کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۰۷۷
تاریخ خبر:

جزییات جدید از نحوه پرداخت بسته حمایتی دولت؛ مراقب کلاهبرداران باشید

ساعاتی پیش در رسانه های مختلف اخباری مبنی بر شماره پیامک برای اطلاع از مشمول بودن بسته حمایتی دولت در رسانه‌ها منتشر شد. محتوای خبر می‌گوید: «سرپرستان خانوار برای اطلاع از اینکه مشمول دریافت این بسته حمایتی هستند یا نه می توانند کد ملی خود را به شماره پیامک ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنندتا ظرف چند ساعت پاسخ آن برایشان ارسال شود.»

**** اولین هشدار؛‌ مردم مراقب کلاهبرداری‌ها باشند ****

مدیر کل امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها چند ساعت پس از انتشار خبر اختصاص یک سامانه جدید برای مشمولان بسته‌های حمایتی دولت درباره سوءاستفاده‌های احتمالی از این شماره پیامک هشدار داد. به گفته احد رستمی سامانه های پیامکی با شماره ۵۰۰۰۴۹۹ که الان در اخبار دیده می شود از سوی وزارت کار نیست و تنها زیر نظر فروشگاه های توزیع کننده بسته حمایتی است. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت سردار حسین رحیمی هم در این باره گفت: شهروندان تنها جهت اطلاع از اینکه مشمول دریافت بسته حمایتی هستند یا خیر فقط کد ملی خود را به پیامک اعلام شده ۵۰۰۰۴۹۹ ارسال کنند چون ممکن است کلاهبردارانی در پوشش‌های مختلف به بهانه تسریع در ارائه بسته‌های حمایتی نسبت به اخذ اطلاعات شخصی و مالی شهروندان از طریق تماس‌های تلفنی، ارسال پیامک یا مراجعه حضوری اقدام کنند که شهروندان باید هوشیار باشند و از ارائه اطلاعات خودداری کنند و هر گونه اطلاع رسانی در این خصوص از طریق مراجع رسمی انجام می‌گیرد.

**** جزییات جدید از نحوه دریافت بسته حمایتی دولت ****

مرحله اول بسته حمایتی دولت از خانوارهای کم‌درآمد از ۲۱آبان به اجرا درآمده است که مردم در مورد آن باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهند:

*** ۱ *** مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور است؛ در این طرح به‌ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد. این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود نمایند.

*** ۲ *** کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی موردنیاز خانوارهاست که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، می‌توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.

*** ۳ *** بر این اساس فهرست فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح عبارت هستند از فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور.

**** جزییات اجرای مرحله اول و دوم ****

در مرحله اول اجرای این طرح از طریق فروشگاههای زنجیره‌ای در سراسر کشور اقدام شده است تا ضمن دسترسی مناسب شهروندان به این شبکه فروشگاهی، کیفیت کالای ارائه‌شده به مشمولان نیز تضمین شده باشد. البته به‌جز مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همان‌طور که محمد شریعتمداری وزیر جدید تعاون در هفته گذشته گفته بود، این بسته حمایتی شامل شاغلان و بازنشستگان نیز می‌شود و مبلغ ۲۰۰هزار تومان به کسانی که حقوق کمتر از سه میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد.
به گفته محمد شریعتمداری این بسته حمایتی برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته‌های حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه‌های هدف پرداخت می‌شود اما ابتدا به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمان‌ها هستند تعلق خواهد گرفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توصیف این بسته گفته: «یک سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای مختلف در اختیار این افراد قرار خواهیم داد» به گفته او برای کارکنان دولت نیز یک سیاست جبرانی اتخاذ شده که رقم آن به‌طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است. این بسته به کسانی که حقوقشان زیر سه میلیون تومان است تعلق می‌گیرد و فرقی نمی‌کند مشمول طرح شاغل باشد یا بازنشسته. همچنین قرار است مبلغی نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود تا این سازمان بسته‌های حمایتی را به دریافت کنندگان درآمد زیر ۳میلیون از قشر کارگر یا مستمری بگیران این سازمان تخصیص دهد.

به گفته وزیر بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و… که در سایر گروه‌ها نبوده‌اند پیش‌بینی شده است که با همان شرط درآمد زیر سه میلیون تومان قابل پرداخت است.

از یکشنبه ۲۱آبان ماه تاکنون دو مرحله بسته حمایتی برای مشمولان کمیته امداد، بهزیستی و مددجویان و برای کارکنان دولت انجام شده است و اکنون باید منتظر مراحل بعدی و جزئیات نحوه اجرای آن از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

کدخبر: ۲۳۵۰۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر