کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۵۱
تاریخ خبر:

ماجرای سرقت هولناک مسلحانه از خانه روبرتو باجو

ماجرای سرقت هولناک مسلحانه از خانه روبرتو باجو

روبرتو باجو پس از درگیری با سارقان خانه‌اش روانه بیمارستان شد

هفت صبح| تا دیروز، اولین تصویری که با شنیدن نام روبرتو باجو، اسطوره تیم ملی فوتبال ایتالیا در ذهن‌مان مرور می‌شد، ضربات پنالتی فینال جام‌جهانی ۱۹۹۴ ایتالیا مقابل تیم ملی برزیل بود. شماره ۱۰ محبوب و دوست‌داشتنی آبی‌پوشان ایتالیا که در رساندن تیمش به فینال نقش بسیاری داشت، توپ را روی نقطه سفید کاشت و پس از دورخیز، چنان ضربه‌ای به آن زد که چارچوب دروازه توان مهار آن و چسباندنش به تور را نداشت.

آه از نهاد هواداران پرشمار این تیم در آمد و این لحظه تلخ، به گفته خود باجو، به بزرگترین حسرت زندگی‌‌اش بدل شد. اما دیروز، اتفاق تلخ دیگری برای او رخ داد که ممکن است گوی سبقت را از آن ضربه پنالتی کذایی برباید و جایگاه تلخ‌ترین حادثه زندگی او را به نام خود بزند. باجو در جریان یک سرقت مسلحانه از خانه‌اش در شمال ایتالیا، مجروح شد. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این حادثه در ساعت ۲۲ به وقت محلی آغاز شد و دست‌کم ۵ نفر به ویلای این فوتبالیست ۵۷ ساله حمله کردند.

این حادثه خشونت‌آمیز زمانی رخ داد که باجو و خانواده‌اش در آلتاویلا ویسنتینا، شهر کوچکی در شمال ایتالیا که به‌طور تقریبی یک ساعت با ونیز فاصله دارد، در حال تماشای دیدار ایتالیا با اسپانیا در مسابقات قهرمانی اروپا بودند و همین امر سبب شد تا باجو برای حفاظت از همسر و فرزندانش به سمت سارقان برود و با آنها گلاویز شود. در خلال این درگیری‌ها که در کمال ناباوری حدود ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است، یکی از سارقان با اسلحه به پیشانی او ضربه‌ای زد و سبب شد تا پیشانی شماره ۱۰ محبوب ایتالیایی‌ها شکافته و خون از آن جاری شود.

سپس باجو به همراه اعضای خانواده‌اش به یکی از اتاق‌های خانه برده می‌شود و سارقان در‌ را دوی آنها قفل می‌کنند تا با خیال آسوده و طیب‌خاطر، خانه را برای یافتن وسایل و اشیای ارزشمند زیر و رو کنند. هنوز مشخص نشده که سارقان چه یافتند و چه با خود از این خانه برده‌اند اما زمانی که باجو متوجه شد صدایی از بیرون اتاق به گوش نمی‌رسد و سارقان خانه او را ترک کرده‌اند، برای شکستن در اتاق اقدام کرد و به‌رغم مجروحیت توانست در‌ را بشکند و خانواده‌اش را از این محبس ترسناک و شرایط پر اضطراب برهاند. 

شرایط اعضای خانواده باجو به حدی آشفته بود که توان تصمیم‌گیری نداشتند و او خودش را با آن شرایط به تلفن رساند و با پلیس تماس گرفت و گزارش این سرقت را به آنها ابلاغ کرد. پلیس بی‌درنگ به خانه او اعزام می‌شود و ضمن انتقال باجو با آمبولانس به بیمارستان، با اعضای خانواده او صحبت می‌کند و تحقیقات در مورد این پرونده را کلید می‌زند. به علاوه، فیلم‌های دوربین مداربسته از این حادثه نیز به پلیس تحویل داده شده و آنها در حال بررسی آن هستند.

پس از بررسی وضعیت باجو توسط پزشک اورژانس آرزیگانو، او در اولین سخنرانی عمومی خود پس از این حادثه، از هواداران خود در سراسر جهان که این حادثه نگران‌شان کرده بود، تشکر کرد و افزود: «اکنون تنها چیزی که باقی مانده، غلبه بر ترس و فراموشی این خاطره است.» باجو افزود: «خوشبختانه خشونتی که متحمل شدم فقط باعث ایجاد چند بخیه روی پیشانی‌ام شد. البته جای کبودی ضربات روی روح من و همسر و فرزندانم را هم نباید نادیده گرفت.»

باجو که به عنوان «دیوین کودینو» یا همان «دم‌اسبی الهی» در دوران حضور خود به عنوان یک ستاره در تیم ملی شناخته می‌شود، یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران تیم‌های پرستاره ایتالیا است. او پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۰۴ برای آث‌میلان و اینترمیلان بازی کرد. او تنها ایتالیایی است که در سه جام جهانی گلزنی کرده و بهترین گلزن مشترک آنها در این رقابت‌ها باقی مانده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که باجو بیش از ۱۵ سال است که در این خانه اقامت دارد. خانه‌ای که بنا بر گزارش‌ها در یک قطعه زمین منزوی محاصره شده توسط حومه و جنگل‌ها قرار دارد. 

این خانه که مانند یک خانه روستایی طراحی شده است، از چندین طبقه ساخته شده و در نزدیکی شرکت کشاورزی باجو قرار گرفته است. سالن مرکزی خانه مشرف به باغ وسیعی است که میزبان چندین منقل برای پختن گوشت در بیرون و همچنین چندین آلاچیق است که گل‌های رنگارنگ از ستون‌های آن بالا رفته‌اند.

این خانه همچنین دارای یک سالن ورزشی خصوصی است که خانواده از آن برای حفظ سلامت جسمانی استفاده می‌کنند.  به علاوه، این برنده توپ طلای فیفا، یک شکارچی حرفه‌ای است و از جنگل‌های اطراف این خانه برای شکار نیز بهره می‌برد. هواداران او می‌گویند، فردی که توانست پس از آن ضربه پنالتی به زندگی بازگردد و دوباره در مستطیل سبز پا به توپ شود، می‌تواند این حادثه را نیز فراموش کند و دوباره در همین خانه، کنار خانواده خود زندگی کند.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر