کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۱۳۵
تاریخ خبر:

اتفاق عجیب امروز بورس؛ حراج سهام زیر قیمت بازار

امروز صبح ۳۴نماد بورسی شاهد اتفاقی عجیب هستند. فشار فروش در کل بازار باعث شده قیمت سهام اغلب شرکت‌ها با کاهش مواجه شود و برای فروش آنها صف تشکیل شده است. در این بین نمادهایی پیدا می‌شوند که اول صبح صف خرید بودند و حالا با رفتار هیجانی سهامداران به صف فروش رفته‌اند. با وجود مثبت بودن قیمت پایانی سهام این شرکت‌ها، همچنان معامله در قیمت‌های بسیار پایین انجام می‌شود.

شبندر نماد پالایشگاه نفت بندرعباس تنها نمونه‌ای از این شرکت‌هاست. سهمی که ابتدای ساعات معاملات با صف خرید روبرو بود و حالا با رفتار هیجانی سهامداران به صف فروش رفته است. با این وجود قیمت پایانی سهام این شرکت در لحظه نگارش این متن همچنان با رشد ۴٫۲۲درصدی نسبت به روز گذشته روی نرخ دو هزار و ۲۳۵تومان قرار دارد. این رقم دامنه نوسان قیمت سهام فردا را مشخص خواهد کرد. بر این اساس سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس فردا کمتر از دو هزار و ۱۲۳تومان قیمت نخواهد خورد. با این وجود خیلی از سهامداران چوب حراج به سرمایه خود زده و در حال فروش سهام شبندر با قیمت دو هزار و ۳۷تومان هستند. یعنی رقمی پایین‌تر از حداقل قیمت فردا!

از جمله این نمادها می‌توان به شتران، شپنا، شبریز، شبندر، خپارس، خریخت، خاذین، خبهمن، کگل، وبصادر، ما و … اشاره کرد. اینطور که پیداست تعداد این ۳۴نماد بورسی رفته رفته در حال افزایش است و شاهد تشکیل صفوف فروش هیجانی در نمادهای بیشتری هستیم.

امروز طولانی‌ترین صفوف فروش به ترتیب متعلق به نمادهای وبملت، فملی، ثفارس، وغدیر و وبانک است. نماد بانک ملت در بورس امروز شاهد صف فروش با ارزش ۵۴۳میلیارد تومان است. شرکت ملی صنایع مس ایران با صف فروش ۲۹۴میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار دارد و شرکت عمران و توسعه فارس با صف فروش با ارزش ۲۴۹میلیارد تومان روبرو شده است. شرکت ملی صنایع مس امروز با حداکثر قیمت بازگشایی شده بود و صف خرید اول صبح آن حالا به یکی از سنگین‌ترین صفوف فروش تبدیل شده است.

کدخبر: ۳۲۷۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر