کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۸۰
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، حمام لامین یامال توسط مسی، ‌‌اعتصاب سامسونگی‌ها و...

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، حمام لامین یامال توسط مسی،  ‌‌اعتصاب سامسونگی‌ها و...

‌همبازی شدن لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در اینتر میامی و 104 سالگی سالاد سزار

هفت صبح| روز دویست و هفتاد و هفتم جنگ غزه؛ این جنایت وارد دهمین ماه خود شد؛ نیروهای اسرائیلی بامداد دوشنبه هشتم ژوییه (هجدهم تیر) پس از بمباران شهر غزه، تانک‌ها را از جهات مختلف به سمت آن منطقه روانه کردند و عملیاتی را اجرا کردند که به گفته ساکنان، یکی از شدیدترین حملات پس از هفتم اکتبر به‌شمار می‌رود. به گزارش رویترز، منابع مستقر در غزه می‌گویند در تازه‌ترین حمله اسرائیل، چندین ساختمان چند طبقه ویران شد و ده‌ها نفر کشته شدند.

عکس1

با این حال به دلیل حملات مداوم در «دراج طوفاح» در شرق و همچنین مناطقی در غرب‌، تیم‌های امدادرسانی و اورژانس نتوانستند به مصدومان و کشته‌شدگان دسترسی پیدا کنند. تانک‌های اسرائیلی تاکنون در برخی مناطق تل‌الحوا و صبرا مستقر شده بودند‌ اما به عمق مناطق دیگری که ساکنان می‌گویند در طول شب تا ساعات اولیه صبح بمباران شده‌اند، پیشروی نکرده بودند.

 

همزمان با ورود به دهمین ماه جنگ در غزه، ساکنان این منطقه می‌گویند ‌ تازه‌ترین حمله اسرائیل و پیشروی تانک‌ها از دست‌کم سه جهت هزاران نفر را مجبور کرد تا به دنبال سرپناهی امن‌تر خانه‌هایشان را ترک کنند.  مقام‌های بهداشتی‌درمانی فلسطینی هم گفتند که در پی این حملات، پزشکان بیمارستان الاهلی عرب در شهر غزه ناچار شدند بیماران را به بیمارستان اندونزیایی در شمال نوار غزه که مجهز نشده است، منتقل کنند. حمله جدید اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای مصر، قطر و ایالات متحده تلاش‌هایشان را به منظور میانجی‌گری برای توافق آتش‌بس بین بنیامین نتانیاهو و گروه شبه‌نظامی حماس افزایش داده‌اند.

 

پس از آنکه حماس بخش مهمی از پیشنهاد آتش‌بس آمریکا را پذیرفت، ساکنان غزه به توقف درگیری‌ها امیدوار شدند و یکی از مقام‌های تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی هم گفت که برای توافق «شانس واقعی» وجود دارد. حتی حماس این خواسته را که اسرائیل قبل از امضای توافقنامه ابتدا به آتش‌بس دائمی متعهد شود، کنار گذاشت. یک منبع حماس روز شنبه به رویترز گفت این گروه می‌پذیرد در طول مرحله اول که شش هفته‌ خواهد بود، درباره آتش‌بس دائمی مذاکره شود.

 

در پیشنهاد جدید، میانجی‌ها آتش‌بس موقت، ارسال کمک‌های بشردوستانه و خروج نیروهای اسرائیلی را تا وقتی که مذاکرات غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه داشته باشد، تضمین می‌کنند. برخی منابع مطلع اعلام کردند که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز چهارشنبه در دوحه با نخست‌وزیر قطر و روسای اطلاعات اسرائیل و مصر دیدار خواهد کرد. (گتی ایمیجز)

 

 

پرچم عالی اباعبدالله الحسین در شب یکم محرم‌الحرام بر‌فراز گنبد حرم مطهر امیرالمومنین در نجف برافراشته شد. (میدل ایست‌نیوز)

عکس2

 

 

سالاد سزار، سالاد محبوب رستوران‌ها و کافه‌های اقصی نقاط جهان ۱۰۴ ساله شد. این سالاد اولین بار در رستورانی در مکزیک ابداع شد و سرآشپز ایتالیایی که این سالاد را ابداع کرد، «سزار کاردینی» نام داشت. (گتی ایمیجز)

عکس3

 

در روزهای اخیر، تصویری تاریخی از لیونل مسی، اسطوره فوتبال آرژانتین و لامین یامال، ستاره جوان بارسلونا، در فضای مجازی منتشر شده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این عکس که مربوط به سال ۲۰۰۷ است، مسی ۲۰ ساله را در کنار یامال ۵ ماهه نشان می‌دهد. (اینستاگرام)

عکس4

 

اتحادیه کارگران سامسونگ، بزرگ‌ترین تشکل کارگری کره‌جنوبی، از روز دوشنبه ۱۸ تیر اعتصابی را با مطالبه افزایش دستمزد و اضافه شدن یک روز به تعطیلات سالانه آغاز کرد. این دومین اعتصاب سراسری کارگران سامسونگ در یک ماه اخیر است. به گزارش رویترز با وجود عضویت ۳۰ هزار کارگر در این اتحادیه، خودکار بودن بخش عمده خط تولید سامسونگ امکان تاثیرگذاری حرکت‌های اعتراضی از این دست را نمی‌دهد. مدیریت این غول تولید محصولات الکترونیکی جهان ماه گذشته و پس از اعتصاب اول، اعلام کرده بود که دست کشیدن کارگران از کار، هیچ تاثیری بر تولید نداشته است. (گتی ایمیجز)

عکس5

 

خورخه مندس، مدیر برنامه مشهور دنیای فوتبال، اظهارات قابل‌توجهی را درباره همبازی شدن لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مطرح کرد. رونالدوی ۳۹ و لیونل مسی ۳۷ ساله، برای دو دهه برترین بازیکنان تاریخ فوتبال بوده‌اند. به همین دلیل هم در شبکه‌های اجتماعی بارها هواداران فوتبال به این فکر کرده‌اند که رؤیایی خواهد شد اگر هر دو در یک تیم بازی کنند. خورخه مندز، مدیر برنامه رونالدو، بر این باور است که پیوستن احتمالی رونالدو به اینتر میامی، پایان «ایده‌آلی» برای این دو ستاره خواهد بود، چرا‌که آنها می‌توانند «دوران بازی خود را با هم به پایان برسانند.» (گتی ایمیجز)

عکس6

 

کدخبر: ۵۶۲۴۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر