کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۵۰۷
تاریخ خبر:

جنایت اسرائیلی‌ها وارد فاز جدیدی شد + عکس

جنایت اسرائیلی‌ها وارد فاز جدیدی شد + عکس

نیروهای ارتش اسرائیل یک مرد فلسطینی مجروح را به کاپوت خودروی جیپ نظامی خود بستند

خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه ۲۳ ژوئن (۳ تیر) گزارش داد که نیروهای ارتش اسرائیل روز گذشته در جریان عملیات نظامی در شهر جنین در کرانه باختری اشغالی، یک مرد فلسطینی مجروح را به کاپوت خودروی جیپ نظامی خود بسته‌اند. خبرگزاری رویترز فیلمی را که از این اقدام نیروهای اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، تأیید کرده و نوشته است که این تصاویر، مردی به نام مجاهد عزمی از ساکنان فلسطینی شهر جنین را نشان می‌دهد ‌‌در حالیکه مجروح شده به کاپوت خودروی نظامی نیروهای اسرائیل که از میان دو آمبولانس عبور می‌کند، بسته شده است.

جنایت اسرائیل

در همین حال، ارتش اسرائیل نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد ‌ نیروهایش در جریان یک عملیات ضدتروریستی مورد تیراندازی قرار گرفتند و به تبادل آتش پرداختند و سپس یک مرد مظنون را زخمی و دستگیر کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل در ادامه این بیانیه تأیید کرد ‌ نیروهای اسرائیلی پروتکل‌های بین‌المللی را نقض کرده‌اند. خبرگزاری رویترز، به نقل از یک شاهد عینی گزارش داده است که خانواده مجاهد عزمی زمانی که درخواست آمبولانس کردند، نیروهای اسرائیلی این مرد مجروح فلسطینی را به کاپوت خودروی خود بستند و او را بردند.

در همین حال، فرانچسکا آلبانزه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، در واکنش به ویدئویی که نیکولا پروجینی مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه ادینبورگ از این صحنه منتشر کرده بود، در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش اسرائیل از این مرد فلسطینی مجروح به عنوان «سپر انسانی» استفاده کرده است. فرانچسکا آلبانزه در ادامه نوشت: «این واقعا حیرت‌آور است که اسرائیل اینگونه توانسته است قوانین بین‌المللی را به معنای واقعی کلمه زیر پا بگذارد.» او با استفاده از هشتگ «سپر انسانی»، در ادامه تأکید کرد: «خشونت‌ها در کرانه باختری نیز تشدید شده است.» ‌

 

منبع: آسوشیتدپرس
کدخبر: ۵۶۱۵۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر