کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۷۶
تاریخ خبر:

ینگه دنیا| بازگشت از خودروهای برقی به بنزینی در‌ آمریکا

ینگه دنیا| بازگشت از خودروهای برقی به بنزینی در‌ آمریکا

رویای خودروهای برقی به نقطه عطفش رسید و مسیری نزولی را سیر می‌کند

هفت صبح| ‌ مخارج بالا و فقدان زیرساخت شارژ عمومی دلایل اصلی این مسئله هستند. یافته‌های جدید نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان مک‌کینزی و شرکا در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهند که شمار زیادی از رانندگان خودروهای برقی در فکر بازگشت به خودروهای بنزینی هستند. ۴۶ درصد از مالکان خودروهای برقی آمریکا می‌گویند به احتمال فراوان به خودروهای بنزینی بازخواهند گشت. این نظرسنجی که با حضور ۳۰ هزار پاسخ‌دهنده از ۱۵ کشور جهان انجام گرفت، نشان داد که بیش از یک‌چهارم (۲۹ درصد) مالکان خودروهای برقی به احتمال فراوان به خودروهای بنزینی بازخواهند گشت.

همچنین، این مطالعه نشان داد که ۴۹ درصد از رانندگان استرالیایی می‌خواهند به خودروهای بنزینی بازگردند. استرالیا از این حیث در رتبه اول قرار دارد. فقدان زیرساخت شارژ عمومی اصلی‌ترین دلیلی است که پاسخ‌دهندگان برای بازگشت به خودروهای بنزینی مطرح می‌کنند. ۳۵ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز گفتند که «هنوز با خودروهای برقی راحت نیستند.»۳۴ درصد هم گفتند که مخارج نگهداری از خودروهای برقی «بسیار هنگفت» است.

فهرست دلایل رویگردانی از خودروهای برقی شامل محدودیت شارژ خودرو در خانه (۲۴ درصد)، نگرانی و استرس فزاینده درخصوص شارژ خودرو (۲۱ درصد)، الزامات جابه‌جایی متغیر (۱۶ درصد) و لذت نبردن از تجربه رانندگی (۱۳ درصد) هستند. به‌طور کلی، ۲۱ درصد از پاسخ‌دهندگان جهانی گفتند که هرگز نمی‌خواهند سوار خودروهای برقی شوند و این آمار از سال ۲۰۲۲ ثابت مانده است. در مقابل، ۱۸ درصد گفتند که خودروی بعدی آن‌ها برقی خواهد بود. این درحالی است که آمار این افراد در سال ۲۰۲۲، ۱۶ درصد بود. ۲۹ درصد می‌خواهند طی ۱۰ سال آتی خودروی خود را با دیگر وسایل نقلیه جایگزین کنند. آن‌ها از هزینه‌های هنگفت مالکیت خودرو، تمایل به سبک زندگی پایدارتر و کار از راه دور به‌عنوان دلایل اصلی خود یاد کردند.

این گزارش با اشاره به نگرانی‌های مربوط به مسافت رانندگی، قیمت، طول عمر باتری و ایستگاه‌های شارژ عمومی می‌گوید: «آشفتگی بازار خودروهای برقی به واسطه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا باعث کاهش سرعت پذیرش این خودروها در آمریکا شد و تا سال ۲۰۲۷ تنها ۲۹ درصد از خودروهای این کشور برقی خواهند بود.» کاخ سفید قصد دارد تا سال ۲۰۳۲، ۵۶ درصد از کل خودروهای تولیدی جدید را برقی کند.

بایدن در ماه مارس سخت‌گیرانه‌ترین مقررات را در رابطه با آلایندگی خودروها به منظور حمایت از خودروهای برقی در سراسر کشور اعمال کرد تا بخش خودروسازی را به تولید خودروهای برقی ترغیب کند. براساس مقررات جدید بایدن، میزان آلایندگی سالانه مجاز خودروها محدود خواهد شد. خودروسازانی که نتوانند از استانداردهای جدید تبعیت کنند، متحمل جریمه‌های سنگین خواهند شد. تقاضای مصرف‌کنندگان آمریکایی برای خودروهای برقی طی یک سال گذشته درجا زده و خودروسازانی مانند جنرال موتورز، فورد موتور و فولکس واگن مجبور شده‌اند که تولید خودروهای برقی خود را کاهش دهند یا آن را به تعویق بیندازند.

درحالی‌که اشتیاق رانندگان به خودروهای برقی کم‌رنگ شده، قیمت این خودروها به‌ویژه در بازار خودروهای دست‌دوم سیر نزولی پیدا کرده است. داده‌های آی‌سی‌کارز نشان می‌دهد که قیمت خودروهای برقی دست‌دوم به‌طور متوسط ۸ درصد کمتر از قیمت متوسط یک خودروی بنزینی است.‌

 

منبع: اپوک تایمز
کدخبر: ۵۶۱۴۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر