کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۲۳
تاریخ خبر:

یادداشت‌های روزانه| کمبود آدم‌های خوب در هنر و ورزش

یادداشت‌های روزانه| کمبود آدم‌های خوب در هنر و ورزش

درباره علی طیب‌نیا و کوین یامگا و کریستیانو رونالدو!

هفت صبح| یک: ‌حضور طیب‌نیا در ستاد پزشکیان امیدوارم اتفاقی نبوده باشد. او می‌تواند پلی باشد میان ایده‌های اصلاح‌طلبانه اقتصادی با اقتضائات حاکمیتی. یعنی راهی برای کاهش تنش اقتصادی و گردگیری‌های رسانه‌ای. البته نمی‌دانیم پزشکیان در رقابت سنگینی که روز جمعه با جلیلی خواهد داشت پیروز می‌شود یا نه. چیزی معلوم نیست.

 

اما نظرسنجی‌ها حکایت از رقابتی بسیار نزدیک دارند. تکاپوی طلبه‌ها برای ورود به روستاها می‌تواند ناگهان کفه ترازو را به شدت به سمت جلیلی سنگین کند از آن سو امکانش هست  که بخشی از آرای خاکستری هم به تکاپو بیافتند و به سمت پزشکیان سرازیر شوند. احتمالا با یک انتخابات بسیار نفسگیر روبه‌رو خواهیم شد. این‌ها را امروز نوشتیم چون در شماره فردا دیگر حرف مهمی از انتخابات نخواهیم زد.

 

دو: من یک طرفدار پرسپولیس هستم و برای همین شاید این متن کمی مغرضانه به نظر برسد اما فکر کنم اگر در مورد پرسپولیس هم این اتفاق می‌افتاد همین‌ها را می‌نوشتم. برخورد باشگاه استقلال با کوین یامگا و لئوناردو پادووانی نشان از فقدان مرام ورزشی در مدیریت این باشگاه است. نشان از حضور بیزنسمن‌هایی که هیچی از آداب رسمی ورزشی در سطح بین‌المللی نمی‌دانند و در هراس از جایگاه خود حاضرند چشم بر مرام و جوانمردی مشهور ما ایرانی‌ها ببندند.

 

رفتار استقلال در مورد پادووانی همان مدافع بلند قد نجیب برزیلی که در حین بازی دچار مصدومیتی فلج کننده شد دیگر به تاریخ پیوسته است اما حالا در مورد یامگا داستان از این هم بدتر است. بازیکن بی‌جنجال و موقر و ماهر فرانسوی که در تمرینات با خشونت یک بازیکن استقلال (که در بازی‌های رسمی نشان داده برای سلامت رقبا هم چندان وسواس ندارد) تا آستانه کور شدن پیش رفته و  بی‌آنکه جنجالی به پا کند مراحل سخت درمانی  را پشت سر گذاشته و به تمرینات بازگشته و آن وقت مدیریت باشگاه باید برای پرداخت حق و حقوقش طاقچه بالا بگذارد؟

 

یادم است روزی از فریدون شهبازیان پرسیدیم که چرا موسیقی پاپ ما به این روز افتاده؟ چرا درآن از احساس و شفقت اثری نیست و بیشتر خودنمایی است و خود دلسوزی و نعره و ناله. شهبازیان گفت چون سازندگان و خوانندگانشان به اندازه قبلی‌ها آدم‌های خوبی نیستند. خیلی جمله درستی بود. ما به شدت با کمبود آدم‌های خوب در هنر و ورزش روبه‌رو هستیم.

 

باورم نمی‌شود در همین توئیتر فرزند فلان روحانی مشهور باچه اعتماد به نفسی حرف‌های بی‌پایه می‌زند و زیاد در بند درست و غلط بودن ایده‌ها و اطلاعاتش نیست. برای خود وظیفه‌ای تعریف کرده و در انجام آن وظیفه، ‌اخلاقیات خیلی دست و پاگیرش نیستند.  به هرحال امیدواریم یک نهاد بالادستی دولتی در مورد این پسر نجیب فرانسوی دخالت کند و نگذارد که دل چرکین از این کشور برود. یادمان باشد در حال حاضر سکان باشگاه استقلال در دستان یک وکیل است و ...

 

سه: قرار دادن رونالدو در نوک حمله تیم پرتغال موجب شده تا مرد پرتغالی روزهای سختی را تجربه کند. به سادگی می‌شد او را در گوش چپ یا راست قرار داد تا تاثیرگذاری بیشتری در جریان بازی داشته باشد و این قدر محتاج التفات همبازی‌های نامهربانش نباشد. این را دست به دست کنید تا برسد به دست روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال!

 

کدخبر: ۵۶۲۱۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر