کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۱۸
تاریخ خبر:

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، حراج مدال ‌‌جام‌جهانی پله و...

عکس‌های داغ ۲۴ ساعت گذشته| جنگ غزه، حراج مدال ‌‌جام‌جهانی پله و...

روز دویست و شصت و هشتم جنگ غزه، برچسب «فرهنگی-تاریخی» خانه مرلین مونرو و...

هفت صبح| ‌ روز دویست و شصت و هشتم جنگ غزه؛ آمریکا‌ بیش از 10 هزار بمب بسیار مخرب و هزاران موشک «هل‌فایر» به اسرائیل تحویل داده است. دو مقام آمریکایی مطلع از فهرست به‌روز شده محموله‌های تسلیحاتی ارسالی آمریکا به اسرائیل به ‌ رویترز گفته‌اند که دولت بایدن تعداد زیادی مهمات از جمله بیش از ۱۰ هزار بمب ۲ هزار پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) بسیار مخرب و هزاران موشک «هل‌فایر» به اسرائیل ارسال کرده است.

1

بر اساس این اطلاعات، از آغاز جنگ غزه در مهرماه گذشته تا روزهای اخیر، آمریکا دست‌کم ۱۴ هزار بمب ۲ هزار پوندی «ام‌کِی-۸۴» و ۶ هزار و 500 بمب ۵۰۰ پوندی (۲۲۷ کیلوگرمی)، سه هزار موشک هوا به زمین هدایت‌شونده دقیق هل‌فایر و دیگر مهمات را در اختیار اسرائیل قرار داده است. هرچند این مقامات زمان تحویل محموله‌ها را اعلام نکردند ولی به نظر می‌رسد ‌ به‌رغم درخواست‌های بین‌المللی برای محدود کردن عرضه تسلیحات و تصمیم اخیر دولت بایدن برای توقف ارسال بمب‌های قدرتمند به اسرائیل، کاهش قابل‌توجهی در حمایت نظامی آمریکا از این کشور ایجاد نشده است.

 

کارشناسان می‌گویند محتویات محموله‌ها با آنچه اسرائیل برای تکمیل منابع مورد نیاز خود در این عملیات نظامی هشت ماهه در غزه می‌خواهد مطابقت دارد. یکی از مقامات آمریکایی گفته است ‌ این محموله‌ها بخشی از فهرست بزرگتری از تسلیحات است که از زمان آغاز درگیری در غزه به اسرائیل ارسال شده است. این ارقام به‌روز شده، گسترده‌ترین آمار مهمات ارسال شده از آمریکا به اسرائیل از زمان آغاز جنگ در غزه است. یک مقام ارشد دولت بایدن روز چهارشنبه، ششم تیرماه به خبرنگاران گفت ‌ واشنگتن از آغاز جنگ،5/6 میلیارد دلار کمک امنیتی به اسرائیل فرستاده ‌ است.

 

این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرده در صورت بروز جنگ بین اسرائیل و لبنان، خود را موظف به حمایت از اسرائیل می‌داند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باید منتظر ارسال محموله‌های تسلیحاتی آمریکایی بیشتر به رژیم جنایتکار اسرائیل باشیم. به همین دلیل است که معترضان به این نسل‌کشی و حامیان مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین، علاوه بر مقامات و ارتش خونخوار اسرائیل، دولت آمریکا را نیز شریک این جنایت می‌دانند. (گتی ایمیجز)

 

 

چین از کشورهای پیشگام در فرهنگ دوچرخه‌سواری است و مردم این کشور ‌ از خاستگاه طبقاتی خود برای امور روزانه‌شان از دوچرخه‌ برای حمل و نقل استفاده می‌کنند. جمع‌آوری این دوچرخه‌ها با موتور سه‌چرخی که چندان مترقی و به روز نیست، نظر کاربران فضای اجتماعی را به خود جلب کرده است. (پیکچرز آلیانس)

2

 

حتی آبگرفتگی هم نمی‌تواند به سدی در برابر عشاق موسیقی بدل شود و علاقه‌مندان این هنر برای شرکت در فستیوال «سایت‌ساید» در ورتمبرگ، واقع در جنوب غربی آلمان پس از بارش باران شدید و بالا آمدن آب، چادرهای‌شان را ترک نکردند. (پیکچرز آلیانس)

3

 

افسران پلیس و پرسنل امنیتی برای محافظت از پارلمان کنیا در خلال اعتراض به افزایش مالیات و لایحه جنجالی مالی، موضع گرفته‌اند و هنگامی که معترضان قصد داشتند به ساختمان حمله کنند، به سوی آنها آتش گشودند. این اعتراضات تا کنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته و به خشونت کشیده شده است. (گتی ایمیجز)

4

 

مدال جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲ اسطوره فوتبال برزیل، پله، همراه با مدارک هویتی او در آن دوران، در حراج کریستیز لندن ارائه شد و باید منتظر ماند و دید که چه قیمتی برای این یادگاری ارزشمند تعیین می‌شود. (پی‌ای)

5

خانه مرلین مونرو در شهر لس‌آنجلس از سوی مقامات این کشور، به عنوان یک بنای تاریخی-فرهنگی طبقه‌بندی شد که این کار، آن را از تخریب در امان نگه می‌دارد. این موفقیت نیز در پی نبرد حقوقی و خستگی‌ناپذیر طرفداران مرلین مونرو حاصل شد. مرلین مونرو برای مدت کوتاهی در این خانه زندگی کرد و در همانجا نیز درگذشت.

6

انتظار می‌رود ‌ این تصمیم کمیسیون برنامه‌ریزی منطقه «پالم اسپرینگز» که این خانه در آنجا قرار دارد، باعث شود که مجسمه ۸ متری او نیز که «مرلین برای همیشه» نام دارد و تا کنون بارها محل استقرار آن تغییر کرده، در این شهر باقی بماند. بنا بر گزارش لس‌آنجلس تایمز، شورای شهر پس از کشمکشی طولانی بر‌سر تخریب این خانه، سرانجام به دادن یک برچسب «فرهنگی-تاریخی» به آن رای موافق داد. مونرو این خانه را به قیمت ۷۵ هزار دلار خرید و تنها چند ماه بعد از اقامت در آنجا، یعنی در ۴ اوت ۱۹۶۲ میلادی در اثر مصرف بیش از حد دارو درگذشت. (آسوشیتدپرس)

 

کدخبر: ۵۶۱۹۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر