کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۰۸
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، گربه شایسته عراق و بوگاتی همسر ولودیمیر زلنسکی

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، گربه شایسته عراق و بوگاتی همسر ولودیمیر زلنسکی

روز دویست و هفتاد‌ و چهارم جنگ غزه، بوگاتی توربیون سوپر اسپورت اولنا زلنسکا همسر ولودیمیر زلنسکی

هفت صبح|  روز دویست و هفتاد‌ و چهارم جنگ غزه؛ قوت گرفتن احتمال آتش‌بس؛ برخی رسانه‌ها روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه از پیشنهاد تازه حماس برای برقراری آتش‌بس و تبادل گروگان‌ها خبر دادند؛ یک مقام اسرائیلی هم گفت این پیشنهاد مسیر را برای حرکت به سمت یک توافق هموار می‌کند. براساس گزارش‌ها، پیشنهاد تازه حماس، طرفین را به توافق در مورد بندهای ۸ و ۱۴ پیشنهادی اسرائیل که توسط رئیس جمهوری ایالات متحده ارائه شده است، نزدیک می‌کند.

photo_2024-07-05_19-05-44

این دو بند مربوط به مذاکرات بین اسرائیل و حماس و پیشنهاد آتش‌بس و تبادل چند مرحله‌ای گروگان‌ها و اختلاف‌نظر آنجاست که گفته می‌شود اسرائیل به دنبال آن بوده تا این دو بند را به اندازه کافی مبهم نگه دارد تا در صورت تمایل بتواند جنگ علیه حماس در غزه را از سر بگیرد، در حالی که حماس می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اسرائیل نمی‌تواند پس از موافقت طرفین، جنگ را از سر بگیرد. وب‌سایت خبری اکسیوس هم به نقل از یکی دیگر از مقامات بلندپایه اسرائیل گزارش داد که اگر دولت اسرائیل به تیم مذاکره‌کننده تحت رهبری موساد اجازه ورود به چنین مذاکراتی را بدهد، به احتمال فراوان طرفین تا چند هفته دیگر به توافق دست خواهند یافت.

 

همزمان گروه شبه‌نظامی حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه، رهبر این گروه، سیزدهم تیرماه برای دستیابی به توافق پایان دادن به جنگ در غزه با میانجی‌های قطری و مصری تماس گرفته است. براساس اعلام حماس، رویکرد تازه این گروه و رهبرانش به مذاکرات جاری و پیشنهاد آتش‌بس «مثبت» بوده و در این زمینه با مقامات ترکیه هم صحبت شده است. حماس پیشتر در واکنش به طرح صلح ارائه شده توسط رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار خروج کامل اسرائیل از نوار غزه و توقف کامل نبرد شده بود، پیشنهادی که مورد قبول اسرائیل واقع نشد. (آسوشیتدپرس)

 

 

ژنرال جنی کاریگنان فرماندهی نیروهای کانادا در عراق و افغانستان را بر‌عهده داشت و حال قرار است در مقام رئیس کل ارتش به خدمت ادامه دهد؛ آن هم به عنوان نخستین زن در تاریخ کانادا که به این سمت منصوب شده است. (پیکچر آلیانس)

عکس 2

شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق شاهد مسابقه‌ای برای گربه شایسته عراق در سال ۲۰۲۴ از میان ۴۰۰ گربه از سراسر منطقه کردستان بود. مسابقه گربه شایسته عراق توسط بیمارستان «رویال» اقلیم کردستان عراق و در استان سلیمانیه برگزار شد. در این جشنواره که زیر نظر بیمارستان «رویال» برگزار شد، ۴۰۰ گربه در مسابقه زیبایی شرکت کردند و ساکنان و گردشگران به این مسابقه علاقه نشان دادند. مسابقه گربه شایسته عراق با هدف برجسته کردن اهمیت مراقبت از حیوانات خانگی برگزار شد و گربه‌ای به نام «سوسو» از بین ۴۰۰ گربه شرکت‌کننده به عنوان زیباترین گربه انتخاب شد. (میدل ایست‌نیوز)

عکس 3

 

یک رسانه‌ فرانسوی گزارش داد که اولنا زلنسکا، همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ظاهراً یک بوگاتی توربیون سوپر اسپورت را به قیمت 4/5میلیون یورو خریداری کرده است. اولنا زلنسکا همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با خرید یک خودروی لوکس، اتهامات فساد مالی علیه این زوج را وارد فاز جدیدی کرده است. (اینستاگرام)

عکس 4

 

جولیا رابرتس بیست‌و‌دومین سالگرد ازدواجش را با دنی مدر جشن گرفت.  این بازیگر برنده اسکار در پستی محبت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی از همسر و «تکیه‌گاه» خانواده‌اش قدردانی کرد. آمریکایی‌ها در سراسر کشور روز استقلال را جشن می‌گیرند اما روز چهارم جولای برای جولیا رابرتس جشنِ خصوصی‌تری است. خانم رابرتس در اینستاگرام عکسی از خودشان را با عنوان «بیست‌و‌دو سال» منتشر کرد و یک ایموجی پرچم آمریکا و چند قلب در زیر آن گذاشت. (گتی ایمیجز)

عکس 5

 

نمایشگاه جدیدی به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تولید عروسک مشهور باربی در موزه طراحی لندن در روز جمعه ۱۵ تیرماه به مدت هفت ماه افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه ۲۵۰ شی از دنیای باربی، از جمله ۱۸۰عروسک عرضه شده در طی هفت دهه را ارائه می‌دهد و کن و دیگر «دوستان» باربی هم در این نمایشگاه دیده ‌می‌شوند.

عکس 6

اقلام کلیدی نمایشگاه عبارتند از یک باربی اصیل ۱۹۵۹ با لباس شنا راه‌راه سیاه و سفید، یک نمونه اولیه باربی سخنگو ساخت سال ۱۹۶۸ برگرفته از آرشیوهای شرکت ماتل، باربی «هلو و خامه» ‌دهه هشتاد میلادی و باربی فضانوردی که شبیه ‌ اولین کاپیتان زن ایستگاه بین‌المللی فضایی، سامانتا کریستوفورِتی، ساخته شد. این فضانورد باربی شبیه ‌ خود را در سال ۲۰۲۲ در طول ماموریت ۱۷۰ روزه با خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد و این عروسک پیشتر هرگز به نمایش درنیامده بود.

 

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند باربی «دختر موج‌سوار» تولید سال ۱۹۷۱، باربی پیشگام «از روز تا شب» که در سال ۱۹۸۵ برای نشان دادن تغییرهای اساسی محل کار برای زنان در دهه ۱۹۸۰ طراحی شد و باربی «کاملا مو» تولید ۱۹۹۲ که تاکنون پرفروش‌ترین مدل این عروسک بوده است‌ را از نزدیک ببینند. از آنجایی که آماده‌سازی این نمایشگاه ۵ سال طول کشید، گوشه کوچکی به فیلم «باربی» محصول ۲۰۲۳، به کارگردانی گرتا گرویگ نیز اختصاص یافته است. (آسوشیتدپرس)

 

کدخبر: ۵۶۲۳۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر