کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۴۰۳
تاریخ خبر:

دومین روز صعودی شاخص بورس و فرابورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با جهش ۲۱ هزار و ۹۴۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۱.۹ درصد رشد داشت، اما شاخص هم‌وزن تنها چهار صدم درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده قبلی باقیماند. امروز نماد‌های فولاد، فملی، فارس، شستا، کگل، شپنا و ومعادن به ترتیب بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

*** در پایان معاملات بورس امروز سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با رشد شش درصدی قیمت ۱۳,۰۹۰را ثبت کرد و بین نمادهای پرتراکنش امروز قرار گرفت. سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در آخرین معاملات خود، عدد ۱۲,۹۵۰ریال را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته حدود پنج درصد افزایش یافته است. همچنین با جابجایی بیش از ۱۶۲میلیون برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با ۱۳,۰۹۰ریال آغاز خواهد کرد. ارزش معاملات امروز فملی از رقم ۲۱۰میلیارد تومان عبور کرد. همچنین ۸۵درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را حقیقی‌ها و ۱۵درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از طرف دیگر، بیش از ۱۲۰میلیون برگه سهم (۷۴درصد) را اشخاص حقیقی و تعداد ۴۲میلیون برگه سهم (۲۶درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند. فملی امروز با ثبت معاملاتی صعودی با سقف رشد همراه شد و به صف خرید نشست. این نماد بورسی با تاثیر ۲۹۹۹واحدی بر شاخص کل بر سبزپوشی آن افزود.

*** در پایان معاملات امروز، سهام ایران خودرو ۴.۷درصد رشد کرد و معاملاتی ۱۲۰میلیارد تومانی رقم زد. امروز سهام شرکت ایران خودرو معاملاتش را در رنج مثبت انجام داد و حتی برای دقایقی صف خرید ۱۷۰میلیون برگه سهمی تشکیل داد. سرانجام سهام شرکت ایران خودرو در آخرین معاملات خود، با رشد شش درصدی قیمت، عدد ۱,۹۶۹ریال را ثبت کرد. همچنین قیمت پایانی خودرو با افزایش ۴.۷درصدی نسبت به روز گذشته، به ۱,۹۴۵ریال رسید. ارزش معاملات امروز «خودرو» به بیش از ۱۲۰میلیارد تومان رسید و ۶۳۵میلیون برگه سهم جابجا شد. همچنین ۹۷درصد از سهام شرکت ایران خودرو را حقیقی‌ها و تنها سه درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. در طرف دیگر بازار، ۵۷۰میلیون برگه سهم (۹۰درصد) را اشاص حقیقی و تعداد ۶۵میلیون سهم (۱۰درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

*** سهام گروه دارویی برکت با گذشت یک ساعت از زمان بازار صف خرید تشکیل داد و عدد ۲۸,۲۲۰ریال را به عنوان قیمت پایانی ثبت کرد. سهام گروه دارویی برکت در دقایق ابتدایی بورس امروز معاملاتی متعادل را در محدوده مثبت ثبت کرد و پس از آن به صف خرید نشست. حجم این صف از ۷میلیون برگه سهم عبور کرد. به این ترتیب برکت در آخرین معامله خود قیمت ۲۸,۷۱۰ریال را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته ۶درصد افزایش یافته است. سهام شرکت «برکت» با ۴.۲درصد رشد، قیمت پایانی ۲۸,۲۲۰ریال را به ثبت رساند و روز معاملاتی بعدی خود را با این قیمت آغاز خواهد کرد. ارزش معاملات امروز «برکت» به حدود ۱۳۰میلیارد تومان رسید و ۴۴میلیون برگه سهم این نماد بین سهامداران دست به دست شد. ۹۰درصد خریداران حقیقی‌ها و ۱۰درصد آنها حقوقی‌ها بودند. در سمت دیگر معاملات، اشخاص حقیقی تقریبا همه سفارشات فروش را ثبت کردند.

*** در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۰درصد یعنی دو هزار و ۶۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد. یشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم»به نفع حقوقی‌ها تمام شد. سه نماد «دلرح»، «فولاد» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «واعتبار»، «برکت» و «وپاسار» معطوف بود. مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری حق تقدم داروسازی اکسیر حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی سرمایه‌گذاری اعتبار ایران با برتری ۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند. امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۵۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۴۰میلیارد تومان بود.

*** در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، سه درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۰ میلیون و ۹۶۲هزار تومان و ۲۰ میلیون و ۶۵۰هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به شش میلیون و ۵۷۷هزار تومان رسیده است.

کدخبر: ۳۸۹۴۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر