خود نقشی اثیری را به دختر بسیار جوان خود داد. در نقش یک شاهزاده کور ترک. لیلا کار خاصی در این فیلم برعهده نداشت‌. اما زیبایی‌اش و چهره دراماتیک و سینمایی‌اش به همه گوشزد کرد که یک ستاره در راه سینماست.

 

 

 

هدیه تهرانی در سلطان. تلاش او برای گرفتن نقش در فیلم‌هایی مثل روز واقعه و همین طور بودن یا نبودن با شکست روبه‌رو شده بود و یا پروژه به تعویق افتاده بود تا این که مسعود کیمیایی  او را برای نقش اول زن در فیلم سلطان انتخاب کرد. او در همان اولین نمایش فیلم در سینمای مطبوعات موجی از شگفتی را  در میان منتقدان برانگیخت. اعتماد به نفس و شیوه استثنایی و منحصر به فرد او در ایفای نقش به همه یادآوری کرد که با ظهور یک ستاره روبه‌رو هستیم.

 

 

ترانه علیدوستی در من ترانه 15 سال دارم. اولین فیلم او نقش بسیار سختی بود. در فیلم من ترانه 15 سال دارم تنها 18 سال داشت و دانشجوی مدرسه بازیگری امین تارخ بود. با این حال از پس نقش خود به خوبی برآمد و با قدرت بیان جالب توجهش هم سیمرغ برد و هم در جشنواره لوکارنو جایزه بازیگری را به تهران‌ آورد. بازی او در این فیلم هنوز جزو سه چهار نقش آفرینی برتر او در کارنامه شلوغ بازیگری‌اش به شمار می‌آید.

 

 

 

هانیه توسلی در شام آخر. این دختر متولد همدان  از تئاتر آمده بود و در یکی دو کار کوتاه هم درخشیده بود و نقشی فرعی در آخر بازی همایون اسعدیان برعهده داشت اما در فیلم شام آخر بود که چشم‌ها را با قدرت بیان و سرعت انتقال احساس در چهره‌اش غافلگیر کرد. از پس نقشی بسیار سخت برآمد. هانیه توسلی هم در همین اولین فیلم خود به شکلی ظاهر شد که درآثار بعدی‌اش به ندرت از مرزهای آن فراتر رفت.

 

 

 

ماهایا پتروسیان در پرده آخر. دانش آموخته ارمنی دانشگاه تهران بود که در فیلم پرستاره پرده آخر یک نقش حساس را برعهده گرفت. در حالیکه 20 سال داشت و رودرروی سعید پورصمیمی و داریوش ارجمند و فریماه فرجامی قرار گرفت. با این حال درخشید و توان خود به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای سینما را به رخ بقیه همبازیانش کشید.

 

 

بهرام رادان در شور عشق. در نقش یک ستاره بسیار جوان با چشم‌های رنگی در این فیلم کم هزینه بخش تجاری سینما درخشید و حضورش در کنار مهناز افشار(که یکی دوتا فیلم دیگر قبل ازشورعشق در کارنامه خود داشت البته در نقش‌های فرعی) دورنمای وسوسه کننده‌ای را برای تهیه کننده‌های سینما به وجود آورد.

 

 

 

ابوالفضل پورعرب در عروس. بهروز افخمی نقش اول فیلم جوانانه خود را به این بازیگر 29 ساله تئاتر بخشید و او را مقابل نیکی کریمی قرار داد که 19 ساله بود و یک تجربه فیلم مهجور وسوسه را در کارنامه خود داشت که فیلم چندان قابل توجهی هم نبود و نقش نیکی هم چندان به چشم نمی‌آمد. با این حال این فیلم موجب شد تا ابوالفضل پورعرب به مهم‌ترین ستاره مرد سینما بدل شود و تهیه‌کننده‌ها برای بازی گرفتن از نیکی کریمی به خط شوند.

کدخبر: ۵۶۱۲۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر