کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۴۰۸
تاریخ خبر:

بسته خبرهای اقتصادی| بازگشت دلار به میانه کانال ۲۲هزار

قیمت دلار در ادامه روند افزایشی خود به ۲۲هزار و ۵۰۰تومان رسیده است. قبل از اینکه ناامید شوید باید بگوییم این عدد تقریبا هزار تومان بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بر اساس متغیرهای اقتصادی است. پس روند بازار می‌تواند در چشم برهم زدنی دوباره تغییر کند. آدم به امید زنده است نه؟

*** سکه تمام بهار آزادی روی پله ۹میلیون و ۹۴۰هزار تومان قرار دارد. نیم سکه و ربع سکه به‌ترتیب پنج میلیون و ۵۴۰هزار تومان و سه میلیون و ۵۵۰هزار تومان قیمت دارند اما ارزش هرگرم طلای ۱۸عیار به ۹۸۷هزار تومان رسیده است.

*** بچه‌‌های سرویس راهنمای بازار روزنامه سلام می‌رسانند و می‌گویند با توجه به ادامه روند افزایش در معاملات فردایی، تداوم افزایش قیمت دلار در بازار آزاد فردا هم محتمل خواهد بود مگر اینکه تا شب دلال‌ها دست از کار بکشند که البته بعید به‌نظر می‌رسد.

*** ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلات آخر هفته سفت و سخت پیگیری می‌شود تا کرونا نتواند توسط ماشین‌های سواری شخصی جابجا شود اما اگر یک نفر ناقل سوار اتوبوسی، هواپیمایی، قطاری چیزی شود و کسی متوجه خطر آن نشود چی؟ خدا به‌خبر بگذراند.

*** همزمان با الزامی شدن ثبت اطلاعات چک‌های جدید در سامانه صیاد در راستای اجرای قانون جدید چک، رئیس کل بانک مرکزی از اتصال خودپردازها به این سامانه در آینده نزدیک خبر داده؛ پیش از این بانک مرکزی مکلف شده بود برای تسهیل دسترسی مردم در نقاط مختلف کشور به سامانه صیاد، امکان ثبت، تایید و انتقال چک از مسیر خودپردازها (ATM) را فراهم کند تا مردم حتی در روستاها هم بتوانند به راحتی چک‌های خود را ثبت و تایید کنند.

*** فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی به فروش کالاهای قاچاق اعتراض دارند. آنها می‌گویند لوازم خانگی قاچاق به راحتی در امین‌حضور و فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت کمتر از کالای تولید داخل فروخته می‌شود. در مورد بخشی از ماجرا که به حمایت از تولید داخل مربوط می‌شود، حق با آنهاست اما از این طرف مردم معمولی را در نظر بگیرید که باید بروند بازار و یک لباسشویی ایرانی را با قیمت ۱۲میلیون تومان بخرند در حالی که مشابه همان لباسشویی با برند الجی در بازار وجود دارد و چون عوارض گمرکی و مالیات نداده و در اصطلاح قاچاق است، قیمتش به هفت، هشت میلیون تومان می‌رسد. حالا هرچقدر به این افراد بگویید جنس قاچاق گارانتی ندارد، در نهایت به خاطر چهار میلیون اختلاف وسوسه نمی‌شود سمت لباسشویی قاچاق برود؟

*** با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال گذشته وضعیت تامین آب تهران در مرحله هشدار قرار گرفته تا جایی که طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اگر وضعیت مصرف به شکل کنونی تداوم یابد، تامین آب تهران با مشکل جدی مواجه می‌شود.

*** سهامداران بورسی فردا بعد از مدت ها شاهد یک عرضه اولیه در بازار فرابورس خواهند بود. قرار است سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در نماد «فگستر» عرضه اولیه شود. تعداد ۶۵ میلیون سهم در این روز به عموم خریداران عرضه می‌شود و ۱۰ میلیون سهم نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص پیدا می‌کند. دامنه قیمت در این عرضه نیز از ۵۶۱۷ ریال تا ۶۱۷۹ ریال تعیین شده و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد ۱۳۰ سهم اعلام شده است.

***

کدخبر: ۳۸۹۴۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر