کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۳۲۳
تاریخ خبر:

کلنگی‌های محبوب!

کلنگی‌های محبوب!

بررسی قیمت خانه‌های قدیمی قابل سکونت در مناطق مختلف تهران

هفت صبح| مهاجرت معکوس همیشه از شهر به روستا اتفاق نمی‌افتد، گاهی انتقال معکوس هم رخ می‌دهد، یعنی بعضی‌‌ها دوست دارند به جای اینکه در آپارتمان زندگی کنند، همان پول خرید خانه نوساز را بدهند و یک ملک قدیمی کلنگی قابل سکونت بخرند، که هم حیاط دارد و هم صفا. شاید برای همین هم هست که در فروردین‌ماه گذشته در بین هزار و 508 واحد فروخته‌شده، حدود 370ملک آن بالای 20سال عمر داشته. در حالی‌که، در این ماه فقط 454واحد نوساز فروخته شده.

 

البته اینکه اولین ماه سال بوده و نصف ماه هم تعطیلات عید بوده و خیلی نمی‌توان روی آمار و ارقام این ماه حساب کرد، درست است؛ اما نکته مهم، اختلاف کم واحدهای کلنگی با آپارتمان‌های نوساز است. از این موضوع هم نباید غافل شد که بعضی از این خانه‌ها را بساز‌بفروش‌ها می‌خرند و می‌کوبند و بسته به مساحت ملک، آپارتمان و برج می‌سازند و ممکن است همین افراد آمار را بالا برده باشند. اما همه 370ملک کلنگی فروخته‌شده را که بسازوبفروش‌ها نخریده‌اند؛ شاید خریداران اهل‌دل هم در این آمار نقش داشته‌اند. همان کسانی‌که دوست دارند برای خود، یک خانه یک طبقه با تراس و حیاط و حوض و باغچه پر از گل داشته باشند. اما با همه این توضیحات، مظنه خانه‌های کلنگی قابل سکونت یعنی آن فایل‌هایی که صاحب ملک تاکید کرده، تازه بازسازی شده و به برج‌ساز نمی‌فروشد، چقدر است؟

 

   

جنوب شهر از چهار میلیارد و 500 هزار تومان تا 65 میلیارد تومان

 

در جنوب شهر تهران یعنی در منطقه 19 و شهرک احمدیه، می توانید با 4میلیارد و 500میلیون تومان یک خانه کلنگی 90متری بخرید. این ملک دو طبقه است و هر طبقه یک اتاق خواب دارد. این واحد مسکونی دو بر است و درها در دو کوچه بالا و پایین باز می‌شود. حیاط نقلی دارد و کنار باغچه کوچکش، می‌توانید ماشین خود را پارک کنید. صاحب ملک تاکید کرده همه انشعابات وصل است و دیوارهای خانه تازه رنگ شده اما خریدار برای سکونت، باید دستی روی در و دیوار آشپزخانه و به‌خصوص کابینت‌های فلزی بکشد. با این اوصاف قیمتی که صاحب ملک تعیین کرده برای هر متر مربع 50میلیون تومان است. اگر 11 میلیارد و 300میلیون تومان بودجه داشته باشید، می‌توانید یک ملک کلنگی 113متری در خیابان هاشمی بخرید که به گفته صاحبخانه، با این که ملک کلنگی است و سن و سال دارد، اما با یک بازسازی کم‌خرج، قابل‌سکونت است. این ملک، دوطبقه مسکونی روی زیر زمین به شکل مجزا با بر 9 متری است. این خانه کلنگی حیاط و زیرزمین هم دارد و به دلیل اینکه هر طبقه مجزاست،‌ می‌توانید بعد از تعمیرات یکی از واحدها را اجاره بدهید. در بین فایل‌های خانه‌های کلنگی قابل سکونت، یک ملک دوطبقه و نصفی موجود است. کل متراژ این واحد مسکونی 120متر است که صاحب ملک برای هر متر مربع آن، قیمت 125میلیون تومان را در نظر گرفته. یعنی اگر 15میلیارد تومان داشته باشید به گفته صاحب ملک می‌توانید یک ساختمان دو طبقه و نصفی در افسریه خریداری کنید. صاحب ملک تاکید کرده این ملک 20سال پیش ساخته و چند بار، بازسازی شده به همین دلیل بعد از خرید خیلی سریع می‌توانید به خانه جدید بروید.

 

با بودجه 36میلیارد تومانی می‌توانید، یک خانه کلنگی با امکانات ویژه بخرید. یعنی یک خانه که بر خیابان اصلی است، 13 متر بر دارد و دو باب مغازه هم زیر خانه کلنگی با هم فروخته می‌شود. این طور که صاحب ملک توضیح داده؛ این خانه کلنگی 248متری دو باب مغازه و یک زیرزمین تجاری 112متری با در ورودی جدا دارد. این ملک تخلیه و دارای پایانکار و صورت مجلس تفکیکی و آماده محضر است. این ملک در خیابان دامپزشکی- تقاطع خوش واقع شده و قیمت هر متر مربع آن 145میلیون و 161هزار تومان است.

 

در منطقه 22 و در محله هوانیروز خانه کلنگی 208متری با قیمت 34میلیارد و 500میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت هر متر مربع این ملک 165میلیون و 865هزار تومن اعلام شده است. صاحب ملک در توضیحات خانه‌ای که برای فروش گذاشته، نوشته سند تک‌برگ آماده و ملک، قابل سکونت است. همچنین این واحد مسکونی، موقعیت و دسترسی عالی به خیابان اصلی امیرکبیر دارد.

 

بعضی از خانه‌های کلنگی جنوب شهر یک باب مغازه هم دارند. مثل همین ملک 202متری در نازی آباد که بر 10متری دارد به اضافه یک مغازه 48متری. با اینکه متوسط قیمت آپارتمان در این منطقه نزدیک 50میلیون تومان است،‌ اما صاحب‌خانه برای هر متر مربع این ملک کلنگی، قیمت 321میلیون تومان را تعیین کرده تا قیمت کل این خانه کلنگی به 65میلیارد تومان برسد.

 

 

غرب از 25 تا 80 میلیارد تومان

 

برای خرید یک خانه کلنگی قابل سکونت در غرب تهران، حداقل باید 25میلیارد تومان بودجه داشته باشید. با 25میلیارد تومان می‌توانید یک ملک 200متری بخرید، که با اینکه اسمش کلنگی است و بالای 20سال از عمرش می‌گذرد، اما کلید نخورده و کسی تاکنون ساکن این ساختمان نشده. این ملک سه طبقه دربست است که سه طبقه یک جا فروخته می‌شود. حیاط دارد، کف سنگ است و پرده و لوستر هم نصب شده. هر متر مربع این ملک در دهکده المپیک با قیمت 125میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

در سعادت آباد که اتفاقا، محله محبوب منطقه پنج و غرب تهران است، یک ملک کلنگی مناسب سکونت 210متری را می‌توانید با قیمت 73میلیارد تومان بخرید. این ملک، 270متر بنای مفید در دو طبقه دارد و بر آن حدود 10متر است. قیمت هر متر مربع این خانه کلنگی نیز حدود 347میلیون تومان پیشنهاد شده. اگر سری به فایل‌های خانه‌های نوساز این منطقه بزنید، قیمت آپارتمان یک سال و دو سال ساخت بین 180میلیون تومان تا 220میلیون تومان است.

 

در بلوار دریا سعادت آباد نیز یک خانه کلنگی برای فروش گذاشته شده که اگر 75میلیارد تومان داشته باشید، می‌توانید آن را خریداری کنید. این ملک، 195متر با 100متر بنا در یک طبقه است. حیاط بزرگی دارد و گذر آن، 12متری است با بر 10متری شمالی. هر متر مربع این ملک، 384میلیون تومان قیمت دارد. صاحب ملک تاکید کرده فروشنده است و با خریدار سر قیمت کنار می‌آید.

 

پونک یکی از محله‌های پرطرفدار غرب تهران است که حالا بیشتر ملک‌های کلنگی آن تبدیل به آپارتمان‌های چند طبقه شده،‌ اما اگر در بین فایل‌های موجود برای فروش بگردید، می‌توانید خانه ویلایی و کلنگی پیدا کنید. مثلا یک ملک 280متری یک طبقه با حیاط بزرگ و باغچه و زیرزمین متری 285میلیون تومان و با قیمت کل 80میلیارد تومان به‌فروش می‌رسد. صاحب ملک تاکید کرده سال 1402 خانه را بازسازی کرده و خریدار بعد از خرید ملک می‌تواند اسباب‌کشی کند.

 

 

مرکز شهر از 16 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 101 میلیارد تومان

 

مرکز شهر همیشه محبوب است. با اینکه بیشتر خیابان‌های مرکز شهر در محدوده طرح ترافیک است، اما خانه‌های قدیمی محله‌های مرکز پایتخت، طرفداران زیادی دارد. با این اوصاف بررسی فایل‌های ملکی کلنگی که برای فروش گذاشته شده نشان می‌دهد ارزان‌ترین خانه دراین منطقه زیر 17میلیارد تومان قیمت دارد. یعنی اگر حدود 16میلیارد و 500میلیون تومان بودجه داشته باشید، می‌توانید در محله بهار شمالی یک ملک 143متری بخرید. صاحب ملک برای هر متر مربع قیمت 115میلیون و 384هزار تومان را پیشنهاد داده. این ملک دو طبقه 70متری دارد که هر کدام از طبقات مستقل و دارای یک اتاق خواب است. زیرزمین 40متری این خانه کلنگی نیز بازسازی شده و قابل‌سکونت است. ملک تخلیه و آماده تحویل و سند تک برگ نیز آماده است.

 

با بودجه حدود 25میلیارد تومانی می‌توانید صاحب یک ملک کلنگی 162متری در خیابان پلیس شوید. قیمت هر متر مربع این خانه 151میلیون تومان تعیین شده و بر ملک حدود شش‌ونیم متر است. این ملک دو طبقه قابل سکونت دارد و صاحبخانه تاکید کرده اگر کم جمعیت هستید، می‌توانید یکی از طبقات را اجاره بدهید.

 

در بین خانه‌های کلنگی در مرکز شهر یک ملک 200متری در خیابان نجات الهی، با قیمت 33میلیارد تومان به‌فروش می‌رسد، یعنی قیمت هر متر مربع آن، 165میلیون تومان است. این ملک جنوبی است و 300متر بنای دوبلکس کلنگی اما قابل سکونت دارد.

 

در خیابان سهروردی شمالی، نزدیک به سید خندان، یک ملک کلنگی با قیمت 55میلیارد و 120میلیون تومان فروخته می‌شود. این خانه 212متر است، حیاط و بالکن دارد و قابل سکونت است. صاحبخانه توضیح داده ملک ارثی نیست؛ تک مالک است و اگر می‌توانید برای هر متر مربع 260میلیون تومان بپردازید، می‌توانید صاحب این خانه قدیمی اما با صفا شوید.

 

صاحبخانه در توضیحات این ملک فقط نوشته: اکازیون. ملکی کلنگی و 210متری با 7متر بر جنوبی. این ملک چهار طبقه تک واحدی دارد که متراژ هر کدام از آنها 110متر و دو خوابه است. یعنی چهار واحد 110متری با قیمت 65میلیارد تومان به صورت یکجا فروخته می‌شود. مالک توضیح داده هر 4واحد تمیز و قابل سکونت است و هر متر مربع آن نیز حدود 309میلیون و 520هزار تومان قیمت دارد.

 

در ستارخان هم می‌توانید یک ملک کلنگی بخرید. این خانه 350متر است و بر 12متری دارد. به گفته مالک، اگر دستی روی در و دیوار و آشپزخانه بکشید، قابل‌سکونت است و نیاز نیست از نو بکوبید و دوباره بسازید. به هرحال، اگر 101میلیارد تومان داشته باشید، می‌توانید با صاحب ملک پای میز معامله بنشینید.

 

 

شمال شهر از 70 تا 412 میلیارد تومان

 

قیمت خانه‌های کلنگی در شمال شهر یعنی از ونک به بالا سربه فلک می‌کشد. البته متراژ بیشتر فایل‌های ملک‌های کلنگی که برای فروش گذاشته شده، بالای 200متر است. با این اوصاف، کف قیمت این خانه‌ها در شمال شهر از 70میلیارد تومان شروع می‌شود. مثلا صاحب یک ملک کلنگی در ولنجک، خانه 200متری خود را با قیمت متری 350میلیون تومان می‌فروشد. این ملک بازسازی شده و قابل سکونت است و به گقته صاحبخانه حیاط باصفایی هم دارد. سند این ملک، تک برگ است و صاحبخانه تاکید کرده ملک تخلیه شده و خیلی زود می‌توانید بعد از توافق اسباب کشی کنید.

 

400متر ملک کلنگی در میرداماد را می‌توانید با قیمت 120میلیارد تومان خریداری کنید. این ملک کلنگی، دونبش و جنوبی و قابل سکونت است. حیاط برای پارک دو ماشین جا دارد و روی تراس بزرگ و قابل چیدمان آن نیز می‌توانید حساب کنید. حیاط این ملک یک استخر قدیمی هم دارد که می‌توانید آن را بازسازی کنید.

 

با 152میلیارد تومان می‌توانید یک ملک کلنگی 635متری در الهیه بخرید. قیمت هر متر مربع این ملک 239میلیون تومان است. مالک توضیح داده بر این ملک 13متر است و گذر 10متری دنج مشجر و بن‌بست دارد. ملک جنوبی است و سند شخصی و تک برگ آماده انتقال دارد.

 

410متر ملک کلنگی دو نبش در قلب ونک را می‌توانید با قیمت 254میلیارد و 200میلیون تومان خریداری کنید. این ملک دو نبش است و 550متر بنای بازسازی‌شده و قابل‌سکونت دارد. 8پارکینگ دارد و گذر آن 20متری است. قیمت هر متر مربع این خانه در ونک، 620میلیون تومان پیشنهاد شده است.

 

اگر 412 میلیارد تومان بودجه داشته باشید، می توانید یک ملک 750متری در خیابان فرشته تهران خریداری کنید. قیمت هر متر مربع این ملک، 550میلیون تومان است. این خانه کلنگی میراثی نیست و تک مالک است و سند تک برگ دارد. بنای 400متری، تازه بازسازی شده و قابل‌سکونت است. مالک تاکید کرده فروشنده واقعی است و به خریدار واقعی تخفیف هم می‌دهد.

 

کدخبر: ۵۵۹۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر