کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۲۰۴
تاریخ خبر:

ماچا، چای تازه کافه‌ها چیست؟

ماچا، چای تازه کافه‌ها چیست؟

خصوصیات نوشیدنی جدیدی که در منوها دیده می‌شود

هفت صبح| تازگی‌ها بخش چای در بعضی کافه‌ها تنوع بیشتری پیدا کرده؛ مثلا یک چای به نام ماچا هم به آن اضافه شده است. اگر شما هم اهل امتحان کردن آیتم‌های جدید منوها هستید، بدانید و آگاه باشید که خیلی غافلگیر نخواهید شد؛ چون ماچا، بخشی از خانواده چای سبز است، اما خواص بیشتری دارد و خوردن مرتب آن، می‌تواند انواع مواد مغذی را به بدن شما برساند.

   

چای ماچا چیست؟

 

ماچا را می‌توانیم نوعی چای سبز پودری معرفی کنیم که به روشی متفاوت نسبت به چای سبز کشت می‌شود، ریشه چای ماچا به کشور‌های چین و ژاپن می‌رسد. بیش از ۸۰۰سال پیش مردم این کشور‌ها به دلیل فواید زیاد و خاصیت آنتی‌اکسیدانی زیادی که این ماده داشت، از آن برای رفع خستگی و افزایش طول عمر استفاده می‌کردند. به طور دقیق‌تر می‌توانیم بگوییم این چای دارای رنگ زمردی خوش‌رنگ و عطر و بویی عالی به همراه طعمی شیرین و ظریف است.

 

فصل کشت این نوع چای در فصل بهار است که معمولا آن را در اواسط اردیبهشت‌ماه برداشت کرده و سپس به روش‌های مخصوصی آن را پودر می‌کنند تا خواصش از جمله کلروفیل‌های پرخاصیت آن از بین نرود. خواص چای ماچا به حدی زیاد است که مصرف مرتب آن می‌تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری کند. جالب است بدانید خوردن یک لیوان از چای ماچا در طول روز می‌تواند انرژی مورد نیاز ۳ تا ۶ ساعت بدن را تامین نماید.

    

کالری و ارزش غذایی چای ماچا

 

اولین موضوعی که معمولا در مورد چای ماچا بررسی می‌شود، ارزش غذایی و کالری این نوشیدنی است. بهتر است بدانید این دمنوش حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که مصرف آن سبب کاهش التهاب بدن، سم‌زدایی و محافظت از سلول‌های بدن در مقابل پیری می‌شود. ماچا حاوی حجم زیادی کافئین است که این میزان حتی از چای سیاه نیز بیشتر بوده و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند شادابی و نشاط را در طول روز برای شما فراهم کند.

 

به طور تقریبی می‌توانیم بگوییم در ۲۲۵گرم از این نوشیدنی، ۲۵ تا ۷۰میلی‌گرم کافئین یافت می‌شود که همین موضوع نشان از بالا بودن کافئین این ماده است. در مورد کالری چای ماچا باید بگوییم که به طور تقریبی یک گرم از این ماده نزدیک به ۳کالری دارد و در صورتی‌که شما در روز بیش از دو فنجان از این چای مصرف کنید، کالری زیادی به بدن شما نمی‌رسد. پس می‌توانیم این دمنوش را یک چای مفید با کالری بسیار کم و ناچیز معرفی کنیم.

 

 

کدخبر: ۵۵۹۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر