کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۱۷۲۹
تاریخ خبر:

نوبخت: درآمد افزایش قیمت بنزین به مردم می‌رسد

ایرنا: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه منابع مالی افزایش قیمت بنزین که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است به بیش از ۶۰ میلیون نفر اختصاص خواهد یافت.

«محمد باقر نوبخت» در گفت و گویی درباره جزییات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: از محل افزایش قیمت بنزین ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت و ۳ هزار میلیارد تومان نیز از محل صادرات درآمد کسب خواهد شد.

وی گفت: از هفته آینده پرداخت یارانه کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین آغاز می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: انشاالله تا ظرف یک هفته آینده و در کمتر از ۱۰ روز هرگونه منابع مالی ناشی از افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها پرداخت خواهد شد و مطمئن باشید همه کسانی که استحقاق دریافت آن را دارند از این یارانه معیشتی برخوردار خواهند شد.

نوبخت یادآورشد: حتی یک ریال از این منابع مالی به غیر از پرداخت مستقیم به خانوارها انجام شود بر خلاف قانون خواهد بود و ما نمی‌توانیم کاری به غیر این انجام دهیم و در تلاشیم همه ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از محل فروش افزایش قیمت بنزین را به همه افراد واجد شرایط پرداخت کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی روسای سه قوه مقرر شده که تمام منابع ناشی ازافزایش قیمت بنزین به خود مردم برگردد و رئیس جمهوری اسلامی ایران مقرر کردند در شرایط فعلی کشور همه منابع مالی این اقدام برای تقویت معیشت مردم به خانوارهای ایرانی اختصاص یابد.

وی گفت: پیشتر تعدادی از خانوارها برای کمک به دولت و جامعه از دریافت یارانه خود انصراف داده بودند، اما در این شرایط این خانواده ها نیز می توانند از یارانه معیشتی اصلاح قیمت بنزین برخوردار شوند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه تصریح کرد: با پرداخت یارانه معیشتی به خانوارهای ایرانی، دولت از این پس سه نوع پرداختی خواهد داشت که پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه ها، پرداخت ۲۳ تا ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت و از این به بعد پرداخت بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بابت حمایت از معیشت خانوارها خواهد بود.

وی بر واقعی شدن قیمت سوخت تاکید کرد و گفت: با اصلاح قیمت بنزین در واقع یک گام به سمت واقعی شدن قیمت حامل های انرژی حرکت کردیم و امیدواریم شاهد صرفه جویی در مصرف سوخت در کشور باشیم.

نوبخت بیان کرد: بنزین از آن مردم است لذا در جهت واقعی کردن قیمت آن باید گامهای اساسی برداریم تا به تدریج شاهد کاهش آلودگی هوا در کشور باشیم و طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روسای سه قوه مقرر کردند ۱۰۰ درصد درآمد ناشی از این افزایش قیمت به خود مردم برگردد.

وی اظهارداشت: در سال ۹۵ به طور متوسط روزانه ۷۳ میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می رسید، اما هم اکنون میزان آن به بیش از ۹۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و در سال‌های اخیر شاهد رشد بیشتر آن بودیم. سال های قبل هرسال ۷ تا ۸ سال با افزایش مصرف بنزین مواجه بودیم، اما هم اکنون مصرف آن بسیار افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تدابیر لازم را اندیشیده است تا از طریق ستاد تنظیم بازار بتوانند آثار روانی ناشی از افزایش قیمت بنزین را کاهش دهد و از از افزایش در کشور جلوگیری کند.

کدخبر: ۲۹۱۷۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ha.ah.1354

    توجه شما رو به پست اینیستاگرام خانم کاوی انی همسر همکارتون جلب میکنم در رد صحبتها تون

  • Amirkhan56

    این هم مثل باقی صحبتهای شما کذب محض است