کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۳۱
تاریخ خبر:

اعلام آمادگی ۵بانک برای خرید پرسپولیس

اعلام آمادگی 5بانک برای خرید پرسپولیس

باشگاه استقلال نیز قرار است همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد

‌در آخرین تصمیمات گرفته شده از سوی مسئولان قرار شده ۸۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به یک «کنسرسیوم» متشکل از ۵ بانک واگذار شود.

این «کنسرسیوم»، هیاتی متشکل از ۵ بانک ملت، تجارت، صادرات، شهر و رفاه است که قصد دارند به صورت مشترک مالکیت ۸۱ درصد باشگاه پرسپولیس را بر عهده بگیرند.

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس نیز با تایید واگذاری این باشگاه به 5 بانک گفت: آخرین صحبت با خصوصی سازی و وزارت اقتصاد، اینکه به صورت کنسرسیوم 5 بانک اعلام آمادگی کردند برای روز یکشنبه ثبت نام کنند و فکر می‌کنم 3 اردیبهشت کار واگذاری و ثبتی انجام می‌شود تا بتوانیم مدارک را بارگذاری کنیم.

باشگاه استقلال نیز قرار است همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد. این در شرایطی است که پیش از تصمیم به واگذاری دو باشگاه به هلدینگ‌های بانک‌های غیردولتی گرفته شده بود.

11 فروردین امسال 51 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در بازار فرابورس عرضه شد، اما سهام این باشگاه مشتری نداشت و فروخته نشد و این باشگاه برای تفکیک مالکیت خود تا روز پنجم اردیبهشت فرصت دارد.

در همین رابطه بانک ملت نامه‌ای روی سامانه کدال خطاب به سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر کرد که در آن از مذاکره برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس خبر داد.

پرسپولیس و استقلال تا روز پنجم اردیبهشت برای تفکیک سهامداران خود فرصت دارند؛ در غیر این صورت هر دو باشگاه شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در رقابت‌های قاره‌ای را از دست خواهند داد. 

روز دوشنبه 20 فروردین نیز هیچ درخواستی برای خرید باشگاه استقلال ارائه نشد و به این ترتیب مزایده این باشگاه لغو شد.

سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس روز 21 فروردین‌ را به عنوان زمان عرضه سهام باشگاه استقلال اعلام کرده بودند، اما هیچ درخواست خریدی برای باشگاه استقلال ارائه نشد و به این ترتیب مزایده آبی‌ها لغو شد.

در حال حاضر مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال مهم‌ترین سد برای دریافت مجوز حرفه‌ای است و در صورتی که این مشکل حل نشود، این دو تیم حق حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را نخواهند داشت.

 

 

منبع: اکوایران
کدخبر: ۵۵۶۰۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر