کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۸۲
تاریخ خبر:

سرنوشت پیچیده سه زن| شیخه مهره و لطیفه و هیا بنت حسین

سرنوشت پیچیده سه زن| شیخه مهره و لطیفه و هیا بنت حسین

سرنوشت عجیب‌تر و دردناک‌تر لطیفه‌ دختر دیگر ‌ محمدبن‌راشد آل‌مکتوم

هفت صبح| ‌ شیخه مهره، دختر محمدبن‌راشد آل‌مکتوم، حاکم دوبی که سال قبل با مراسم عروسی باشکوهش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، روز چهارشنبه در پستی از «سه‌طلاقه» کردن همسرش خبر داده است. در این پست که با عبارت «همسر عزیز» شروع شده، آمده است که: «چون سرت با دیگران گرم است، بدین وسیله من طلاقمان را اعلام می‌کنم. من تو را طلاق می‌دهم، من تو را طلاق می‌دهم و من تو را طلاق می‌دهم. مراقب خودت باش. همسر سابقت.»

 

این اتفاق درحالی افتاد که فرزند این زوج، دو ماه قبل به‌دنیا آمده بود. معمولا سه‌طلاقه کردن در بین مردان مرسوم است و این کار شیخه مهره، سنت‌شکنی به‌حساب می‌آید. اما این تنها شگفتی در خانواده محمدبن‌راشد آل‌مکتوم نیست. لطیفه، دختر دیگر او سرنوشتی عجیب‌تر و دردناک‌تر دارد. او در مارس ۲۰۱۸، اقدام به فرار از کشور امارات کرد که نهایتا با مساعدت اینترپل به همراه عملیات مشترک بین امارات و هند در آب‌های هندوستان دستگیر شد و به امارات متحده عربی بازگردانده شد.

 

پیش از این گفته می‌شد که او در کاخ، زندانی بوده است و شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کرده. برخی از رسانه‌ها تلاش داشتند تا لطیفه را بیمار بدانند. نشریه معتبر نیویورکر سال قبل در مقاله‌ای با عنوان شاهزاده‌های بازمانده، مقاله‌ای درباره تلاش چهار زن برای فرار از دست حاکم دوبی منتشر کرده بود. در مقاله طولانی، هایدی بلیک برای مجله «نیویورکر» تحت عنوان «شاهدخت‌های بازمانده» که بیش از ۱۸هزار کلمه است، نوشته است که شاهدخت لطیفه، دختر محمدبن‌راشد آل‌مکتوم، حاکم دوبی، سال‌ها برای فرار از شهری که تحت حکومت پدرش بود، برنامه ریزی کرد و لحظه فرار در فوریه ۲۰۱۸ فرا رسید؛

 

او با دوست فنلاندی‌ خود، تینا یوهانن که مربی هنرهای رزمی بود، فرار کرد. براساس ادعای نیویورکر لطیفه در نوجوانی به دلیل سرپیچی از پدرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زمانی که به بلوغ رسید، از خروج از دوبی منع شد و تحت نظر و نگهبانی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، لطیفه اولین دهه عمر خود را بدون اینکه بداند خواهر دارد به پایان رساند. او با چهار برادرش از مادر الجزایری خود بزرگ نشد، زیرا او را زمانی که بچه بود با برادرش برده و به عنوان هدیه به خواهر حاکم که فرزند نداشت، داده بودند.

 

ماجرای هیا بنت حسین، همسر حاکم دوبی هم تنها امارات را با خود درگیر نکرد. از آنجایی که هیا، خواهر ناتنی ملک‌عبدالله دوم، پادشاه اردن است، فرار او از دوبی به لندن همه را به دردسر انداخت. او که سوارکاری با تجربه بود، سال 1398 از دوبی فرار کرد، به آلمان رفت و در نهایت در انگلستان ساکن شد. دادگاه عالی بریتانیا می‌گوید پیش از آنکه هیا از دوبی خارج شود، حاکم دوبی این زن را طلاق داده و هیا تحت ارعاب قرار داشته است. هیا و حاکم دوبی دو فرزند دارند و سال‌ها قبل از این اتفاق، در تصاویری به عنوان زوجی خوشبخت معرفی می‌شدند.

 

کدخبر: ۵۶۳۰۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر