کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۷۳۵
تاریخ خبر:

یادداشت‌های روزانه| خب نشد دیگر...

یادداشت‌های روزانه| خب نشد دیگر...

درباره حسرت‌های انتخاباتی و جام ملت‌ها و مسئله غامض فیلترینگ

هفت صبح| یک: ‌ خب فردا انتخابات برگزار می‌شود. تا این لحظه که این خرده یادداشت را می‌نویسم دو کاندیدای اصلی اصولگرایان با هم اجماع نکرده‌اند و از قرار شاهد یک رقابت سنگین بین سه کاندیدای اصلی خواهیم بود و این که رقابت‌ها  به مرحله دوم کشیده خواهد شد.

 

در طول رقابت‌های ریاست‌جمهوری در سال‌های پس از انقلاب تنها یک بار کار به مرحله دوم کشیده شده که اتفاقا عجیب‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین نتیجه را نیز به همراه داشته است. بگذارید باز هم این حسرت را لحاظ کنیم که اگر کاندیداهایی مثل لاریجانی و احمدی‌نژاد و جهانگیری هم فرصت حضور در رقابت را داشتند با چه ماجرای پرشور و سرنوشت‌سازی روبه‌رو می‌شدیم. اما خب نشد دیگر. 

 

دو: دوستی به ضرس قاطع می‌گفت از دلایل رفتن اوسمار و یا روبرتو تورس و همین‌طور زمزمه رفتن عبدالکریم حسن آن هم به رغم دریافتی‌های خوبی که از تیم‌هایشان داشتند به خاطر محدودیت‌های اینترنتی است. البته که من به این حرف معتقد نیستم اما دوستم می‌گفت که مسئله اینترنت و فیلترینگ نقش مهمی در برداشت شهروندان غیر ایرانی نسبت به شرایط زندگی در ایران دارد.

 

به او درباره عمق راهبردی که پشت تصمیم درباره فیلترینگ هست نکاتی را عرض کردم اما قانع نشد.  فیلمی هم آمد از حضور پررنگ و بیش از حد پررنگ نیروهایی در خیابان‌های رشت و میدان‌های آن برای مسئله پوشش زنان که باز هم نشان از همان عمق راهبردی داشت‌. متاسفانه کسی کنارم نبود که این نکته را برایش شرح دهم. 

 

سه: زومر دروازه‌بان سوئیس‌،‌ دوناروما دروازه‌بان ایتالیا‌،‌کالافیوری مدافع وسط جوان ایتالیا‌،‌تونی کروس‌،‌آنگولو کانته‌،‌ کوین دی بروینه‌، ‌نیکو ویلیامز گوش چپ اسپانیا‌،‌ تاداشویلی دروازه‌بان گرجستان تا به امروز بهترین بازیکنان جام ملت‌های اروپا بوده‌اند. این را هم خیلی دوستانه به شما بگویم که تا به حال جام ملت‌هایی با این کیفیت پایین را در خاطر ندارم. آنهایی که کیفیت جام ملت‌های اروپا را بالاتر از جام جهانی قلمداد می‌کنند باید از این ایده خود شرم کنند. 

 

کدخبر: ۵۶۱۷۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر