کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۱۵
تاریخ خبر:

راهنمای دریافت وام با سهام عدالت

راهنمای دریافت وام با سهام عدالت

پاسخ به 8سوال درمورد یک وام کمتر شناخته‌شده

هفت صبح| طرح کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت به شما کمک می‌کند تا سقف 60درصد از ارزش سهام عدالت خود را، به ‌عنوان وام دریافت کنید. البته این مبلغ به‌صورت نقدی پرداخت نمی‌شود، بلکه شما یک کارت اعتباری در دست خواهید داشت و با مراجعه به برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، می‌توانید به میزانی که وام برایتان در دسترس قرار گرفته، خرید کنید. روز یکشنبه، جزئیات دقیق‌تری در مورد اینکه برای دریافت وام یا همان کارت اعتباری با استفاده از سهام عدالت، باید چه مراحلی را طی کرد، منتشر شد. ما اینجا به 8سوال درمورد طرح کارت اعتباری دارندگان سهام عدالت پاسخ داده‌ایم:

 

وام سهام عدالت به چه شکلی پرداخت می‌شود؟

 

این تسهیلات در قالب یک کارت اعتباری به متقاضیان پرداخت خواهد شد. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه نگهداری این سهام و کاهش فشار فروش در بازار است.

 

چه کسانی می‌توانند کارت اعتباری مخصوص دارندگان سهام عدالت را دریافت کنند؟

 

نکته اول این است که همه افرادی که دارای سهام عدالت هستند، می‌توانند از چنین تسلیهاتی استفاده کنند. البته در ابتدا باید، احراز هویت افراد توسط سامانه سجام انجام شود که این فرآیند به‌صورت حضوری و غیرحضوری قابل انجام است. یکی از مهم‌ترین شروطی که باید بدانید، این است که برای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت افراد باید دارای سهام عدالت، با ارزش یک میلیون تومان یا 500هزار تومان باشند. در صورتی‌که از یکی از مراجع قضایی، حکمی صادر شده باشد که سهام عدالت فرد متقاضی وام، توقیف شده، امکان دریافت وام سهام عدالت، برای متقاضی، وجود ندارد.

 

متقاضیانی که اقدام به آزادسازی سهام عدالت کرده‌اند و متقاضی دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1403 هستند، باید در نظر داشته باشند که حتی اگر یک سهم از سهام خود را فروخته باشند، نمی‌توانند این وام را دریافت کنند. افرادی که قصد دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت را دارند، می‌بایست حتما در بانکی که قرار است که وام را از آن جا دریافت کنند، حساب داشته باشند. از شرایط دریافت این وام، می‌توان به داشتن کارت ملی هوشمند اشاره کرد. در واقع شناسنامه و کارت ملی از جمله مدارک لازم، برای دریافت این وام هستند.

 

نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت به چه شکل است؟

 

نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1403، به 2روش حضوری، با مراجعه به شعب بانک‌های عامل و غیرحضوری، از طریق اپلیکیشن‌های ایوا، بله و شصت، امکان‌پذیر است.

 

 

کارت اعتباری وام سهام عدالت به چه کاری می‌آید؟

 

مشمولان سهام عدالت، می‌توانند با دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت و مبلغ وامی که به آنان، اختصاص داده می‌شود، کالاهای مختلف را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک‌های نماینده ارائه تسهیلات سهام عدالت، بخرند.

    

مبلغ وام سهام عدالت چقدر است؟

 

هر یک از دارندگان این سهام می‌توانند تا 50درصد از ارزش سهامشان را به‌صورت وام دریافت کرده و با در‌دست‌ داشتن کار اعتباری مخصوص، خرید‌هایشان را از مراکز مختلف انجام دهند. ظاهرا، این وام بنا به میزان سبد سهام عدالتی که هر فرد دارد، 5 یا 10میلیون تومانی است.

    

اقساط وام سهام عدالت چگونه محاسبه می‌شود؟

 

سهامدارانی که وام ۱۰میلیون تومانی دریافت می‌کنند ماهیانه، ۳۶۲ هزار تومان و کسانی‌که وام 5میلیون تومانی می‌گیرند باید ۱۸۱هزار تومان در هر ماه بابت قسط پرداخت کنند. زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات سهام عدالت، 3سال است و در صورتی که متقاضیان طی یک ماه، اقساط تسهیلات دریافت شده را بازپرداخت کنند، سود به آن تعلق نخواهد گرفت. در صورت عدم‌بازگشت پول پس از گذشت یک ماه، بازپرداخت تسهیلات 3ساله در نظر گرفته می‌شود و کارمزد آن متفاوت است.

    

نحوه ثبت‌نام وام سهام عدالت به چه شکل است؟

 

برای دریافت این تسهیلات که در قالب یک کارت اعتباری به متقاضی پرداخت خواهد شد، پس از احراز هویت از طریق سامانه سجام، می‌توانید با ورود به اپلیکیشن‌هایی مثل ایوا، بله و شصت و ثبت اطلاعات خود، مراحل لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را سپری کنید. کاربر باید در ابتدا امضای دیجیتال خود را تعریف کند. در این حالت، کاربر سهام عدالت خود را وثیقه قرار می‌دهد و به کمک آن می‌تواند با توجه به ارزش روز سهام، مبلغی وام به صورت کارت اعتباری دریافت کند. کارت اعتباری دریافتی در فروشگاه‌های وین مارکت، افق کوروش و رفاه، قابل مصرف است. برای استفاده از این سرویس باید اطلاعات هویتی صاحب کارت یا همان حساب بانک مبدا با مالک سیم کارت یکسان باشد.

    

صدور کارت اعتباری وام سهام عدالت چقدر زمان می‌برد؟

 

پس از تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات سامانه ایوا و دیگر سامانه‌های مرتبط، کارت اعتباری دیجیتالی ظرف مدت دو تا سه روز صادر می‌شود و پس از آن دارندگان کارت می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ با کارت اعتباری، خرید خود را انجام دهند.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر