کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۸۱۸
تاریخ خبر:

مستقیم و بدون رتوش؛ امروز در بازار ارز چه گذشت؟

روایت عینی خبرنگار ایرنا را درباره وقایع امروز بازار آزاد ارز با هم می‌خوانیم:

از پیش از ظهر امروز(سه شنبه) نگرانی دارندگان ارز از کاهش بیشتر بهای دلار سبب هجوم آنها به میدان فرودسی و چهار راه استانبول شده که پیامد آن، خودداری صرافی ها از انجام معاملات است.

مشاهدات عینی از چهار راه استانبول و خیابان های منتهی به آن نشان می دهد که هیچ یک از صرافی های مجاز مستقر در این محدوده، معاملات ارزی انجام نمی دهند و خریداران، فقط دلالان سرپایی اند که به شدت در بازار مشغولند.

در محدوده میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، دلالان در حال رایزنی با مردمی هستند که از ترس افت قیمت ها سعی می کنند ارزهای خود را با سرعت بیشتری بفروشند اما دلالان یا قیمت های بسیار پایین پیشنهاد می کنند و یا حاضر به خرید نیستند.

حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تابلو برخی صرافی ها روشن شده که نرخ فروش هر دلار در آن ۱۳ هزار تومان و هر یورو ۱۵ هزار تومان است اما دلالان بابت خرید هر دلار حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بابت خرید هر یورو حدود ۱۴ هزار تومان پیشنهاد می کنند.

این در حالی است که در هفته گذشته قیمت دلار و یورو به عنوان ۲ ارز عمده جهش قیمتی بالایی ثبت کرده بود و اکنون بسیاری از مراجعه کنندگان به بازار برای فروش، کسانی هستند که در زمان گرانی، این ارزها آنها را خریده اند. البته در این شرایط شمار دیگری که اغلب دانشجو هستند با هدف تامین ارز دانشجوی برای خرید با قیمت بهتر به چهارراه استانبول آمده اند.

یکی از دلار فروشان سرپایی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود ازدحام جمعیت، خرید و فروش چندانی انجام نمی شود زیرا هم خریداران احتیاط می کنند و هم فروشندگان به دلیل اینکه قیمت ها بسیار پایین آمده به ندرت حاضر به فروش می شوند.

علاوه بر یگان نیروی انتظامی مستقر در میدان سکه خیابان منوچهری، در خیابان های منتهی به چهار راه استانبول نیز به طور پراکنده سربازان نیروی انتظامی حضور دارند که به گفته آنان از زمان آغاز معاملات در بازار ارز تاکنون هیچ درگیری یا موارد خاص پیش نیامده است.

روند کاهش نرخ ارز از ظهر دیروز شروع شد به طوری که دامنه آن از تهران به سایر شهرهای بزرگ در برخی استانها نیز رسید و حتی تا پاسی از شب، دارندگان دلار خانگی، به دنبال خریدار با قیمت مناسب بودند.

در پی روند کاهشی نرخ ارز طی سه روز گذشته، امروز نیز بازار آزاد ارز بسیار شلوغ بود و مردم برای فروش ارزهای خود به بازار هجوم آورده‌اند و نرخ خرید دلار در بین دلالان رقمی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است. همچنین دلالان، دلار را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند که بر خلاف هفته گذشته اختلاف چشمگیری بین قیمت خرید و فروش آن به چشم می‌خورد و دلالان، این اختلاف قیمت را به دلیل روند کاهشی نرخ ارز اعلام می‌کنند.

همچنین یورو در بازار آزاد بین دلالان از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰ تومان خریداری می‌شود و این در حالی است که نرخ فروش این ارز در بازار آزاد ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. این در حالی است که بیشتر دلالان معتقدند نرخ ارز در روزهای آینده نیز کاهشی خواهد بود و حتی ممکن است تا ۸۰۰۰ تومان نیز برسد.

در بازار شلوغ امروز تقریبا تمامی صرافی‌ها، تابلوی نرخ ارز خود را برداشته‌اند و در صرافی‌ها دلار و یورو خرید و فروش نمی‌شود و به این ترتیب مردم در حال فروش ارزهای خود به دلالان بازار ارز هستند.

کدخبر: ۲۲۸۸۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohamadkia

    آخ انقدر خوشحال شدم اون افرادی که همه چی شونو فروختن رفتن دلار خریدن و الان به لر زه افتادن که سریعتر بفروشن و حالیشون نبو د که همونان باعث بدبختی و نبود دلار و اف زایش قیمت شدن،نوش جونشون

  • asghar

    قیافه اونایی که خریدن بلکه گرون بفروشند دیدن داره

  • khordbin

    حتما اتفاق خوبی افتاده که ملت خبر ندارن و دلار کشید پائین، اینجوری باشه درهم و ی ووان هم باید اومده باشه پائین پس اجناس ه م باید پائین بیاد، مگراینکه مراسم دلار ج مع کنی باشه!