کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۶۳۱
تاریخ خبر:

مهمترین خبرهای اقتصادی شنبه ۱۸اردیبهشت

مهمترین خبرهای اقتصادی امروز را با قیمت دلار در بازار آزاد شروع می‌کنیم. اسکناس آمریکایی امروز شنبه ۱۸اردیبهشت به ۲۱هزار و ۵۸۰ تومان رسید. در معاملات پشت خطی که بین دلالان انجام می‌شود و می‌تواند وضعیت احتمالی بازار ارز فردا را نشان دهد هم دلار همچنان در حال کاهش قیمت است. الان که ساعت ۱۵ و ۳۰دقیقه است، در آن بازار دلار را حدود ۱۰۰تومان ارزان‌تر می‌فروشند.

*** قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود. نیم سکه را پنج میلیون و ۱۷۰هزار تومان و ربع سکه را سه میلیون و ۳۱۰هزار تومان می‌فروشند.

*** هر گرم طلای ۱۸عیار هم در ادامه روند کاهشی خود به ۹۳۳هزار و ۸۰۰تومان رسیده است.

*** نتایج یک پژوهش از بررسی وضعیت شاغلان نشان می دهد بیش از ۸۵ درصد افراد در بخش خصوصی و حدود ۱۵ درصد در بخش عمومی مشغول کار بوده اند.

*** مدیرکل دفتر طرح و برنامه وزارت صمت امروز آب پاکی را روی دست سرمایه‌گذاران صنعت استخراج رمزارز ریخته و گفته برخلاف باقی صنایع، به این گروه یارانه تعلق نمی‌گیرد و تنها می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری خارجی فکر کرد.

*** امروز در روزنامه اعتماد مطلب دردآوری منتشر شده بود؛ ۱۱۱ هزار و ۱۴۰ تومان کل پولی است که سال ۹۰ برای خرید سبد مشخصی از کالای خوراکی شامل گوشت، برنج، میوه، سبزیجات و مواد پروتیینی هزینه می‌شد. این مبلغ در اسفند سال گذشته به بیش از یک میلیون و ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. حقوق شما از آن موقع تا الان چقدر افزایش پیدا کرده؟

*** اگر در جریان تغییرات قانون چک نیستید، بهتر است بدانید بخشنامه چک موردی چند روزی است که ابلاغ شده. براساس این مصوبه افرادی که دسته‌چک ندارند، می‌توانند از ابتدای مرداد ماه بروند بانک و در هر نوبت به‌صورت موردی درخواست صدور چک بدهند. در یک سال به‌هر نفر نهایتا پنج چک به این شکل واگذار خواهد شد. برای ثبت چنین درخواستی باید حساب جاری داشته باشید.

*** این خبر الزاما اقتصادی نیست اما حتما خوشحالتان می‌کند؛ متعاقب ملاقات محمد جواد ظریف با همتای چینی و توافقات اولیه، به زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا چینی وارد کشور می‌شود. ایسنا نوشته قرار است علاوه بر یک میلیون دوز واکسنی که هفته گذشته از چین وارد شد، به زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا وارد کشور شود. بعضی منابع این عدد را ۹میلیون دوز اعلام کرده‌اند. در خود خبر به شکل رندانه‌ای تاکید شده این اقدام صرفا بر اساس روابط ویژه سیاسی میان یران با چین و روابط محترمانه شخصی مقامات ارشد دیپلماتیک صورت گرفته. دیدید گفتم خبر الزاما اقتصادی نیست؟

کدخبر: ۳۸۸۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر